Hjälp med o välja bas o steg från netonnet

davidklang
17 november 2012 · 908 Inlägg

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … o/bilbasar ska köpa nytt steg o bas för de andra har gått sönder nu
Villket e bäst från netonnet av  dem 2 mutant paketen med bas o steg eller andersson paketet? Någon med erfarenhet?
Vill ha de paketet med djupast bas, så är de någon som har eller har prövat någon av paketen?

Hassman
17 november 2012 · 493 Inlägg

davidklang skrev:
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/bilstereo/bilbasar ska köpa nytt steg o bas för de andra har gått sönder nu
Villket e bäst från netonnet av  dem 2 mutant paketen med bas o steg eller andersson paketet? Någon med erfarenhet?
Vill ha de paketet med djupast bas, så är de någon som har eller har prövat någon av paketen?

Av mutantpaketen hade jag valt http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 3245.4700/

Och det är exakt vad jag gjorde, köpte det tidigare idag och det basar på rätt bra. Dock måste jag dämpa min skufflucka först o främst, men anledningen att jag valde det är att kablar ingår och det är ett monoblock istället för ett 2 kanals steg.

Andersson paketet är inget jag höjer ögonbrynen åt direkt, deras egna märken så inget jag litar på direkt.

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
davidklang
18 november 2012 · 908 Inlägg

Oki. Tack för svara. Jag har redan alla kablat. Men får se först om ngn nämner ngt om andersson paketet

Henkix
18 november 2012 · 6 737 Inlägg

jag har den lådan i min bil o ja tycker den spelar på bra, dock kan lådan "skurra" lite ibland men de beror på va det är för låt men jag är nöjd wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
davidklang
18 november 2012 · 908 Inlägg

Villken menar du? Kör du på mutant steg o bas eller på andersson paketet?

Henkix
18 november 2012 · 6 737 Inlägg

davidklang skrev:
Villken menar du? Kör du på mutant steg o bas eller på andersson paketet?

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 1608.4698/
men lådan skurrar lite, trodde först att de va baklysena som skurrade men de kom från låda. sen tog ja ut basen för o se om de va den som skurra o de va de inte, de sluta skurra om man lyfte upp bashögtalaren från lådan men började igen när man la ner den och det är bara vid vissa toner på hög volym som lådan skurrar lite smile men somsagt ja e nöjd wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
davidklang
18 november 2012 · 908 Inlägg

Blir ju svårt o bestämma sig villket man ska köpa :p. Är de bra bas annars som dunkar hårt? smile

davidklang
18 november 2012 · 908 Inlägg

Hur kör du föresten basen? Har du bryggat slusteget eller kör du 1 kanals

davidklang
18 november 2012 · 908 Inlägg

Någon?

Henkix
18 november 2012 · 6 737 Inlägg

davidklang skrev:
Blir ju svårt o bestämma sig villket man ska köpa :p. Är de bra bas annars som dunkar hårt? smile

jo då lite rygg massage blir det ju om man dunkar på redigt tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Henkix
18 november 2012 · 6 737 Inlägg

davidklang skrev:
Hur kör du föresten basen? Har du bryggat slusteget eller kör du 1 kanals

inte riktigt en aning hur det är kopplat jag är så dålig på de här med slutsteg men jag ska försöka förklara. det finns 2 utgångar med 4 stift ser ut såhär: +- +- jag har kopplat + från lådan till de vänstra + längst ut sen har jag kopplat - till det - längst ut åt höger. hoppas du förstår tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Drönirettab
18 november 2012 · 21 761 Inlägg

Henkix skrev:
jag har kopplat + från lådan till de vänstra + längst ut sen har jag kopplat - till det - längst ut åt höger.

På utgången "rear speaker" menar du?

erminsacictuning
18 november 2012 · 381 Inlägg

Jag kör med andersson paketet. Billigt o bra enligt mig. Dunkar på rätt bra måste jag erkänna. Har haft det i en månad nu och det håller fortfarande :-P.

Henkix
18 november 2012 · 6 737 Inlägg

Drönirettab skrev:

Henkix skrev:
jag har kopplat + från lådan till de vänstra + längst ut sen har jag kopplat - till det - längst ut åt höger.

På utgången "rear speaker" menar du?

ja e så dålig på de här med slutsteg så ja har inte riktigt en aning tongue ja kopplade in lådan så som de stod i instruktionsboken till steget om man ville driva en bas smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Drönirettab
18 november 2012 · 21 761 Inlägg

Grejen är att om man läser produktbeskrivningen hos netonnet så får man känslan av att steget kan bryggkopplas till en enda gemensam kanal, vilket jag tvivlar starkt på med tanke på att det har 4 kanaler. Du får gärna visa en bild på hur det är kopplat i steget, om du känner för det. smile

M_icke_
18 november 2012 · 3 466 Inlägg

Drönirettab skrev:
Grejen är att om man läser produktbeskrivningen hos netonnet så får man känslan av att steget kan bryggkopplas till en enda gemensam kanal, vilket jag tvivlar starkt på med tanke på att det har 4 kanaler. Du får gärna visa en bild på hur det är kopplat i steget, om du känner för det. smile

Fast å andra sidan har tydligen basen en uteffekt på 150w. Känns som Netonnet har bra koll på va dom säljer....

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
davidklang
18 november 2012 · 908 Inlägg

Så villket av dem 3 paketen sk ja välja få för o få ut mest bas för pengarna?

Dr3amy
19 november 2012 · 103 Inlägg

vilken bil ska du ha ljudet i?

davidklang
19 november 2012 · 908 Inlägg

i en volvo 240

davidklang
19 november 2012 · 908 Inlägg

men nu står det mellan flera proukter. antingen köpa  ngt billigt från netonnet eller ta detta på avbetalning
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … tsteg.html

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang