1905
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

Avstängd
1 418 Inlägg
16 februari 2013
-henkee skrev:
granadadr skrev:
-henkee skrev:
Köpte ett h4 xenonkit på eBay men såg idag att jag råkat köpa ett kit med en liten halogenlampa på sidan.
Min fråga är då kan man köpa andra lampor som det är xenon i både hel och halv eller är de bara att slänga skiten?

det är olika styrningar på dem, så sälj dem,, men jag tycker det är dumt å konvertera H4 överhuvudtaget,, blir MKT bländande

Okej då var de som jag misstänkte, tackar för svar.

du kan köpa nya lampor och kabelsats för h4 och använda ballasterna:)

3 181 Inlägg
16 februari 2013
J_Jespersen skrev:
Igår sa xenon lampan i ena originallyktan upp sig på v70:in, gick snabbt från att den började lysa lila tills att den dog.

Så nu när jag ska köpa nya vill jag inte sätta i några Kina lampor utan kvalitetslampor. Men kan tänka mig att det finns billigare ställen att köpa på än hos Volvo.

Någon som vet vad man får för lampa om man köper hos Volvo? Tar gärna emot förslag på bra företag som säljer. Ska vara d2r.

ja köpte nya lampor till min v70n på www.vvme.com grym service och inte dyrt
har köpt flera gånger där ifrån

26 Inlägg
16 februari 2013
Johan85 skrev:
-henkee skrev:
granadadr skrev:

det är olika styrningar på dem, så sälj dem,, men jag tycker det är dumt å konvertera H4 överhuvudtaget,, blir MKT bländande

Jasså? :-) varför måste man ha nya kablar då?

Avstängd
1 418 Inlägg
16 februari 2013
-henkee skrev:
Johan85 skrev:
-henkee skrev:

så du får styrningen för hel och halvljus smile

26 Inlägg
16 februari 2013
Johan85 skrev:
-henkee skrev:
Johan85 skrev:

Okej på så vis, men då kan man lika gärna köpa ett komplett :-P

Avstängd
1 418 Inlägg
16 februari 2013
-henkee skrev:
Johan85 skrev:
-henkee skrev:

ja igentligen:) men du har ju 2 ballaster i reserv iaf eller om du ska konvertera nå extra ljus eller nå annat så räcker det med att köpa lampor då alla kablar man behöver följer med då:)

26 Inlägg
16 februari 2013
Johan85 skrev:
-henkee skrev:
Johan85 skrev:

ja igentligen:) men du har ju 2 ballaster i reserv iaf eller om du ska konvertera nå extra ljus eller nå annat så räcker det med att köpa lampor då alla kablar man behöver följer med då:)

Så man kan blanda olika lampmodeller hur som helst bara det är är 35w som jag har ?

Avstängd
1 418 Inlägg
16 februari 2013
-henkee skrev:
Johan85 skrev:
-henkee skrev:

Så man kan blanda olika lampmodeller hur som helst bara det är är 35w som jag har ?

jajjemen:)

GL77
17 februari 2013
Kristian_V skrev:
G-POWER skrev:
Mitt xenon till halvljuset och dim samt helljuset så har jag dessa:

http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/xe … onkit.html

När jag använder en reläkabelsats så behöver jag inte något motstånd till LED
backljusen.

Kopplar du kitten du länkade till, direkt på halvjusets plus/minus utan reläkabelsats?

Ja backljuset brukar inte vara med i ljus övervakning. (Ingen lag på backljus.)
Vore den med, så skulle bilen rapportera trasig lampa när backen låg i. (När du bara tar ström till spolen på ett relä.)

Det var mest Xenon inkopplingen på CanBus bil jag var nyfiken på... smile

Jag kopplade canbus ballasternas plus o minus kablar direkt på originalets kablar, det är inga problem då man har 35w, det är värre med 50w och högre, då ska man ha reläsats.

37 Inlägg
17 februari 2013
Vem blir den första med att köpa den här http://www.halolightbars.com.au/product … ight-bars/

Quad row led bar med 56000 lumen

Avstängd
1 418 Inlägg
17 februari 2013
Woody92 skrev:
Vem blir den första med att köpa den här http://www.halolightbars.com.au/product … ight-bars/

skulle vara roligt att veta priset:P

2 074 Inlägg
17 februari 2013
J_Jespersen skrev:
granadadr skrev:
Johan85 skrev:
alla lampor görs väll i kina så det blir svårt:)

är väl taichang å CN light som gäller vad jag har förstått

Tänkte väl snarare på Philips eller Osram.

Här finns de flesta Philips och Osram D2R (vilket jag misstänker sitter i din bil):
http://www.lichtex.de/Xenon-Leuchtmitte … rki-lampy/

Philips 85126+ borde inte ändra färgtemperatur, utan hålla runt 4300K under största tiden av dess livslängd.
Medan 85126 ''colorshift''ar till närmare 5000K efter vanligtvis 100h.

Har själv inte beställt något från denna sida, men kanske någon annan har erfarenhet av dem?

1 893 Inlägg
17 februari 2013
G-POWER skrev:
Jag kopplade canbus ballasternas plus o minus kablar direkt på originalets kablar, det är inga problem då man har 35w, det är värre med 50w och högre, då ska man ha reläsats.

OK !

Det har ju snackats en del i tråden om att det kan uppstå problem när man kopplar ballasten direkt på bilens el.
(Utan relä.)
Nu har jag inte hört Saab nämnas bland problem bilarna, så jag antar att du har koll på läget. smile

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
17 februari 2013
Johan85 skrev:
Woody92 skrev:

skulle vara roligt att veta priset:P

Delvis priset och om det är riktiga cree dioder som det står i info.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
17 februari 2013
Kristian_V skrev:
G-POWER skrev:

OK !

Det har ju snackats en del i tråden om att det kan uppstå problem när man kopplar ballasten direkt på bilens el.
(Utan relä.)
Nu har jag inte hört Saab nämnas bland problem bilarna, så jag antar att du har koll på läget. smile

Det problem som eventuellt kan uppstå är väl att originalkablarna blir lite varmare. Funktionsmässigt så fungerar det utan, men för att vara på den säkra sidan så är det ju bra om man sätter dit ett relä för att avlasta originalkablarna.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

GL77
17 februari 2013
C_A_T skrev:
Kristian_V skrev:
G-POWER skrev:

OK !

(Utan relä.)

Det problem som eventuellt kan uppstå är väl att originalkablarna blir lite varmare. Funktionsmässigt så fungerar det utan, men för att vara på den säkra sidan så är det ju bra om man sätter dit ett relä för att avlasta originalkablarna.

Det gör jag i sommar då jag har mer tid.

Men på 35w så behövs ej reläsatsen, utan det gäller från 50w och uppåt.

Fotograf
1 319 Inlägg
17 februari 2013
Woody92 skrev:

hehe skoj att koppla in 800w då. ska man ha för relä till den då?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

398 Inlägg
17 februari 2013
fredda_king skrev:
Woody92 skrev:

hehe skoj att koppla in 800w då. ska man ha för relä till den då?

Det följer med passande relä till den där, har själv kikat lite på dem smile
Pris i svensk butik skulle väl bli runt 10000kr+moms
Senast redigerat av HBass (17 februari 2013)

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

1 893 Inlägg
17 februari 2013
G-POWER skrev:
C_A_T skrev:
Kristian_V skrev:
OK !

(Utan relä.)

Tänkte mera i banorna att ballastens omvandling av likström till 420Hz fyrkants våg verkar störa känsliga bilars övriga system. Att kablarna skulle bli varmare av att transportera 35W, eller 55W, lär ju inte stämma... De transporterar ju 55W original.. (Uppstarten drar mera, men det är bara en kortare period, borde inte vara nått problem.)
Senast redigerat av Kristian_V (17 februari 2013)

GL77
17 februari 2013
Kristian_V skrev:
G-POWER skrev:
C_A_T skrev:

Tänkte mera i banorna att ballastens omvandling av likström till 420Hz fyrkants våg verkar störa känsliga bilars övriga system.

Inget stör mitt system... Och saab är kända att ha ett mycket känsligt system. Många sa till mig att det var omöjligt att konvertera ljuset pga lamp varningarna, men det var inga problem alls smile
Senast redigerat av G-POWER (17 februari 2013)

Sök