3455
Sök

parkerings böter går dom att överklaga??

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
hej i går höll jag på att flytta in i min nya lägenhet skulle till ochköra det sista lasset då jag såg att carpark hade lappat min bil,jag blev så förbannad hade fått för att man inte fick parkera på gårdsplanen men va fan hyres husen är ca 300m långa och jag bodde näst längst bort och vägen in är det enda sättet fan nått borde man kunna göra eller är det ingen mening å käfta emot?

jag mena hur annars ska man kunna flytta in om man inte får parkera bilen medans man bär upp möbler??

Miklen
9 oktober 2006
japp du kan överklaga .. men du måste betala böterna inom den tidsfrist du har fått..

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
fan va less jag blir ger mig fan på att det är nån bitter gammal jävla kärring eller gubbe som ringde in till dom fan om jag skulle få tag på den som ringde in

353 Inlägg
9 oktober 2006
Du får stå där för av och pålastning tror jag. Men om du t.ex stannat i lägenheten och börjat möblera så räknas det som parkering!

Överklaga det och säg att du lastat av och på hela tiden. Att det va högst upp å så. Värt ett försök iaf.

Enjoy....

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
Mafghan skrev:
Du får stå där för av och pålastning tror jag. Men om du t.ex stannat i lägenheten och börjat möblera så räknas det som parkering!

Överklaga det och säg att du lastat av och på hela tiden. Att det va högst upp å så. Värt ett försök iaf.

fan va bra tips det sk jag säga när jag ringer fan va jag ska skälla ut dom

Miklen
9 oktober 2006
Om du bor på bottevåningen så säg inte att du bor högst upp wink Va bara ärlig å säg som d va att du håller på att flytta å bara lastade ur bilen..borde inte va några problem..

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
Miklen skrev:
Om du bor på bottevåningen så säg inte att du bor högst upp wink Va bara ärlig å säg som d va att du håller på att flytta å bara lastade ur bilen..borde inte va några problem..

ja det beror säkert på vem man får prata med om den är på bra humör, dom brukar ofta ha taggarna ut på sånna ställen eftersom dom är van att få klagomål.

Wankel
1 080 Inlägg
9 oktober 2006
hört att det är svårt att överklaga p-böter men alltid värt ett försök...förlorar ju inget på det så länge det inte ska upp i rätten (vet ifs inte om p-böter går upp i rätten men hehe låter lite överdrivet)

MDS Västerås

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
StiFf skrev:
hört att det är svårt att överklaga p-böter men alltid värt ett försök...förlorar ju inget på det så länge det inte ska upp i rätten (vet ifs inte om p-böter går upp i rätten men hehe låter lite överdrivet)

tycker det är fördjävligt hur menar dom att man ska gå och bära möbler 300m då eller
ringde dom nu men de va en sån jävla kö så jag gav upp tydligen måste man skicka in skriftligt helt sjukt

180 Inlägg
9 oktober 2006
Är inga problem att överklaga P-böter i ett sånt läge, ring Carpark och förklara har själv erfarenhet av det.

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

353 Inlägg
9 oktober 2006
ghost_boy83 skrev:
StiFf skrev:

tycker det är fördjävligt hur menar dom att man ska gå och bära möbler 300m då eller
ringde dom nu men de va en sån jävla kö så jag gav upp tydligen måste man skicka in skriftligt helt sjukt

Ett till tips då jag jobbar på ett ställe där vi också får lite klagomål ibland:

Var trevlig, ha ingen sur ton, fråga hellre än att påstå!!

Är du trevlig så går det 1000 gånger lättare, säg typ:

Jag höll på att flytta och när jag kommit tillbaka efter sista lasset så hade jag fått böter, förstår inte varför...

Så ska du se att det går bra;)

// En som vet;)

Enjoy....

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 oktober 2006
jag har lyckats ringa så dom tagit bort min bot tongue

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
9 oktober 2006
så länge du överklagar så behöver di inte betala smile har nämligen överklagat själv

Team Insane Racing

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
9 oktober 2006
Det är säkert inte svårt att överklaga, men det är ju som att prata med en väg!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

47 Inlägg
10 oktober 2006
Jag fick en bot nere i ystad i somras.. (är från mellansverige). Tydligen så var det datumzon men jag såg inga som helst skyltar så jag åkte runt kvarteret och leta efter nån, men jag hittade ingen.. Inte så lätt att veta att det är datumzon som gäller men det kanske var så i hela ystad, jag har ingen aning.. Hursomhelst så ringde jag till polisen i ystad och sa att jag tänker inte betala för det satt inga skyltar uppsatta någonstans (jävla stockholmare tänkte säkert damen vid andra änden av luren). Hursomhelst så sa hon att jag skulle skicka ett brev till polisen i malmö, så jag gjorde det men jag har fortfarande inte fått nått svar och jag har ännu inte betalt och jag har inte blivit påmind om betalning.. kanske dom strök den, jag har ingen aning..

Hellre än kork i skumpan än en sork i rumpan

508 Inlägg
10 oktober 2006
Aldrig kul med böter, men jag fick faktiskt min första här om dan, och då har jag haft kortet bra länge. Men fan va sne jag blev!
Jag stod med bilen utanför mina föräldrars villa och vips så hade jag böter. Jag och min bror har alltid stått utanför villa gränsen på en liten gräs plätt som går ut med staketet. 
Dom hade skrivit " parkering i träng" vilken jäkla träng!!!? Hade jag ställt mig i vägen som alla andra bilar gör på gatan brevid hade jag inte fått böter då el? Det finns nämligen inga skyltar i hela området.
Så nu har pappa sagt att jag ska ställa mig mitt i vägen, och får jag böter så skulle han ta dom.
Men d är nämligen så att grannen mitt emot är polis så d va nog han som hade lappat mig, för han hade skrivit klockslag mellan 09:31-09:32, 1 min! Så nu är det utför med grannsämjan. Och han hade lappat brorsan min oxå! Men men... Det väl bara betala och kasta hundskit på polisbilen över gatan då! haha tongue

47 Inlägg
10 oktober 2006
RacingBunny skrev:
Aldrig kul med böter, men jag fick faktiskt min första här om dan, och då har jag haft kortet bra länge. Men fan va sne jag blev!
Jag stod med bilen utanför mina föräldrars villa och vips så hade jag böter. Jag och min bror har alltid stått utanför villa gränsen på en liten gräs plätt som går ut med staketet. 
Dom hade skrivit " parkering i träng" vilken jäkla träng!!!? Hade jag ställt mig i vägen som alla andra bilar gör på gatan brevid hade jag inte fått böter då el? Det finns nämligen inga skyltar i hela området.
Så nu har pappa sagt att jag ska ställa mig mitt i vägen, och får jag böter så skulle han ta dom.
Men d är nämligen så att grannen mitt emot är polis så d va nog han som hade lappat mig, för han hade skrivit klockslag mellan 09:31-09:32, 1 min! Så nu är det utför med grannsämjan. Och han hade lappat brorsan min oxå! Men men... Det väl bara betala och kasta hundskit på polisbilen över gatan då! haha tongue

Haha lurig granne wink Gör en bot och sätt på hans torkare, olaga bötfällning samt tafs på bil.

Hellre än kork i skumpan än en sork i rumpan

508 Inlägg
10 oktober 2006
Mr_C134N skrev:
RacingBunny skrev:

Haha lurig granne wink Gör en bot och sätt på hans torkare, olaga bötfällning samt tafs på bil.

hahaha big_smile

1 723 Inlägg
10 oktober 2006
jag sket i att betala mina två pböter då jag av klantighet ställde mig på fel parkeringsplats. hade precis hyrt den och trodde det var rätt, fick då dubbla böter på 700kr. det var dock ingen annan som hyrde den platsen jag felaktigt ställde mig på. men jag tjatade och tjatade och efter många om och men så gick jag via hyresvärden och då tog de bort dem.

Sök