Volvo 744 GL -89 Helrenoveras och blir med BMW-motor
Planerna är att gå igenom bilen efter rost och renovera upp det som ska användas igen. Väghållningen ska förbättras och en BMW M20B25 motor med turbo ska hinkas i. Projektet kommer gå ganska långsamt periodvis eftersom min... Visa mer
Volvos egna Galaxie eller Gemini, har Gemini på min om du vill se hur dom ser ut och de är gubbiga original fälgar, funkar de med 15" så finns de ju inget gubbigare än 740 turbo fälgar
Sjysst att du tagit fasta på svart intercooler också.
för er som inte vet, svart intercooler kyler bättre än ofärgad/silver. och nej, det är ingen skröna, har sett vetenskapliga tester med bromsbänk osv inblandat. svart intercooler ÄR bättre.
Sjysst att du tagit fasta på svart intercooler också.
för er som inte vet, svart intercooler kyler bättre än ofärgad/silver. och nej, det är ingen skröna, har sett vetenskapliga tester med bromsbänk osv inblandat. svart intercooler ÄR bättre.
Om 15" skulle fått plats skulle jag kört med plåtfälg och de navkapslarna som sommarfälg Nu har jag redan beställt däck. 225/45-17 Nokian Z Line XL, Tror jag har fått tag i ett par fälgar också
Var och hämtade ett par Volvo Thethys fälgar igårkväll. Spenderat ett par timmar idag på att slipa och snygga till dom inför lack. Däcken har även anlänt. Ska bli kul att se resultatet sen!
Mäh! Vart hitta du dom? Snyggt, stilrent och enkelt!
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Fått ihop avgaset, 3tum hela vägen med racekat och en dämpare. Zinkspray på svetsarna. Får se om jag lägger till en dämpare till sedan. Det låter inte allt för mycket men..
SNyggt snyggt! röret såg ut att va väldigt simpelt, för du plats kvar under bilen så du tar dig över ojämnheter eller?
Simpelt men sitter som en smäck! Har testat över de lokala väg-guppen Kan lägga upp fler bilder på det nu när det sitter uppe!
Måste bygga något smidigt jag med... Så svårt att få ner ljudnivån bra på Volvo bilarna ljuddämparna mitt under hugger ju överallt... Nu har ju inte du någon sån men!
Halvtråkig update: Har fått knåpat ihop en schysst tändkurva som funkar bra. Fick lite störningar från vevgivarn. Bytte tändstift och provade igen. Gick riktigt bra! Dessvärre skenladdade den och resulterade i ras med hål i tråget. 1.77 bar. Man ska ha det jobbigt som nybörjare! Har städat i garaget nu och ska plocka ur motorn och se vad som kan användas igen...