4005
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

512 Inlägg
9 januari 2013
#2041
granadadr skrev:
Stripz skrev:
ajokko skrev:

Att det är giftigt spelar visst roll. Glykol är ganska sött till smaken/doften och lockar till sig djur som hundar, katter, ekorrar etc. Har du smetat på glykol på extraljusen på taket så är de ju skyddade för hundar men andra djur kan ju fortfarande komma åt.

Lite döda korrar gör inte mig nått:)

nää kanske inte dig, men vissa av oss gör det det faktiskt

Bra för åh slippa kattjävlar på bilen iaf wink

Xenon e allt bra (on topic)


7 488 Inlägg
9 januari 2013
#2042
Specialraggarn skrev:
granadadr skrev:
Stripz skrev:

Lite döda korrar gör inte mig nått:)

nää kanske inte dig, men vissa av oss gör det det faktiskt

Bra för åh slippa kattjävlar på bilen iaf wink

Xenon e allt bra (on topic)

man ska endå inte ta död på dem,, jag gilar inte heller katter på bilen,, men jag är djurvän å har både hund å katt,,
finns andra lösningar på det problemet,, men nu är det inte djur vi ska snacka smile


436 Inlägg
9 januari 2013
#2043
Tänkte kolla med alla som skriver här inne om det finns lösningar på dem olika modellerna av Dodge Ram?

Typ 06-09 -11

Är mycket problem med dessa bilar någon som har testat på dessa bilar och kan skriva lite lösningar? och lampsocklar?


Voodoo
1 444 Inlägg
9 januari 2013
#2044
ajokko skrev:
Stripz skrev:
granadadr skrev:

för att det är giftigt å dumt att ha på sånt då smile samt kladdigt smile har du fått glykol på en ruta nångång så vet du hur dåligt det är wink

giftigt spelar ju inge roll smile men  den lilla hinnan glykol ger tror jag  försämrar  ljuset så minimalt än en 1cm tjock is hinna:)
vet att förr så satte man glykol på insidan av rutorna för att rutorna inte skulle imma igen wink  lr ja vissa  gjorde då de:)

Att det är giftigt spelar visst roll. Glykol är ganska sött till smaken/doften och lockar till sig djur som hundar, katter, ekorrar etc. Har du smetat på glykol på extraljusen på taket så är de ju skyddade för hundar men andra djur kan ju fortfarande komma åt.

Lite döda korrar gör inte mig nått:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

750 Inlägg
9 januari 2013
#2045
Aerocombi skrev:
Sydeken skrev:
Sydeken skrev:
tJena hade tänkte köpa xenonkit till min Saab 9-3. Årsm: 98. 

En polare sa att jag möjligen behöver köpa något så jag kan koppla kittet till original kablarna stämmer det?

Jag är ute efter 6000k och sen undrar jag vad dessa skiljer sig förutom pris?

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen … xenon.html
http://www.crazyride.se/-xenonkit/75-xe … -watt.html

Ingen som vet?

NEJ du behöver inget annat.
Hade 4300k H4 på min 9-3 o det slutade med att snuten gav mig böter. Så jag beslutade mig för att det inte blir fulkonvertering med lampor utan linser fler gånger mad
O nu för tiden får man väl reg bes på det om jag inte misstar mig. hmm

Okej, nu har jag dålig koll på detta men 4300k är de inte original på nya bilar, bör inte det vara lagligt då?

Vad rekommenderar du istället för att få ljusare och "snyggare" ljus? smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

45 Inlägg
9 januari 2013
#2046
Sydeken skrev:
Okej, nu har jag dålig koll på detta men 4300k är de inte original på nya bilar, bör inte det vara lagligt då?

Vad rekommenderar du istället för att få ljusare och "snyggare" ljus? smile

Det är inte färgen som är största problemet, för att få godkänt en bil med eftermonterat xenon så kommer det behövas bland annat;
Någon form av högtrycksspolning för strålkastarna
Nvåreglering (motor i strålkastarna)

Har hört skräcksummor som 10-15K för att gå lagligt över till xenon...billigare att ställa in ordentligt och åka på böter ett par gånger - eller bara köpa en bil med xenon från fabrik:rolleyes:

Ang. färgen så är 4300K den ultimata färgtempen, vill du "köra säkert" förbi poliser som kan vara griniga så är det väl neråt 3000K för att få halogen-looken, men då försvinner lite av vitsen då du kommer se sämre smile


750 Inlägg
9 januari 2013
#2047
Eirike93 skrev:
Sydeken skrev:
Okej, nu har jag dålig koll på detta men 4300k är de inte original på nya bilar, bör inte det vara lagligt då?

Vad rekommenderar du istället för att få ljusare och "snyggare" ljus? smile

Det är inte färgen som är största problemet, för att få godkänt en bil med eftermonterat xenon så kommer det behövas bland annat;
Någon form av högtrycksspolning för strålkastarna
Nvåreglering (motor i strålkastarna)

Har hört skräcksummor som 10-15K för att gå lagligt över till xenon...billigare att ställa in ordentligt och åka på böter ett par gånger - eller bara köpa en bil med xenon från fabrik:rolleyes:

Ang. färgen så är 4300K den ultimata färgtempen, vill du "köra säkert" förbi poliser som kan vara griniga så är det väl neråt 3000K för att få halogen-looken, men då försvinner lite av vitsen då du kommer se sämre smile

Okej, då förstår jag smile

Ja då tar jag hellre några böter, för det är rent för dyrt tongue och känns onödigt då bilen enbart används på sommaren...

Vet du vad dessa skiljer varandra?

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen … xenon.html
http://www.crazyride.se/-xenonkit/75-xe … -watt.html

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

45 Inlägg
9 januari 2013
#2048
Sydeken skrev:
Okej, då förstår jag smile

Ja då tar jag hellre några böter, för det är rent för dyrt tongue och känns onödigt då bilen enbart används på sommaren...

Vet du vad dessa skiljer varandra?

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen … xenon.html
http://www.crazyride.se/-xenonkit/75-xe … -watt.html

Nja, dom ser väldigt lika ut tycker jag, men ingen aning smile
Crazyride har ju genrellt sett ganska låga priser.


21 761 Inlägg
9 januari 2013
#2049
C_A_T skrev:
Har dom H4 i ett extraljus? yikes Hur fungerar det på "halvljuset" måste väl blända jävlgt med 100w i "halvljuset"

I originalkabelhärvan som (åtminstone i vissa fall) följer med till dessa extraljus finns det knapp som gör att man kan välja mellan lampans halvljustråd och helljustråd, det är alltså tänkt att man ska kunna använda halvljusläget ifall man tex kör i dimma så att det inte blir så mycket egenbländning.

När man väljer halvljusläget sprids inte ljusbilden lika mycket som på helljusläget (dvs det läge som det egentligen är tänkt att man ska använda), då kan det funka hyfsat att låta extraljusen vara igång fastän det är dimma/snörök osv. smile

Jag har dock aldrig använt mig av halvljusläget så jag vet inte exakt hur ljusbilden är då.
Senast redigerat av Drönirettab (9 januari 2013)

750 Inlägg
9 januari 2013
#2050
Eirike93 skrev:
Sydeken skrev:
Okej, då förstår jag smile

Ja då tar jag hellre några böter, för det är rent för dyrt tongue och känns onödigt då bilen enbart används på sommaren...

Vet du vad dessa skiljer varandra?

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen … xenon.html
http://www.crazyride.se/-xenonkit/75-xe … -watt.html

Nja, dom ser väldigt lika ut tycker jag, men ingen aning smile
Crazyride har ju genrellt sett ganska låga priser.

Okej, du vet inget annat 6000k h4 kitt som är att rekommendera? smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

45 Inlägg
9 januari 2013
#2051
Sydeken skrev:
Okej, du vet inget annat 6000k h4 kitt som är att rekommendera? smile

Nja, jag hade inte valt 6000K oavsett jag smile


750 Inlägg
9 januari 2013
#2052
Eirike93 skrev:
Sydeken skrev:
Okej, du vet inget annat 6000k h4 kitt som är att rekommendera? smile

Nja, jag hade inte valt 6000K oavsett jag smile

Okej, varför inte? För och nackdelar?  smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

45 Inlägg
9 januari 2013
#2053
Sydeken skrev:
Okej, varför inte? För och nackdelar?  smile

Jag hade valt 4300K för att;
En behagligare färg som ska vara den bästa för att se så bra som möjligt
Snyggare
Mindre risk att polisen bryr sig:)


Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
9 januari 2013
#2054
Drönirettab skrev:
C_A_T skrev:
Har dom H4 i ett extraljus? yikes Hur fungerar det på "halvljuset" måste väl blända jävlgt med 100w i "halvljuset"

I originalkabelhärvan som (åtminstone i vissa fall) följer med till dessa extraljus finns det knapp som gör att man kan välja mellan lampans halvljustråd och helljustråd, det är alltså tänkt att man ska kunna använda halvljusläget ifall man tex kör i dimma så att det inte blir så mycket egenbländning.

När man väljer halvljusläget sprids inte ljusbilden lika mycket som på helljusläget (dvs det läge som det egentligen är tänkt att man ska använda), då kan det funka hyfsat att låta extraljusen vara igång fastän det är dimma/snörök osv. smile

Jag har dock aldrig använt mig av halvljusläget så jag vet inte exakt hur ljusbilden är då.

Blir inte det bökigt med en kabelhärva där fram och sedan en reläsats.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
9 januari 2013
#2055
Till er som har extraljus/ramp på taket. Hur drar ni kablarna från motorrummet och dit upp?

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

45 Inlägg
9 januari 2013
#2056
C_A_T skrev:
Till er som har extraljus/ramp på taket. Hur drar ni kablarna från motorrummet och dit upp?

Längs med A-stolpen (innanför fönsterlisten i vissa fall) har man rails så försöker man väl gömma dom bakom den smile
Har man taklucka så går det kanske att få igenom kablarna där emellan tätningen, men det kan nog läcka då:P


Forummoderator
26 481 Inlägg
9 januari 2013
#2057
Då är det lite uppdaterat då, hehe.

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-bc0df065d7e06663d5fa3f76fe6a5c9a.jpg

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 488 Inlägg
9 januari 2013
#2058
Eirike93 skrev:
Sydeken skrev:
Okej, varför inte? För och nackdelar?  smile

Jag hade valt 4300K för att;
En behagligare färg som ska vara den bästa för att se så bra som möjligt
Snyggare
Mindre risk att polisen bryr sig:)

funkar endå INTE med h4,, det kommer att blända å Poliser ser att det är konverterat på ca 800 Meter wink


21 761 Inlägg
9 januari 2013
#2059
C_A_T skrev:
Blir inte det bökigt med en kabelhärva där fram och sedan en reläsats.

Jag uttryckte mig nog lite fel. Kabelhärvan är alltså en reläsats som tillhör extraljusen. smile

1 071 Inlägg
9 januari 2013
#2060
C_A_T skrev:
Till er som har extraljus/ramp på taket. Hur drar ni kablarna från motorrummet och dit upp?

In igenom torpeden upp via a-spolpen sen borra hål i taket:)

Onödigt inlägg^^


Sök