5034
Sök

Volvo V50 T5 - Året 2013; 400Hk passerat !

Här är mitt projekt med att få till de att få den effektstarkaste V50:n i Sverige ( kanske inte mycket att sukta efter men alltid något ) med, för tillfället, oöppnad motor ! Bilder från när jag köpte den till allt som sker och... Visa mer

144 874 Visningar
Projektet avslutat 17 november 2013
170 Inlägg
1 augusti 2013
Man kan skaffa intyg för o ha tonade framrutor. Känner en som har det te sin s60

Gbg

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
1 augusti 2013
Vad baseras intyget på?

Tada.wav

302 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
Ja de där intyget vore gott ! big_smile

--------------

Update !!!!!!!!!!!!!!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-85baa8b4a1d9dd8b5d067134a7a21b33.jpg

Idag åkte multifuelmappen i !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! big_smile
50% E85, 50% 98-okt... Bilen laddar som den ska.. bilen går som fan... Christian nöjd ! smile

Kan tyvärr inte presentera några siffror då de va för varmt ute för att bänka.. intaget av luft till fläkten tas direkt från ett svart, kokhett tak så kommer väl bara halvljummen luft in. Ska åka upp en tidig morgon eller sen kväll en dag framöver när de svalnat lite ute.. förhoppningsvis har jag fått på ett annat luftfiltersystem med då denna BMC-box är värdelös. Ligger ju emot motorn och blir skitvarm vilket resulterar i att den stryper 20WHP vilket vi bevisat i bänken genom att bänka med och utan boxen innan.

Fick även en titt på en trimkamaxelsats som dom nyligen fått in i lager som jag är eeeeeeeeeeeeeenormt sugen på att köpa men får hålla igen mig lite p.g.a mitt jobb.

Så.. tills vidare ! Tjoho

170 Inlägg
1 augusti 2013
hyrbil skrev:
Vad baseras intyget på?

Tror det är ett läkarintyg?

Gbg

170 Inlägg
1 augusti 2013
opA skrev:
Ja de där intyget vore gott ! big_smile

--------------

Update !!!!!!!!!!!!!!!

http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-85baa8b4a1d9dd8b5d067134a7a21b33.jpg

Idag åkte multifuelmappen i !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! big_smile
50% E85, 50% 98-okt... Bilen laddar som den ska.. bilen går som fan... Christian nöjd ! smile

Kan tyvärr inte presentera några siffror då de va för varmt ute för att bänka.. intaget av luft till fläkten tas direkt från ett svart, kokhett tak så kommer väl bara halvljummen luft in. Ska åka upp en tidig morgon eller sen kväll en dag framöver när de svalnat lite ute.. förhoppningsvis har jag fått på ett annat luftfiltersystem med då denna BMC-box är värdelös. Ligger ju emot motorn och blir skitvarm vilket resulterar i att den stryper 20WHP vilket vi bevisat i bänken genom att bänka med och utan boxen innan.

Fick även en titt på en trimkamaxelsats som dom nyligen fått in i lager som jag är eeeeeeeeeeeeeenormt sugen på att köpa men får hålla igen mig lite p.g.a mitt jobb.

Så.. tills vidare ! Tjoho

Gött att det börjar ordna upp sig för dej och din bil :-)

Gbg

313 Inlägg
3 augusti 2013
Riktigt nice med MF! bilen är original ganska lätt, tjänstevikt på 1480kg (om jag minns rätt) så lär gå undan! känns som en mätarfilm inte är långt ifrån nu smile Vad berodde motorlampan på?

302 Inlägg
3 augusti 2013
Trådstartare
Stämmer bra med vikten smile

Motorlampan berodde på att främre lambda-sonden va sönder.. bytte den, rensade felkoderna och sen dess har den inte lyst smile

313 Inlägg
3 augusti 2013
opA skrev:

Motorlampan berodde på att främre lambda-sonden va sönder.. bytte den, rensade felkoderna och sen dess har den inte lyst smile

Lambda och LMM har förvånansvärt kort livslängd, bytt båda på min med tongue men gött att det är nytt sen. Keep up the good work!

302 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
volvodrajvor skrev:
Lambda och LMM har förvånansvärt kort livslängd, bytt båda på min med tongue men gött att det är nytt sen. Keep up the good work!

Där ser man ! Tackar ! smile

---------
Update:

De fortsätter gå bra för mig och min bil...............

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-fee41b41ffc33a3763ba3802f8d93e09.jpg

( Ledsen för fula dimljuslock.. satt bara i under besiktningen. Riktiga dimljus sitter nu i igen smile )

Kom tydligen ett djur i vägen.. suck.. bara att ringa LF på måndag och skadeanmäla. Tur man har djurkollision och självriskseliminering..
Senast redigerat av opA (4 augusti 2013)

A.Sörman
1 299 Inlägg
4 augusti 2013
Äh fy fan va trökigt går inget bra nu! Det måste ju vända snart smile

1 354 Inlägg
4 augusti 2013
opA skrev:

Då hade felet till en viss del att göra med det jag misstänkte ^^
Fyfan vad tråkigt att det bara svinar för dig med bilen sad

302 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Jag får se de från den ljusa sidan.. de är snart dags att ställa av bilen. big_smile

2 571 Inlägg
5 augusti 2013
Vafan.... Det här börjar ju likna ett förbaskat dåligt skämt. big_smile
Hoppas försäkringsbolaget är sjysta mot dig, annars såg jag en R-läpp på Blocket för strax över tusingen häromdan, dock svart.

Tada.wav

302 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
De är bilar de handlar om.. de ska kosta pengar ! ;D ( Försöker skylla på något tongue )

Försäkringsbolaget står för allt.. läppen gick på 2500 ( olackad !!!!! yikes ), innerskärm 500 och lackering får jag reda på pris imorgon.
Beställde läppen och innerskärmen inne på Volvo vid 10. Kl 14 hade dom fått den.. åkte in och hämtade grejerna och körde läppen till min lackerare som förhoppningsvis har den klar imorgon ! smile

...
113 Inlägg
7 augusti 2013
Du skulle ju köpt Heico läppen smile
Senast redigerat av Crima (7 augusti 2013)

302 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
Crima skrev:
Du skulle ju köpt Heico läppen smile

Tror inte LF vill betala 4500:- för den läppen när originalaren gick på 2500 wink

302 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Inget mer effektmässigt att uppdatera om.. däremot fick lacken sig en liten polering nu i veckan.

I tisdags eftermiddag började jag på med all jäkla avfettning och noggrann tvätt som ska göras.. tog ett par timmar.
Efter de in i garaget och på onsdagen började jag på med själva polerandet..

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-7d07cbcf726643f754f89049944b7725.jpg

Igårkväll blev jag klar.. vilken skön känsla. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-e60392ee927c90ff132a147de8a8d6b8.jpg

När jag beställde från Bollnäs bilvård sist passade jag på att testa ett sånt där kit som ska få vattendropparna att pärla av rutan.. fungerade skitbra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-23fb4cf2d449cf39bec14cf1b42836b8.jpg

Nya frontläppen åkte på idag med.. att något som är nylackerat ska vara ett sånt rent h*lvete att få dit.. jag och farsan fick hålla på i 1½ timme med att göra allt.. fronten åkte av och tänkte passa på att montera dit de grövre slangklämmorna som köptes i veckan men självklart hade man köpt för stora.. så de va bara att sätta på fronten igen.

Hemma i garaget igen:

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-c27ccde8bf4f2447072e3f943639edcb.jpg

Imorgonbitti väntar olje och tändstiftbyte ! smile
Ingen vila på semester här inte..

2 571 Inlägg
8 augusti 2013
Ser tjusigt ut! big_smile
Har två veckor semester efter imorgon, sen är det pappaledighet, och under semesterveckorna så har jag ÄNTLIGEN fått tid över till tvätt, polering och allt därtill. Kärran ska få sig en grundlig genomgång både invändigt och utvändigt.

Minns när jag monterade R-läppen på min front. Dels var den ett helvete att få av, de där hakarna är djävulska. När man sen fått på ena sidan av läppen och vandrade till motsatt sida så var det nästan som att läppen var för kort! Mycket slit och könsord löste biffen. big_smile

Vad är det för medel till rutan och är bilen pretty much good to go efter att slangarna är på?

Tada.wav

302 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Visst är de himla göttans att få bilen helt genomgjord.. nu va de så pass kul att de regnade när jag körde hem + att jag åkte direkt till verkstan efteråt så finns lite oljefläckar lite här och var på fronten nu tongue

Dom där hakarna hade jag lust att ta bort allihop och skruva dit skiten ! Jobbiga att få av och att få dit den nya fronten va lika hemskt.. särskilt i kanterna !!

Medlet till rutan är detta; http://shop.bollnasbilvard.se/pps-glasb … c-731.aspx
.. sen förstår jag inte riktigt frågan om slangarna ? smile Vilka slangar pratar vi om ? De som slangklämmorna skulle sitta runt ? De är Elevate silikonkitet som vi satte på för någon månad sedan och dom har jag inte rört.. var bara slangklämmorna jag ville byta till ett par kraftigare så jag slipper att dessa ska skjuta av nångång igen ! tongue

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
8 augusti 2013
hyrbil skrev:
Ser tjusigt ut! big_smile
Har två veckor semester efter imorgon, sen är det pappaledighet, och under semesterveckorna så har jag ÄNTLIGEN fått tid över till tvätt, polering och allt därtill. Kärran ska få sig en grundlig genomgång både invändigt och utvändigt.

Minns när jag monterade R-läppen på min front. Dels var den ett helvete att få av, de där hakarna är djävulska. När man sen fått på ena sidan av läppen och vandrade till motsatt sida så var det nästan som att läppen var för kort! Mycket slit och könsord löste biffen. big_smile

Vad är det för medel till rutan och är bilen pretty much good to go efter att slangarna är på?

Vad ska du köra med för medel hyrbil big_smile

Sök