Inför: Kommande Gumball3000 "säsång 15" 18/5 2013 kl 12:00 start-griden i Köpenhamn /Stelvio Passet /Monaco.

johan_dansk
17 maj 2013 · 157 Inlägg

street_racing_90 skrev:
så vart ska man vara på lördag kl 10 för att se detta ?

Lördag kl 10 är dom i Köpenhamn, där det sker någon typ av uppvisning på dagen som jag förstår det. På söndagen startar dom kl 9 i Köpenhamn!

Audi A4 1.8t Quattro
street_racing_90 Audi racing
17 maj 2013 · 634 Inlägg

johan_dansk skrev:

street_racing_90 skrev:
så vart ska man vara på lördag kl 10 för att se detta ?

Lördag kl 10 är dom i Köpenhamn, där det sker någon typ av uppvisning på dagen som jag förstår det. På söndagen startar dom kl 9 i Köpenhamn!

okej men menade vart exakt i köpenhamn tongue

NahojGT
17 maj 2013 · 9 Inlägg

Som så många andra undrar jag en massa. Vi är några som hade tänkt åka till Jönköpingstrakten (E4) för att se när de passerar. Ser att det är lite delade meningar om hur de kommer köra och när de kommer köra, men skulle vara bra om vi kommer fram till någon som twittrar eller har GPS (vet att Team Galag har detta) som nu är med i racet eller om någon åker och strögar med dem. Orkar inte bänka mig i en grässlänt i 6tim liksom. Så släng ut här om ni vet någon som live tweetar eller någon av er ska åka med så lägg ut erat twitternamn eller dyligt.

Senast redigerat av NahojGT (17 maj 2013)

djalex
17 maj 2013 · 36 Inlägg

Nån som vet hur många bilar det är som kommer stanna i Ängelholm?
Kommer det att köra massa andra sportbilar efter "gumball-gänget" tros?

Hur länge stannar dom i Ängelholm?

seth_enslow
17 maj 2013 · 81 Inlägg

street_racing_90 skrev:

johan_dansk skrev:

street_racing_90 skrev:
så vart ska man vara på lördag kl 10 för att se detta ?

Lördag kl 10 är dom i Köpenhamn, där det sker någon typ av uppvisning på dagen som jag förstår det. På söndagen startar dom kl 9 i Köpenhamn!

okej men menade vart exakt i köpenhamn tongue

Det är vid Rådhuspladsen bredvid Tivoli. Kör du i närheten av Tivoli lär det vara omöjligt att missa uppståndelsen. smile

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
seth_enslow
17 maj 2013 · 81 Inlägg

dJzRo skrev:
Nån som vet hur många bilar det är som kommer stanna i Ängelholm?
Kommer det att köra massa andra sportbilar efter "gumball-gänget" tros?

Hur länge stannar dom i Ängelholm?

Hur många som stannar i Ängelholm är svårt att veta men det lär vara totalt kaos där pga alla fans som har planerat dra dit. Sen är det nog också många som kommer följa deras väg genom Sverige. Jag är en av dem. Ska försöka filma och ta bilder. Kör med från Landskrona till Jönköpingstrakten har jag tänkt.

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
FiLLZor
17 maj 2013 · 73 Inlägg

Grand_voyager skrev:
Lördag kl 10:00 öppnar startgridden upp med show från min Junior....
Söndag kl 09:00 takeoffen fastställd ku.

Hmm, http://gumball.betsafe.com/gumball-3000-full-schedule/ <- Där står det Rally Start: 10.00-11.00

Vem har rätt?

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
17 maj 2013 · 2 571 Inlägg

FiLLZor skrev:

Grand_voyager skrev:
Lördag kl 10:00 öppnar startgridden upp med show från min Junior....
Söndag kl 09:00 takeoffen fastställd ku.

Hmm, http://gumball.betsafe.com/gumball-3000-full-schedule/ <- Där står det Rally Start: 10.00-11.00

Vem har rätt?

Max har själv sagt kl 09.
Jag är mest fundersam kring ifall det bara är Betsafe-bilarna som stannar vid Slottet eller om det är allihop. Det känns som att det BÖR vara alla för vafan ska de göra nere vid Värtan kl 15 när de kommer på båten först vid 18 eller så..?

Senast redigerat av hyrbil (17 maj 2013)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
seth_enslow
17 maj 2013 · 81 Inlägg

hyrbil skrev:

FiLLZor skrev:

Grand_voyager skrev:
Lördag kl 10:00 öppnar startgridden upp med show från min Junior....
Söndag kl 09:00 takeoffen fastställd ku.

Hmm, http://gumball.betsafe.com/gumball-3000-full-schedule/ <- Där står det Rally Start: 10.00-11.00

Vem har rätt?

Max har själv sagt kl 09.
Jag är mest fundersam kring ifall det bara är Betsafe-bilarna som stannar vid Slottet eller om det är allihop. Det känns som att det BÖR vara alla för vafan ska de göra nere vid Värtan kl 15 när de kommer på båten först vid 18 eller så..?

Klockan 9 samlas alla vid startgriden med först kl 10 släpps bilarna iväg.

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
17 maj 2013 · 2 571 Inlägg

seth_enslow skrev:

hyrbil skrev:

FiLLZor skrev:

Hmm, http://gumball.betsafe.com/gumball-3000-full-schedule/ <- Där står det Rally Start: 10.00-11.00

Vem har rätt?

Max har själv sagt kl 09.
Jag är mest fundersam kring ifall det bara är Betsafe-bilarna som stannar vid Slottet eller om det är allihop. Det känns som att det BÖR vara alla för vafan ska de göra nere vid Värtan kl 15 när de kommer på båten först vid 18 eller så..?

Klockan 9 samlas alla vid startgriden med först kl 10 släpps bilarna iväg.

Det låter logiskt, tack för förklarningen! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
ChrissDaMan
17 maj 2013 · 99 Inlägg

Så kommer inte alla stanna vid slotted eller?? fan vad förvirrande i sånna fall!

MarcusRR
17 maj 2013 · 3 Inlägg

Om dom ska stanna i Ängelholm på lunch som pågår fram till 13.00 (enligt schemat på Betsafe) så kan dom ju f*n inte hinna till Sthlm till 15.00, känns inte som att man kör Ängelholm - Stockholm på 2 tim smile Min gissning är att Betsafebilarna hoppar lunchen och gasar direkt mot Sthlm för att hinna visa upp bilarna vid slottet. Resten av gänget kör säkert direkt till båten och rullar väl in runt 17-tiden vid Värtahamnen. Är jag helt ute och cyklar?

street_racing_90 Audi racing
17 maj 2013 · 634 Inlägg

seth_enslow skrev:

street_racing_90 skrev:

johan_dansk skrev:

Lördag kl 10 är dom i Köpenhamn, där det sker någon typ av uppvisning på dagen som jag förstår det. På söndagen startar dom kl 9 i Köpenhamn!

okej men menade vart exakt i köpenhamn tongue

Det är vid Rådhuspladsen bredvid Tivoli. Kör du i närheten av Tivoli lär det vara omöjligt att missa uppståndelsen. smile

okej nice finns ju ett bra parkerings hus precis bredvid tivoli får parkera där sen promenera 5 min smile

MarcusRR
17 maj 2013 · 3 Inlägg

Glömde en sak - Jon Olsson kom förbi jobbet idag med sin R8a och hämtade sitt gröna kort (jag jobbar på ett försäkringsbolag) Var riktigt trevligt att beskåda och framförallt höra den på nära håll smile

ChrissDaMan
17 maj 2013 · 99 Inlägg

Shit, vad dystert allt blev nu, ville ju träffa Michael Knight sad

https://www.gumball3000.com/rally/2013-gumball-rally

CHECKPOINT BETSAFE STOCKHOLM
Time: 12:00 – 18:00

Location: Kings Palace, The Royal Palace, Kungliga Slottet 111 30
City: Stockholm
Country: Sweden

Catch a glimpse of the supercars and superstars stopping at the Betsafe checkpoint outside the Kings Palace

Nu börjar jag bli lite rädd! dom ska stå där i 6 timmar, så kanske alla parkerar där med tiden oavsett när dom kommer.. eller ja, jag vet inte!

Grand_voyager, har du nån koll eller? smile

Senast redigerat av ChrissDaMan (17 maj 2013)

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
18 maj 2013 · 419 Inlägg

dJzRo skrev:
Nån som vet hur många bilar det är som kommer stanna i Ängelholm?
Kommer det att köra massa andra sportbilar efter "gumball-gänget" tros?

Hur länge stannar dom i Ängelholm?

Vi va där idag och Junior fick åka av sig och jag pratade med personalen och dom sa att det blir ett väldigt kort lunch stopp ivääg sen upp till stockholm för slottskajen utställning.... 15:00

En del härde jag nu ikväll sa att dom inte åker in om på fabriken utan åker rakt upp till Stockholm för att va i vimlet istället vid slotts kajen...

Senast redigerat av Grand_voyager (18 maj 2013)

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
18 maj 2013 · 419 Inlägg

johan_dansk skrev:

street_racing_90 skrev:
så vart ska man vara på lördag kl 10 för att se detta ?

Lördag kl 10 är dom i Köpenhamn, där det sker någon typ av uppvisning på dagen som jag förstår det. På söndagen startar dom kl 9 i Köpenhamn!

Line upen öppnar kl 9:00 och registreringen av dom anmälda nu på lördag morgon we will be there......

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
ChrissDaMan
18 maj 2013 · 99 Inlägg

Grand_voyager skrev:

dJzRo skrev:
Nån som vet hur många bilar det är som kommer stanna i Ängelholm?
Kommer det att köra massa andra sportbilar efter "gumball-gänget" tros?

Hur länge stannar dom i Ängelholm?

Vi va där idag och Junior fick åka av sig och jag pratade med personalen och dom sa att det blir ett väldigt kort lunch stopp ivääg sen upp till stockholm för slottskajen utställning.... 15:00

En del härde jag nu ikväll sa att dom inte åker in om på fabriken utan åker rakt upp till Stockholm för att va i vimlet istället vid slotts kajen...

så, det är inte bara betsafe bilarna som ska stanna till?

Zippo_
18 maj 2013 · 330 Inlägg

Kommer alla bilar att stanna och parkera vid slottskajen imorgon ?

mvh

MarcusRR
18 maj 2013 · 3 Inlägg

Jag citerar Betsafe: "This Sunday, Gumball 3000 is coming to Stockholm, Sweden where the majority of the 120 cars will stop by our Driver’s Lounge at Skeppsbron.

From 3pm and onwards the cars will roll in, one by one and of course you’re free to step by and get a glance of all the cars, including Jon Olsson’s Rebellion R2k."

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang