Bilstereo problem, golf 3 gti 1997

Simonjanne
18 november 2012 · 263 Inlägg

Hej!

Jag fick en stereo av min far så jag tänkte att det är la bara att koppla in. Kontaktstyckerna var dom samma så jag stoppade bara in allt och så fungerade det. Fast så fort man kör bilen så knäpper det i högtalana, mer och mer ju fortare man kör, det går inte att lyssna över huvudtaget med andra ord.

Det är en golf 3 gti 20 jahre så den har sånt här ljudsystem: http://www.ebay.co.uk/itm/Nokia-DSP-Sou … 7675.l2557

Tack på förtur!

BMW E92 M3 (LCI) DKG "Ringtool" (2011)
Noiseprojekt
18 november 2012 · 1 523 Inlägg

Det är knäppningar och inte ett vinande som följer varvtalet?

Horsyhorse
18 november 2012 · 1 727 Inlägg

Segmonsson skrev:
Kontaktstyckerna var dom samma så jag stoppade bara in allt och så fungerade det.

Och därmed glömde du den viktiga "batteeripol av" innan mek.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Simonjanne
18 november 2012 · 263 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Det är knäppningar och inte ett vinande som följer varvtalet?

Ja det är knäppande, och det följer ej varvtal utan hastigheten på bilen, kan det eventuellt vara hastighetsgivaren till stereon, den som skall höja ljudet efter hastigheten pga ljudökningen i kupén? Som ej den nya stereon har..

Och därmed glömde du den viktiga "batteeripol av" innan mek.

Pierre

Ja den tog jag ej av, men kollade såklart sladdarna först innan jag stoppade i allt smile

Mvh simon

BMW E92 M3 (LCI) DKG "Ringtool" (2011)
Horsyhorse
18 november 2012 · 1 727 Inlägg

Segmonsson skrev:
Ja den tog jag ej av Mvh simon

Och då kan signaljorden dra, vilket kan resultera med brus o knäpp.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Simonjanne
20 november 2012 · 263 Inlägg

Jag fixade det!!!! Det var så att två hastighets-signalkablar gick in i steget till basen bak. Dessa skulle då höja volymen vid högre hastighet. Bara att rycka ur och tejpa dom så funkar det wink Men nu har jag ett nytt problem sad
Ljudet är bra när bilen inte är igång och när man kör bilen och samtidigt spelar så låter ljudet skit dåligt och skärmen är helt knas? hmm Det låter som att den inte orkar att spela riktigt, eller asså ljudet sänks vid bastoner och höjs vid ljusa toner.....

BMW E92 M3 (LCI) DKG "Ringtool" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang