Golf 3

Golfenstolfen
13 december 2012 · 19 Inlägg

Hej!
När jag skulle stänga av bilen häromdagen så slocknade aldrig positonslycktorna och skyltbelysningen. Fast jag hade dragit ut nyckeln och vridit av ljuset på vredet. Nu till min fråga vad kan det vara för problem?... Har försökt läsa mig till hjälp men får ingen vettig förklaring. För just nu orkar jag inte hålla på att koppla ur och på batteriet varje gång jag ska någonstans.

Sen till ett annat problem nu är det så att när jag vrider på tänningen så slocknar ljuset och bilen går inte i gång.

Det är en Golf 3 97a.

Tack i förhand.

GasGlad1337
13 december 2012 · 460 Inlägg

Golfenstolfen skrev:
Hej!
När jag skulle stänga av bilen häromdagen så slocknade aldrig positonslycktorna och skyltbelysningen. Fast jag hade dragit ut nyckeln och vridit av ljuset på vredet. Nu till min fråga vad kan det vara för problem?... Har försökt läsa mig till hjälp men får ingen vettig förklaring. För just nu orkar jag inte hålla på att koppla ur och på batteriet varje gång jag ska någonstans.

Sen till ett annat problem nu är det så att när jag vrider på tänningen så slocknar ljuset och bilen går inte i gång.

Det är en Golf 3 97a.

Tack i förhand.

dåligt tändningslås? smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
Golfenstolfen
13 december 2012 · 19 Inlägg

Jag har funderat i dom banorna. Det var så att för ett tag sen så fuknade inte tänningslåset, så jag fick hjälp att byta det. Men nu efter ett tag har alla problem kommit på löpande band. Har ingen aning om det kan vara med kylan att gör.

Golfenstolfen
15 december 2012 · 19 Inlägg

Någon som har nån idé va det kan vara?

anton_mjor
15 december 2012 · 133 Inlägg

Testa att dra ur kontakten på tändningslåset, slocknar lysena har du hittat felet.
Det är inte så att din gamla tändkontakt byttes mot en begagnad?

Seat Toledo "Typ 1L Facelift" (1999)
Golfenstolfen
15 december 2012 · 19 Inlägg

anton_mjor skrev:
Testa att dra ur kontakten på tändningslåset, slocknar lysena har du hittat felet.
Det är inte så att din gamla tändkontakt byttes mot en begagnad?

kan testa det i mon så får vi se smile. Jag har faktiskt ingen aning om den var ny eller begagnad. Tack så mycket för hjälpen smile.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang