5386
Sök

Skärmblinkers ur funktion 745:a

69 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Tjena, har fått köpa mig en 745:a -88 av en kompis. har märkt att vänster skärmblinkers inte funkar, alla andra funkar. har mätt med multimeter och det är ingen spänning alls där heller när man blinkar. nån som har nå tips på vad jag ska kolla? smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
12 december 2012
gå till själva källan, byta kablen. Kan va bökigt men sen är den lagad ju wink
DVS om du nu har spänning från sj kopplingdonet

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

477 Inlägg
12 december 2012
provat att byta lampan bara för o testa?
tänkte att din multimeter kanske inte hinner med att mäta på en blinkers! multimetrar brukar vara rätt sega innan något värde visas. lättare att testa med en testlampa eller diod i detta fall tror jag

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

69 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
blink_pj skrev:
tänkte att din multimeter kanske inte hinner med att mäta på en blinkers! multimetrar brukar vara rätt sega innan något värde visas. lättare att testa med en testlampa eller diod i detta fall tror jag

Har inte testat med nån annan lampa, men jag mätte på andra sidan och där gick det och mäta med multimetern, går dom kablarna till blinkersen fram? är det nån som vet?
Senast redigerat av Datafjanten (12 december 2012)

1 213 Inlägg
14 december 2012
Datafjanten skrev:
blink_pj skrev:

Har inte testat med nån annan lampa, men jag mätte på andra sidan och där gick det och mäta med multimetern, går dom kablarna till blinkersen fram? är det nån som vet?

Kablarna går in i bilen bakom kickpanelen, sitter en skarvkontakt där sen går kablarna vidare till relät & jordning.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

69 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Lina- skrev:
Datafjanten skrev:
blink_pj skrev:

Kablarna går in i bilen bakom kickpanelen, sitter en skarvkontakt där sen går kablarna vidare till relät & jordning.

Okej, får kolla på det nån dag då ^^

Sök