|| Motor på plats, DP, screampipe's, Japspeed mm.. || Emiiilz's Smidda Tiger Nissan Skyline R33 ~700WHP mål!

Få en grym Skyline R33 som ska brukas för bankörning, gatan samt stå på utställningar! Den ska inte bara se häftig ut utan även gå som en sån här bil bör göra! Bilen kommer stå klar in på våren 2015. Följ gärna projektet, ni blir inte besvikna =)
  • 109 Följare
  • 183 444 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 juni 2017
Emiiilz
28 februari 2014 · 908 Inlägg

Lowmotion skrev:
Hahahaha njae.. av klanen www.facebook.com/shotmonkey :-D men jag fixade din specialare ;-)

Jasssååå wink specialaren vart kanon, hehe!!

Matttii skrev:
Låter bra att det börjar lösa sig big_smile

Ja förhoppningsvis ialf smile

Ryckte väck insuget idag.. såg att ena knacksensorn hade brytits av av någon anledning?
Antagligen blivit nått då jag skulle på med insuget första gången vem vet.. hmm
Så ny sådan lär jag sätta dit, känns inte som detta var mitt problem med motorn
men vem vet en ny ska dit nu ska vi inte chansa. Så om någon har nån hojta till smile

//Emiiilz

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Lowmotion fläskpannkaka
1 mars 2014 · 856 Inlägg

Håller med Matti, vill ju se den rulla i sommar :-)

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
Emiiilz
2 mars 2014 · 908 Inlägg

Lowmotion skrev:
Håller med Matti, vill ju se den rulla i sommar :-)

Jaa skulle va så gött.. nu har man skruvat o felsökt denna bilen så enormt mycket så jag har börjat och tappat lusten för att grejja med den, känns som de aldrig gör någon nytta, men får hoppas det blir bättre om den kommer igång och man kan börja åka på lite träffar. smile Dock skulle polisen sätta reg bes på bilen, ja då skulle livet gå under tror jag efter all tid man lagt ner, dessutom endel pengar..

Ser ut som jag fått tag i knacksensorer med, förhoppningsvis kommer TPSén till veckan = motorn ihop och förhoppningsvis provstarta.. har dock brukisbilen som det ska bytas bromsar runt om på med som nog också får ske i slutet av veckan som kommer smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
LinusHansen
27 mars 2014 · 230 Inlägg

Hoppas du får igång den till denna sommar! Såg ju den i Karlstad under hösten 2012 och jag hoppas att det inte var sista gången jag såg den!

Honda Del Sol EH6 projekt
"Kristinehamn sedan 1996"
Volvo V40 "Classic" (2004)
Emiiilz
29 mars 2014 · 908 Inlägg

LinusHansen skrev:
Hoppas du får igång den till denna sommar! Såg ju den i Karlstad under hösten 2012 och jag hoppas att det inte var sista gången jag såg den!

Tack för att du verkar och gilla bilen!! smile

Och jag kan ju passa på och säga läget nu.
NY CAS - TPS - och en knacksensor är bytt.

Ingen skillnad alls hmm
Haltech supportar mig, dom felsöker min bil för tillfället ifrån USA, ganska häftigt faktiskt att dom kan styra min
dator o ändra grejjer i mappen osv.. Så de har bett mig och beställa ett gäng nya stift så 12st BCPR7ES är påväg
hem sen ska de koppla sig in igen och fortsätta, allså nästa vecka så ska bli intressant..

Gör allt jag kan för att få ut den sad

// Emiiilz

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Emiiilz
4 april 2014 · 908 Inlägg

Ganska trött på den här bilen nu. Haltech gav upp, de kunde inte hitta några som helst fel och tyckte
detta var jätte konstigt, de rekommenderade mig att byta ut kabelhärvan vilket jag gärna skulle
göra om jag KUNDE HITTA EN mad Någon som vet var?

Om man skulle sälja bilen, den är ju komplett och så bara det att den inte startar..
Vad tror ni man skulle kunna få? Trött på och felsöka o felsöka hela tiden.
Jag vill kunna ha nått roligt och köra i, så tråkigt om det skulle gå en sommar
till utan att ha nå vettig bil att glida i..

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-354c1aefc94a6a0fbed37918402a4434.jpg

// Emiiilz

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
ThomasNyqvist
4 april 2014 · 922 Inlägg

byt styrsystem och  gör egen kabel härva till motorn så är det löst

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås
Nissan Skyline R33 gts-t "MSC driftteam" (1995)
Emiiilz
4 april 2014 · 908 Inlägg

ThomasNyqvist skrev:
byt styrsystem och  gör egen kabel härva till motorn så är det löst

Har du en poäng i, finns det inte ett Haltech system där det är färdig kabelhärva ed i kittet, eller är jag ute på villovägar? smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
nixon89 klabbarpan
5 april 2014 · 3 041 Inlägg

Maxxecu? Med pnp härva?

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Emiiilz
5 april 2014 · 908 Inlägg

nixon89 skrev:
Maxxecu? Med pnp härva?

Har inte sett att maxxecu säljer komplett kabelhärva till sin ecu, eller har jag fel? smile
Bara att de har adapter på originalhärvan till ecun, och det hjälper ju dock inte i detta fallet.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
strandberg31
5 april 2014 · 2 419 Inlägg

finns ju sprut säkert de flesta stand alone som kommer med en härva som du sedan får bygga om lite så den passar din bil med div givare!! puss

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Emiiilz
5 april 2014 · 908 Inlägg

strandberg31 skrev:
finns ju sprut säkert de flesta stand alone som kommer med en härva som du sedan får bygga om lite så den passar din bil med div givare!! puss

hmm mjo lite kan jag väl tänka mig och bygga om men inte bygga ett helt eget elsystem det är ju for jobbigt, spec inte om de är de som inte är felet sad kram

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
ThomasNyqvist
6 april 2014 · 922 Inlägg

Emiiilz skrev:

strandberg31 skrev:
finns ju sprut säkert de flesta stand alone som kommer med en härva som du sedan får bygga om lite så den passar din bil med div givare!! puss

hmm mjo lite kan jag väl tänka mig och bygga om men inte bygga ett helt eget elsystem det är ju for jobbigt, spec inte om de är de som inte är felet sad kram

meningen med byta  till nytt sprut stand alone o inte pnp är juh för du skall slippa orginal härvan som säkert är ett av problemen 

maxxecu har pnp och  flayinglead som de heter   är nått att satsa på verkligen 
går felsöka mkt  i sprutet osv   me

vad har du box nu osv vad är de som spökar ?

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås
Nissan Skyline R33 gts-t "MSC driftteam" (1995)
Emiiilz
7 april 2014 · 908 Inlägg

ThomasNyqvist skrev:

Emiiilz skrev:

strandberg31 skrev:
finns ju sprut säkert de flesta stand alone som kommer med en härva som du sedan får bygga om lite så den passar din bil med div givare!! puss

hmm mjo lite kan jag väl tänka mig och bygga om men inte bygga ett helt eget elsystem det är ju for jobbigt, spec inte om de är de som inte är felet sad kram

meningen med byta  till nytt sprut stand alone o inte pnp är juh för du skall slippa orginal härvan som säkert är ett av problemen 

maxxecu har pnp och  flayinglead som de heter   är nått att satsa på verkligen 
går felsöka mkt  i sprutet osv   me

vad har du box nu osv vad är de som spökar ?

Tack förstår vad du menar.
Vore inte alls dumt o kasta original härvan åt ***

Kör Haltech platinum pro nu, det är PNP.
Det som spökar, ja vad ska man säga, allt är rätt soppa/gnista/komp/bränsletryck/mapp/inga felkoder osv..osv..
Men garanterat nått elfel någonstans, konstigt nog. Det mesta är ju nytt med på motorn. CAS o TPS är även nytt
nu med. smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
DrenneR
7 april 2014 · 336 Inlägg

om allt är helt och haltech inte hittar nåt så känns de som att kabelbrott är aktuellt ju

BMW 535i (1990)
Emiiilz
7 april 2014 · 908 Inlägg

DrenneR skrev:
om allt är helt och haltech inte hittar nåt så känns de som att kabelbrott är aktuellt ju

Jo faktiskt, dock rivit hela motorhärvan och inga kabelbrott där om det inte gömmer sig under "plasten" på nån kabel så man inte ser men de är ju lite långsökt då jag även har mätt ALLA kablar ifrån ECU och ger inga utslag
på att någon skulle vara av hmm hmmm..

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Alex_bergstr
8 april 2014 · 1 364 Inlägg

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Nissan … -23194914/

spec 2 kanske inte har samma härva?

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
Emiiilz
8 april 2014 · 908 Inlägg

Beangt skrev:
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Nissan/NISSAN-SKYLINE/All/EL-&-Givare-&-Databox-&-Sensor/Kabelhärva/Alla/ID-23194914/

spec 2 kanske inte har samma härva?

nej dom är inte riktigt lika dock. Nu är det dock inte den härvan jag söker som du länkade utan
härvan ifrån ECU'n smile Lutar åt att jag åker iväg med bilen till en bilmek i närheten här och låter han undersöka
elen lite åt mig så får vi se om han kmr fram till något.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Mickius
8 april 2014 · 4 670 Inlägg

Nu vet jag inte om detta är dyrt men för 5k till min evo får jag en helt ny härva. Då byggd av en firm. Kan ju vara ett steg i felsökningen o byta allt kommer ju spara i slutändan troligtvis. Tar inte mappare nått sådant med för att dra nytt?

Senast redigerat av Japs-Micke (8 april 2014)

eshark2000
8 april 2014 · 2 Inlägg

Får man fråga vad antalet hästar ligger på? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang