1907
Sök

Hotrod -34 coupe C5 chassi

Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!

443 745 Visningar
Uppdaterades senast 29 mars 2018
1 213 Inlägg
23 mars 2013
#221
Ser fint ut. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

855 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
#222
Ja trångt är det. Men det är väl så vi vill ha det... he he!
Kul med alla positiva kommentarer!!!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
#223
Slimbastard skrev:
scaryeyes skrev:
Slimbastard skrev:
Jävligt imponerad över ditt rambygge! En liten fråga bara, har du nån aning om va skapelsen väger i detta läge? tongue

Räknade lite och gjorde lite överslag. Under 600 med karossen som den står. Undrar hur jag hittar ytterligare 800 kg inför regbesiktningen....?

Isåfall har jag nog räknat fel på vad min bil kommer väga, för din ser betydligt mycket tyngre ut.

"Visa män" har sagt att min nog hamnar nånstans runt 900kg.

Antar att du behöver 1400kg för o kunna regga med den motorn va? wink Jag har samma problem haha. Funderar på att fylla rambenen med bly

OJ OJ va fel jag hade om vikten! Som den står nu utan kaross väger den 400 fram och 390 bak. Det stämmer inte riktigt men totalen stod på 791 kg men jag fick tydligen en släng av hjärnförstoppning, och räknade över 200 kg fel..... Men LS1:an vägen 230 kg ungefär så resten är mycket tungt. Den slutsatsen kan vi dra.
All plasten väger ca 75-80 kg innan förstärkningar. Sen kommer glas, tankar, batteri och en massa lull-lull.
Till det kommer fet-mange som lider av porkinsons syndrom och väger när sommaren kommer upp emot 80kg.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

510 Inlägg
24 mars 2013
#224
scaryeyes skrev:
Slimbastard skrev:
scaryeyes skrev:

Räknade lite och gjorde lite överslag. Under 600 med karossen som den står. Undrar hur jag hittar ytterligare 800 kg inför regbesiktningen....?

Isåfall har jag nog räknat fel på vad min bil kommer väga, för din ser betydligt mycket tyngre ut.

"Visa män" har sagt att min nog hamnar nånstans runt 900kg.

Antar att du behöver 1400kg för o kunna regga med den motorn va? wink Jag har samma problem haha. Funderar på att fylla rambenen med bly

OJ OJ va fel jag hade om vikten! Som den står nu utan kaross väger den 400 fram och 390 bak. Det stämmer inte riktigt men totalen stod på 791 kg men jag fick tydligen en släng av hjärnförstoppning, och räknade över 200 kg fel..... Men LS1:an vägen 230 kg ungefär så resten är mycket tungt. Den slutsatsen kan vi dra.
All plasten väger ca 75-80 kg innan förstärkningar. Sen kommer glas, tankar, batteri och en massa lull-lull.
Till det kommer fet-mange som lider av porkinsons syndrom och väger när sommaren kommer upp emot 80kg.

Jag tyckte väl att det lät lite galet wink Haha. Se det posetiva, du behöver inte skruva fast en sån stor plåt på undersidan av bilen nu för regbes haha


855 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
#225
Jo det kommer jag att få göra ändå tyvärr. Men det positiva är att dom plåtarna kanske går att hantera utan travers.....
Men diffen och lådan väger alltså ton.... Även alu vaggorna med bärarmar och spindlar väger mycket mer än man skulle kunna tro. Ramen väger inte så mycket utan den bollar man lätt på 2 man. Alltså under 100 kg.
En balkram med 3mm gods väger minst lika eller mer. Fast min är vridstyvare. Men hela bilen kommer ha en mycket låg center of gravity, vilket är bra. Inte riktigt som corvetten, då hela karossen är mycket högre och jag således sitter högt för att se ut genom vindrutan.
Senast redigerat av scaryeyes (24 mars 2013)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

510 Inlägg
24 mars 2013
#226
scaryeyes skrev:
Jo det kommer jag att få göra ändå tyvärr. Men det positiva är att dom plåtarna kanske går att hantera utan travers.....
Men diffen och lådan väger alltså ton.... Även alu vaggorna med bärarmar och spindlar väger mycket mer än man skulle kunna tro. Ramen väger inte så mycket utan den bollar man lätt på 2 man. Alltså under 100 kg.
En balkram med 3mm gods väger minst lika eller mer. Fast min är vridstyvare. Men hela bilen kommer ha en mycket låg center of gravity, vilket är bra. Inte riktigt som corvetten, då hela karossen är mycket högre och jag således sitter högt för att se ut genom vindrutan.

Har inte mer än ca 2 mm gods i min ram, dock förstärkt mend den är väll en rätt sunkig ram egentligen. Lite därför jag bygger turbofyra ist för v8a. Inte samma risk att man sliter sönder hela bygget av vridkraften.

Har du vägt bilen på våg?


855 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
#227
Japp! Vi har vågar i klubben. Ett bra verktyg vid räserbilsbygge.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

510 Inlägg
24 mars 2013
#228
scaryeyes skrev:
Japp! Vi har vågar i klubben. Ett bra verktyg vid räserbilsbygge.

Trevligt big_smile Jag tänker göra folk förvirrade o köra bilen på släp till en bilskrot o låna deras våg smile (Känner chefen där)


855 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
#229
Skit åxå! Jobbar hela veckorna nu. Blir bara bilbygge på helgerna. Nu haltar hela min fritid. Planering gosse, planering!
Ska fixa material till tankarna och batteri infästning, och så har dragkroken kommit så jag kan bygga det åxå i helgen.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
27 mars 2013
#230
Ojdå, du måste alltså jobba fulla veckor ibland som oss vanliga dödliga wink
Stackars dig big_smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
#231
Ja! Varför...?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
27 mars 2013
#232
lol:lol:Visst är livet orättvist.
Du borde kanske ändra ditt ordspråk till varför jobba heltid när man kan få samma betalning för halva tiden.
Senast redigerat av Racingse (27 mars 2013)

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
#233
Jo men då måste man va intelligent och starta eget. Jo jag har eget, men sa aldrig att jag va intelligent. Ha ha

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#234
vilken tid allt tar! Detaljer som inte syns och inte nåt att visa.
Fick sme om ena sidan på balken som är karossfäste. Kommer tanklock där ju.

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-a95f23bd1b8decb4987c9c8282c30ff1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-734e8c6d0ed0ba5620ca301cdd0238ac.jpg

Sen var jag på väg att bygga dit dragkroken.... Då kom låset till luckan i vägen. Så då var jag tvungen att börja på det först.
Så dom huvkrokarna jag hade hemma passade givetvis inte alls. Så då fick det bli en egen.
Denna ser hög ut, men låset är ett orginal GM med motor och tar asmycke plats. Så vill ha det så långt ner i indraget läge som möjligt. Ska tiga dom rostfria bitarna nu under dagen. Fast har inte bestämt mej ännu för hur det ser ut. Jag är mycket tveksam till designen........

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-72cc4b5d5d2618947a99f4b029e5689d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-97a5e48454cdb763fe36741c1b653acd.jpg

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

fläskpannkaka
856 Inlägg
1 april 2013
#235
Här händer det grejor :-)

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas

855 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#236
ja, för ligger man på latsidan, så kommer den ju aldrig ut! Men jag jobbar hela tiden på den, fast mycket syns ju inte. Vaknade astidigt i dag i soffan och tänt i hela huset som vanligt. Så jag steg upp och drog till garaget. Ska åka och jobba i natt och då blir inget gjort förrän på fredag morgon när ja kommer hem.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
1 april 2013
#237
Ser väl hur bra ut som helst, inget fel på den designen. Ska du ha en fuelc cell eller ska du knåpa ihop en egen?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#238
Det blir egentillverkat helt. blir en 54L tank bakom ryggen och en 10L catch tank som ligger längst ner i ramen på vänste sida och batteriet motsvarande på höger. Måste ha fatt i ett tanklock så jag kan börja på anslutningarna till det. Hittade ett fränt lock till HD sportster, helt slätt, men har inga gängor att sätta det i. Cobra style/ LeMans style tycker jag är lite klumpiga att ha bak på ena flygeln. Bara att leta vidare

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Trucker
1 426 Inlägg
1 april 2013
#239
fränt bygge! smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

855 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#240
zleepy skrev:
fränt bygge! smile

Tackar!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house


Sök