Underliga elfel på Volvo s40 -98, hjälp?

RPalsson
21 december 2012 · 2 Inlägg

Hejsan!
Hjälper nu en kompis att få svar på sitt foruminlägg, hoppas på svar!


Har upptäckt en del skumma elfel på bilen, det är en Volvo S40 2.0T -98

1. När man låser/låser upp bilen med dosan så fungerar det som de ska. Men det skumma är att den inte blinkar med blinkersen när man gör det? Varken när man låser eller låser upp!
Jag hör dock att relät klickar, en gång när man låser och två gånger när man låser upp!
Vad är det som kan orsaka det här?


2. "knappen" som känner av att förardörren är stängd/öppen beter sig också skumt. Den tror att förardörren är konstant stängd, även om den är öppen. Även om jag kopplar ur kontakten så tror den fortfarande att dörren är stängd. (Det ska inte gå att låsa bilen om en dörr INTE är stängd)
Nån som vet varför?


3. Har ingen ljustuta på bilen alls heller. Det ska ju gå att blinka med helljusen även om nyckeln inte är i. Men det går inte! Det går dock om bilen är igång.
Och det ska ju finnas en funktion som heter "Follow me home" eller något sånt. Man ska ju då "ljustuta" med nyckeln ur sen stänga och låsa bilen, och då ska ju halvljusen lysa i ~30 sekunden. Funkar inte heller..
Två fel här.. Och, finns det kanske nån som vet varför det inte vill funka?


Aldrig kul när el strular! Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta!

Christian S
21 december 2012 · 4 816 Inlägg

vad va det för fel på den tråden som han själv gjorde den 19:e roll http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261983

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang