2214
Sök

AC Cobra. Pappas Bygge.

792 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Tänkte bara länka min faders livsprojekt som "aldrig" blir klart.

http://www.minhembio.com/cobra-427/290811/

Jag ska förmedla kommentarer och övrigt till honom.

Mvh Jens

555 Inlägg
17 december 2012
En bil jag gärna skulle äga en dag, vore kul att få bygga en egen! rätt dyrt dock hmm

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org

792 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Sinnesjukt vad tid den gubben lagt ner, förutom pengar.

Han har ju dock lessnat på sista tiden då det varit mycket motgångar med SFRO besikningar.

555 Inlägg
18 december 2012
Jag trodde dessa var relativt enkla att få igenom eftersom dom ändå byggs ganska frekvent, vad är de för något dom bråkar om?

PassionForCars.org
robin@passionforcars.org

klabbarpan
3 041 Inlägg
18 december 2012
Herrejävlar vad han har sinne för detaljer:o så jäkla snyggt!

792 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
Bland annat är det nå svammel om märken på lyktorna, stod tydligen "fel sorts bokstäver" Det skulle stå e9, inte e7! Bara som ett exempel. Tror dock att vi hade lite otur och träffade på sveriges surastegubb***** då vi skulle besikta den i luleå. Han var så grymt petig och grinig att tillochmed hans kollega sa ungefär "Nu får du väl ta å ge dig.."

Bromsarna tog inte nog mycket bak, låste fram väldigt lätt men tycktes inte ta nog bra bak. Detta är dock fixat.

Däcken är inte alls godkända för gatbruk idag, det var de då han köpte dem. Lite surt. Men han ska inhandla nya.

Sen levde den även om 4-5decibell för mycket.  Fast vi hade proppat stålull hela vägen i avgassystemet. Vi tog dock ur en del och det blev tystare, motorn var såpass kvävd att den bröla bara. Nu håller han på att försöka eliminera insugsljudet, han drar ett rör från insuget ner in till motorrummet och där ska han bygga en låda för att få bort ljudet. Sen har han även beställt nya ljuddämpare och byggt om avgassystemet så det är tystare.

Det är också massor annat som jag inte minns just nu. Endast för att få igenom biljäveln i besiktning som sedan ska plockas bort.

Han är måttligt less och har knappt orkat röra i bilen de senaste 5 åren. Då han även hållt på med huset och stugan istället.

Jag förstår han, då jag sett alla motgångar genom åren som har varit ivägen, det är som att han nästan tror det inte är meningen att han ska bli färdig smile

Vi får helt enkelt hålla tummarna att det flyter på till sommaren.
Senast redigerat av J3n5 (18 december 2012)

555 Inlägg
19 december 2012
Måste va sjukt frustrerande att ha bilen så pass färdig men inte få den godkännd så man kan köra lite!

PassionForCars.org
robin@passionforcars.org

Sök