2 Skärmar..

zwich Saab raggare : )
10 oktober 2006 · 887 Inlägg

Har 2 skärmar.. o kör horentiell utsträckning.. Meeeen nu undrar jag om de finns nått bra program så man kan bestämma lite mer vad som visas i dom olika skärmarna..

T ex när jag lirar WOW så släcks den andra skärmen som inte är main ner..  skulle va bra o kunna använda den till msn/musik osv..

någon som vet nått bra programm ?

mvh/Erik

Turbo.. Because Im worth it :)
ludde__mannen draminbil.nu
10 oktober 2006 · 1 382 Inlägg

Klarar inte grafikkorts-drivern av det? (troligtvis en dum fråga eftersom du inte lyckats)

NoIQ
10 oktober 2006 · 69 Inlägg

Ultramon.

zwich Saab raggare : )
11 oktober 2006 · 887 Inlägg

Joo.. men fan.. jag fixar inte ställa in i Ultramon..
Nått enklare helst svenskt program ?;P

Turbo.. Because Im worth it :)
MilleN
11 oktober 2006 · 9 108 Inlägg

På vissa kort är det bara att välja Full screen video på den sekundära displayen så visas film och dataspel på den medans allt annat är på den andra skärmen..

Sedan rekommenderar jag att du pillar lite i winamp-inställningar så du slipper alt-tabba för att byta låt, jag använder ctrl-alt-x för play och ctrl-alt-c för pause osv osv vilket fönster/spel man än har uppe.

Var det så du tänkte eller ville du kunna styra musen på båda utan att alt-tabba? I så fall har jag ingen aning smile

zwich Saab raggare : )
11 oktober 2006 · 887 Inlägg

MilleN skrev:
På vissa kort är det bara att välja Full screen video på den sekundära displayen så visas film och dataspel på den medans allt annat är på den andra skärmen..

Sedan rekommenderar jag att du pillar lite i winamp-inställningar så du slipper alt-tabba för att byta låt, jag använder ctrl-alt-x för play och ctrl-alt-c för pause osv osv vilket fönster/spel man än har uppe.

Var det så du tänkte eller ville du kunna styra musen på båda utan att alt-tabba? I så fall har jag ingen aning smile

Vill ha spelet på min skärm NR;! tongue och msn.. musik osv på andra.
Jag är har fått så att den sekundära inte släckns ner. så jag har typ msn på andra o så.. MEN.. jag kan inte gå över till den skärmen utan att spelets släcks ner..  sad

Turbo.. Because Im worth it :)
Miklen
11 oktober 2006 ·

Så som du vill ha d går nog inte.. isåfall får du ju ALT Tabba å då släcks ju spelet ner ändå.. Spelet i sig låser ju upp kontrollerna som d behöver typ musen..

240sx
11 oktober 2006 · 14 Inlägg

Erik, jag körde med 2 skärmar förut, höll på som en idiot innan jag fick det att funka.
Har du nVidia kort eller?

Har för mig att jag körde dual view och kexade lite med upplösningen, så jag hade typ spel på vänstra, IE+winamp+msn på högra.

It's better to try, and die. Then to not try at all
MilleN
11 oktober 2006 · 9 108 Inlägg

Zwich: Ja det blir ju jäkligt svårt med tanke på att du bara har en mus smile Köp en billig skitdator och ställ bredvid istället så är dina problem lösta.


edit: 240sx: Om du för musen längre åt ett håll så bytte den skärm alltså?? Blir inte det extremt jobbigt om man spelar ett spel och musen helt plötsligt försvinner smile

Senast redigerat av MilleN (11 oktober 2006)

Miklen
11 oktober 2006 ·

d kan omöjligt funka så.. kanske me nåt haxxprogram men inte "default"..

240sx
11 oktober 2006 · 14 Inlägg

MilleN; nope, så blev det inte för mig iaf, jag var tvungen att tabba över för att styra den andra skärmen.
Vet dock inte hur det funkar med te.x WOW i "skärmläge" ..

It's better to try, and die. Then to not try at all
FL3JM Inga konstigheter
11 oktober 2006 · 2 064 Inlägg

Jag kör med dubbla 21"-skärmar, då jag lirade WoW funkade detta hur bra som helst. Du ställer in skärmarna så du får en fet desktop (så du kan dra musen från ena skärmen till andra osv), sen så ser du till att avmarkera "Fullscreen" i WoW och sedan kryssa i "Maximized window" eller vad det nu heter. Det gör att spelet körs som ett fönster, men att det inte syns. Det gör att du kan dra musen över till andra skärmen och leka med thotbott osv, UTAN att behöva alt-tabba eller något.
Det som brukar hända när spel inte stödjer detta är att man måste alt-tabba för att kunna föra över muspekaren till andra skärmen, men den andra skärmen kommer fortfarande visa skrivbordet eller det man hade uppe.

MilleN
12 oktober 2006 · 9 108 Inlägg

240sx skrev:
MilleN; nope, så blev det inte för mig iaf, jag var tvungen att tabba över för att styra den andra skärmen.
Vet dock inte hur det funkar med te.x WOW i "skärmläge" ..

aa ok, men då var det ju så jag sa wink

zwich Saab raggare : )
12 oktober 2006 · 887 Inlägg

FL3JM skrev:
Jag kör med dubbla 21"-skärmar, då jag lirade WoW funkade detta hur bra som helst. Du ställer in skärmarna så du får en fet desktop (så du kan dra musen från ena skärmen till andra osv), sen så ser du till att avmarkera "Fullscreen" i WoW och sedan kryssa i "Maximized window" eller vad det nu heter. Det gör att spelet körs som ett fönster, men att det inte syns. Det gör att du kan dra musen över till andra skärmen och leka med thotbott osv, UTAN att behöva alt-tabba eller något.
Det som brukar hända när spel inte stödjer detta är att man måste alt-tabba för att kunna föra över muspekaren till andra skärmen, men den andra skärmen kommer fortfarande visa skrivbordet eller det man hade uppe.

Sweet..funkar nu.. guld värt! big_smile tackar

Turbo.. Because Im worth it :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang