3323
Sök

Vanliga problem med Saab 900 SE V6 Aut -94?

2 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
Hej alla!
Nu har jag precis köpt min första bil, en Saab 900 SE V6 Aut -94 och undrar vilka de vanliga felen är hos denna model. Jag ville ha en snygg bil med drag och det har den, riktigt bra drag i den och utseendet är inte fy skam! Men den har lite problem med rost och oljeläckage, fick den till ett bra pris så det är att räkna med men vilka fler vanliga fel finns det hos denna model?
Vilken motorolja ska man helst använda till denna?
Jag ska lämna in den och byta olja och oljefilter imorgon som första åtgärd, vad mer rekommenderar ni?
Tacksam för all hjälp!

2 652 Inlägg
11 oktober 2006
byt luftfilter \ bränsle filter mm när du ändå lämnar in bilen .

767 Inlägg
11 oktober 2006
kolla så de inte läcker kondensvatten vid fötterna på passagerar sidan!!! mot mittpanelen nåmast torped väggen! de e viktigt! oljan rekomenderar dom Mobil 1 eller vad de nu heter

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
11 oktober 2006
SAAB_4ever skrev:
kolla så de inte läcker kondensvatten vid fötterna på passagerar sidan!!! mot mittpanelen nåmast torped väggen! de e viktigt! oljan rekomenderar dom Mobil 1 eller vad de nu heter

Bra att du sa det, Har dem inte fixat till det på 9-3 ? för på min läcker det in rätt mycke sad.

Kolla hur lådan känns, Det som är nästan dyrast och byta om den skulle rasa hmm

Om du ska dra mycke med den, så är väll inte bak dämparna saabs starkaste sida har jag märk på både min och Morsans 9-5.
Senast redigerat av kwansa (11 oktober 2006)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

2 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
Mmm, den läcker inte men dämparna därbak suger....det är sant!

Sök