3039
Sök

Passat -08 Förardörr går ej att öppna utifrån

72 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Halloj,

På min Passat Kombi -08 FSI 200HK:D
Låser jag upp bilen med fjärrkontrollen så går det INTE att öppna förardörren utifrån.
Alla andra dörrar går att öppna utifrån.
Har jag lyckats att trycka "för många " gånger på samma fjärrknapp så den kommit i ngn konsigt läge ??

Lite trött på att öpnna dörren ifrån passagerdörren bak..........

Det känns som att det var efter jag fipplade med bakluckan o försökte låsa bilen utan att bakluckan var riktigt stängd som detta dök upp, kanske ett långskott................

/ Peter

5 148 Inlägg
14 november 2012
Funkar det om du låser upp den med nyckel? Annars är de inte helt ovanligt att wiren mellan handtaget och låser blir kass och hör så att dörren inte går att öppna alls från utsidan. Mig veteligen så kan man trycka gör många gånger på knappen och därmed avkåda fjärren. Men det brukar resultera i att den inte funkar alls. Provat med en annan nyckel?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

177 Inlägg
16 november 2012
mb_pucken skrev:
Funkar det om du låser upp den med nyckel? Annars är de inte helt ovanligt att wiren mellan handtaget och låser blir kass och hör så att dörren inte går att öppna alls från utsidan. Mig veteligen så kan man trycka gör många gånger på knappen och därmed avkåda fjärren. Men det brukar resultera i att den inte funkar alls. Provat med en annan nyckel?

Skulle gissa på att vajern till yttre handtaget har sträckt sig eller gått av i plasthylsan mot låskistan.
För att avkoda fjärren ska man trycka ca 200ggr när fjärren är utom räckvidd från bilen. tongue

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 november 2012
Vill minnas (inte helt 100 men 99%) att om man är på väg att öppna ytterhandtagen samtidigt som man försöker låsa upp så fastnar låset lätt i ett mellanlägedär det inte fjädrar tillbaka och tar ett nytt tag om mekanismen. Har plockat loss låskistan (astråkigt byggt) och motionerat alla funktioner med låset på arbetsbänken och satt ihop skiten igen.

Har du inte god mek-vana bör du faktiskt överväga verkstad, riktigt tråkigt att hållas med sad

Sök