6189
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

Forummoderator
26 573 Inlägg
7 januari 2013
#1941
vwkjell skrev:
Så ni tycker att det är bättre att xenonkonvertera då? smile
Däremot sitter lampan fast med bara en liten skruv och allstå ingen vanlig bygel, tror ni de går ändå?

Är väl som att välja mellan pest eller kolera känns det som..
Ingadera om man nu får välja men det hjälper ju inte dig..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

189 Inlägg
7 januari 2013
#1942
Haha ja annars blir de gulfilm smile

Old VW's never die, they just get more expensive!

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
7 januari 2013
#1943
granadadr skrev:
C_A_T skrev:
Mervolic skrev:

Precis. Enligt lag är det 55W halogen eller 35W xenon på halvljus som gäller. Man får inte kombinera halvljus med dimljus, för då blir det för starkt ljus helt enkelt...

Så allt över dom wattena är olagligt så som jag ser det? wink

ja,, men inte faaan kan sbp kolla hur starka lamporna är wink,, men de förstör ju reflektorerna,, men det är bilägarens bekymmer smile

Har hört att det finns 90/130w halogenlampa för h4. Vad skulle sbp säga om det? tongue

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

730 Inlägg
7 januari 2013
#1944
Brago skrev:
Sjodahl skrev:
Sakta framåt

http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72687/72687-a5fbad04432f74507d9dfa1563e29abc.jpg

Gummiklammerna är dit satta, så när som på en.

Ska du staga ljusen i bilen sen också eller har ja missat någe?
Ja har mina 3 övre ihopsatt med ett rör å sen två stag till grillen å dom två nedre stagade i bågen.. smile

Stabstagen till extraljusen sitter ju redan där. Kommer 2 till in i stöten sen i underkant.

711 Inlägg
7 januari 2013
#1945
Har en BMW E60 och funderar på att sätta in extraljus (LED) i njurarna (grillen/-arna).
Tänkte mig typ 2st Vision X Xmitter Prime 5W med smala ljusbilden (25 grader vinkel jämf. 60 grader).
Skall lysa med ca 3000 lumen.

Är jävligt grön på det här med ljus och undrar om det verkligen är så starkt ljus i LED-lamporna. 3000 lumen verkar ju vara i klass med ganska feta xenon.

Vad tror ni?

http://shop.rindab.se/prod/VISION-X-XMI … 46/SWE/SEK

Nu verkade den starkare Evo Prime inte vara så mycket dyrare - men strunt samma den exakta modellen, det lär man kunna bestämma sig för när allt väl kommer omkring.
Senast redigerat av thelaughingmadman (7 januari 2013)


3 151 Inlägg
7 januari 2013
#1946
C_A_T skrev:
granadadr skrev:
C_A_T skrev:

Så allt över dom wattena är olagligt så som jag ser det? wink

ja,, men inte faaan kan sbp kolla hur starka lamporna är wink,, men de förstör ju reflektorerna,, men det är bilägarens bekymmer smile

Har hört att det finns 90/130w halogenlampa för h4. Vad skulle sbp säga om det? tongue

Säger dem rätt så blir det samma resultat som med xenonkonvertering. Sedan kan dem ju missa att effekten har ändrats och bilen går igenom ändå, men det gör den ju inte laglig för det...

Precis som alla andra effekter än 55W på halvljus alltså.

398 Inlägg
7 januari 2013
#1947
C_A_T skrev:
granadadr skrev:
C_A_T skrev:

Så allt över dom wattena är olagligt så som jag ser det? wink

ja,, men inte faaan kan sbp kolla hur starka lamporna är wink,, men de förstör ju reflektorerna,, men det är bilägarens bekymmer smile

Har hört att det finns 90/130w halogenlampa för h4. Vad skulle sbp säga om det? tongue

Det finns också 170/100w H4 halogen med 4000 lumen :-)

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

398 Inlägg
7 januari 2013
#1948
thelaughingmadman skrev:
Har en BMW E60 och funderar på att sätta in extraljus (LED) i njurarna (grillen/-arna).
Tänkte mig typ 2st Vision X Xmitter Prime 5W med smala ljusbilden (25 grader vinkel jämf. 60 grader).
Skall lysa med ca 3000 lumen.

Är jävligt grön på det här med ljus och undrar om det verkligen är så starkt ljus i LED-lamporna. 3000 lumen verkar ju vara i klass med ganska feta xenon.

Vad tror ni?

http://shop.rindab.se/prod/VISION-X-XMI … 46/SWE/SEK

Nu verkade den starkare Evo Prime inte vara så mycket dyrare - men strunt samma den exakta modellen, det lär man kunna bestämma sig för när allt väl kommer omkring.

Vision X gör bra lampor och styrkan är bättre än xenon, men kolla noga med spridningsvinklarna du är ute efter. Halogen extraljus brukar ju ha 3-10 graders spridning kanske, bygger du om dessa till xenon har du fortfarande samma spridningsvinkel. Så det är viktigt att du jämför på rätt sätt.
25 grader når inte jättelångt men är ju perfekt om du vill ha spridning.

Mina 10 grader Vision X är nog lite bredare än polarens NBB 225 fjärr med 75w xenon och bredare än mina gamla Hella 3003 Ref 37,5 med 75w xenon.

Dock ser jag väldigt långt med 3st 90w LED på frontbågen, 240w LED rampen på taket är ju inte fy skam heller smile

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

29 Inlägg
7 januari 2013
#1949
Hej på er alla!
Har läst igenom alla 98 sidorna och måste säga att jag är imponerad över allas byggen samt all den kompetens folk sitter på. Själv är jag relativt ny här på Garaget och är väll rätt grön på det här.

Tack vare folks vilja att dela med sig av sin kunskap här inne så har jag har lyckats med en xenonkonvertering av helljusen (H7) på min S80 -12(45W CNight XenShine) Resultatet vart positivt. Passade på att byta Positionsljusen fram till dioder (bökigt att nå) vilket också vart bra.
Nu väntar jag med spänning på att dessa ska dyka upp i brevlådan:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0852697738

Vad jag har förstått av folk här så ska inte diodlamporna lysa något vidare så blir det inte bra får man väll xenon konvertera dimljusen samt även koppla dem till till helljusen.

Även dessa är beställda för att ha i backljusen:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0891951807

Någon som har någon erfarenhet av just dessa två modeller av lampor(se länkarna)?


7 542 Inlägg
7 januari 2013
#1950
jag hade nog kört med xenon i backljusen wink jag ska dunka dit extra backljus på min bil,, för mina backljus sitter i bakluckan,, å backar ofta med luckan öppen pga släp,wink  så det blir både jobbigare, å inte värt att ha xenon där på min bil,,men på en volvo funkar det ju klockrent med xenon ju

414 Inlägg
7 januari 2013
#1951
Roder skrev:
Hej på er alla!
Har läst igenom alla 98 sidorna och måste säga att jag är imponerad över allas byggen samt all den kompetens folk sitter på. Själv är jag relativt ny här på Garaget och är väll rätt grön på det här.

Tack vare folks vilja att dela med sig av sin kunskap här inne så har jag har lyckats med en xenonkonvertering av helljusen (H7) på min S80 -12(45W CNight XenShine) Resultatet vart positivt. Passade på att byta Positionsljusen fram till dioder (bökigt att nå) vilket också vart bra.
Nu väntar jag med spänning på att dessa ska dyka upp i brevlådan:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0852697738

Vad jag har förstått av folk här så ska inte diodlamporna lysa något vidare så blir det inte bra får man väll xenon konvertera dimljusen samt även koppla dem till till helljusen.

Även dessa är beställda för att ha i backljusen:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0891951807

Någon som har någon erfarenhet av just dessa två modeller av lampor(se länkarna)?

Hejdu


Angående din helljus konvertering. Det finns folk som gjort denna konvertering och bränt en ***** massa styrboxar osv som kostar tusentals att laga. Bara så du vet. Händer antagligen inte alla men det kan hända, någonstans i denna tråd har någon skrivit lite mer om vad som KAN hända när man konverterar nyare volvo bilar
Senast redigerat av Ankmeister (7 januari 2013)


730 Inlägg
7 januari 2013
#1952
Ankmeister skrev:
Roder skrev:
Hej på er alla!
Har läst igenom alla 98 sidorna och måste säga att jag är imponerad över allas byggen samt all den kompetens folk sitter på. Själv är jag relativt ny här på Garaget och är väll rätt grön på det här.

Tack vare folks vilja att dela med sig av sin kunskap här inne så har jag har lyckats med en xenonkonvertering av helljusen (H7) på min S80 -12(45W CNight XenShine) Resultatet vart positivt. Passade på att byta Positionsljusen fram till dioder (bökigt att nå) vilket också vart bra.
Nu väntar jag med spänning på att dessa ska dyka upp i brevlådan:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0852697738

Vad jag har förstått av folk här så ska inte diodlamporna lysa något vidare så blir det inte bra får man väll xenon konvertera dimljusen samt även koppla dem till till helljusen.

Även dessa är beställda för att ha i backljusen:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0891951807

Någon som har någon erfarenhet av just dessa två modeller av lampor(se länkarna)?

Hejdu


Angående din helljus konvertering. Det finns folk som gjort denna konvertering och bränt en ***** massa styrboxar osv som kostar tusentals att laga. Bara så du vet. Händer antagligen inte alla men det kan hända, någonstans i denna tråd har någon skrivit lite mer om vad som KAN hända när man konverterar nyare volvo bilar

Det är väl ändå om man inte använder sig utav relän är ju konstaterat tidigare.

29 Inlägg
7 januari 2013
#1953
Ankmeister skrev:
Roder skrev:
Hej på er alla!
Har läst igenom alla 98 sidorna och måste säga att jag är imponerad över allas byggen samt all den kompetens folk sitter på. Själv är jag relativt ny här på Garaget och är väll rätt grön på det här.

Tack vare folks vilja att dela med sig av sin kunskap här inne så har jag har lyckats med en xenonkonvertering av helljusen (H7) på min S80 -12(45W CNight XenShine) Resultatet vart positivt. Passade på att byta Positionsljusen fram till dioder (bökigt att nå) vilket också vart bra.
Nu väntar jag med spänning på att dessa ska dyka upp i brevlådan:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0852697738

Vad jag har förstått av folk här så ska inte diodlamporna lysa något vidare så blir det inte bra får man väll xenon konvertera dimljusen samt även koppla dem till till helljusen.

Även dessa är beställda för att ha i backljusen:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0891951807

Någon som har någon erfarenhet av just dessa två modeller av lampor(se länkarna)?

Hejdu


Angående din helljus konvertering. Det finns folk som gjort denna konvertering och bränt en ***** massa styrboxar osv som kostar tusentals att laga. Bara så du vet. Händer antagligen inte alla men det kan hända, någonstans i denna tråd har någon skrivit lite mer om vad som KAN hända när man konverterar nyare volvo bilar

Jag har kopplat det med relä för att eliminera risken för bakström.
Om jag har fattat det rätt så ska det väll inte vara något problem då?


29 Inlägg
7 januari 2013
#1954
granadadr skrev:
jag hade nog kört med xenon i backljusen wink jag ska dunka dit extra backljus på min bil,, för mina backljus sitter i bakluckan,, å backar ofta med luckan öppen pga släp,wink  så det blir både jobbigare, å inte värt att ha xenon där på min bil,,men på en volvo funkar det ju klockrent med xenon ju

Jo det är förmodligen ett bättre alternativ i ljus perspektiv. Ville först försöka göra det enkelt för mej och slippa installera ballaster.
Får se hur dioderna lyser, blir det inte bra får jag väll gå på din linje.


414 Inlägg
7 januari 2013
#1955
Roder skrev:
Ankmeister skrev:
Roder skrev:
Hej på er alla!
Har läst igenom alla 98 sidorna och måste säga att jag är imponerad över allas byggen samt all den kompetens folk sitter på. Själv är jag relativt ny här på Garaget och är väll rätt grön på det här.

Tack vare folks vilja att dela med sig av sin kunskap här inne så har jag har lyckats med en xenonkonvertering av helljusen (H7) på min S80 -12(45W CNight XenShine) Resultatet vart positivt. Passade på att byta Positionsljusen fram till dioder (bökigt att nå) vilket också vart bra.
Nu väntar jag med spänning på att dessa ska dyka upp i brevlådan:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0852697738

Vad jag har förstått av folk här så ska inte diodlamporna lysa något vidare så blir det inte bra får man väll xenon konvertera dimljusen samt även koppla dem till till helljusen.

Även dessa är beställda för att ha i backljusen:

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll … 0891951807

Någon som har någon erfarenhet av just dessa två modeller av lampor(se länkarna)?

Hejdu


Angående din helljus konvertering. Det finns folk som gjort denna konvertering och bränt en ***** massa styrboxar osv som kostar tusentals att laga. Bara så du vet. Händer antagligen inte alla men det kan hända, någonstans i denna tråd har någon skrivit lite mer om vad som KAN hända när man konverterar nyare volvo bilar

Jag har kopplat det med relä för att eliminera risken för bakström.
Om jag har fattat det rätt så ska det väll inte vara något problem då?

Jaha trodde inte du använt relä:) Det borde ju inte vara några problem om man använder ett relä.


730 Inlägg
7 januari 2013
#1956
Fan, har fått problem med mina AMP-kontakter när jag skulle sätta ihop dom idag. Jag lyckas inte få plasten att låsa runt metallen efter att ha klämt fast metallkontakterna runt sladden. Någon som har tips/idéer eller rent av någon länk man kan kolla?

512 Inlägg
7 januari 2013
#1957
Sjodahl skrev:
Fan, har fått problem med mina AMP-kontakter när jag skulle sätta ihop dom idag. Jag lyckas inte få plasten att låsa runt metallen efter att ha klämt fast metallkontakterna runt sladden. Någon som har tips/idéer eller rent av någon länk man kan kolla?

De e int så att du klämt dom för hårt eller hela vägen ner. Ja för mog att nån av dom ska de lämnas den sista biten(2 små flärpar som sticker upp)


730 Inlägg
7 januari 2013
#1958
Specialraggarn skrev:
Sjodahl skrev:
Fan, har fått problem med mina AMP-kontakter när jag skulle sätta ihop dom idag. Jag lyckas inte få plasten att låsa runt metallen efter att ha klämt fast metallkontakterna runt sladden. Någon som har tips/idéer eller rent av någon länk man kan kolla?

De e int så att du klämt dom för hårt eller hela vägen ner. Ja för mog att nån av dom ska de lämnas den sista biten(2 små flärpar som sticker upp)

Använde ju en tång som är anpassad för sådana kabelskor...

Får ju inte in metallen hela vägen heller...
Senast redigerat av Sjodahl (7 januari 2013)

Soppgubbe
900 Inlägg
7 januari 2013
#1959
Sjodahl skrev:
Specialraggarn skrev:
Sjodahl skrev:
Fan, har fått problem med mina AMP-kontakter när jag skulle sätta ihop dom idag. Jag lyckas inte få plasten att låsa runt metallen efter att ha klämt fast metallkontakterna runt sladden. Någon som har tips/idéer eller rent av någon länk man kan kolla?

De e int så att du klämt dom för hårt eller hela vägen ner. Ja för mog att nån av dom ska de lämnas den sista biten(2 små flärpar som sticker upp)

Använde ju en tång som är anpassad för sådana kabelskor...

Får ju inte in metallen hela vägen heller...

Vart köper man en sådan tång! smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

730 Inlägg
7 januari 2013
#1960
V70Drive skrev:
Sjodahl skrev:
Specialraggarn skrev:
De e int så att du klämt dom för hårt eller hela vägen ner. Ja för mog att nån av dom ska de lämnas den sista biten(2 små flärpar som sticker upp)

Använde ju en tång som är anpassad för sådana kabelskor...

Får ju inte in metallen hela vägen heller...

Vart köper man en sådan tång! smile

Det vet i fan, lånade av en kompis farsa som har verkstad


Edit:
Hittade en
http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverkty … ang-71656/
Senast redigerat av Sjodahl (7 januari 2013)


Sök