MT-Adam skrev:
Mjo att köpa pendlarbil för 3000 kr inget för mig... Hade ju inte tänkt ha så "kul" med en 118D eller 120D, men visst är det inte fel att ha en bil som går ok (jämförelsevis), är säker, komfortabel, hyfsad kvalitetskänsla och inte ruinerar en vid macken! Det kan jag tänka mig lägga några kronor för, men det vill till att man behåller bilen ett bra tag då för att räkna in det "dyra" inköpspriset. Johan hur hög förbrukning hade du ungefär med 120n?
Det skulle vara intressant att veta vilken utrustning som kunde väljas till på dessa modeller. Finns det någon sådan lista?
Har för mig att jag snittade runt 0.7 (var ju pre facelift 163hk varianten jag hade) Dock med rätt mkt stadskörning.
Utrustning finns en lång lista på, min 120d var rätt duktigt utrustad, dvs komfortpaket, M-sport, advantage, navigation, xenon m.m. Det som jag kunde välja på mer var taklucka, skinn, värre ljudpaket + lite annat smått och gott. Det mesta som fanns till dom större modellerna fanns till ettan också.
Skulle jag köpa en etta skulle jag nog helst ha komfort+M-sport, Xenon som minimum.
Fördelen med M-sport är ju utseende + mer påkostad inredning men skönare ratt, sportstolar m.m.
nackdel är att den blir rätt stötig. Sportstolarna har jag nästan som krav i en BMW, där får du fler inställningsmöjligheter, med det är nog en smaksak annars.
Utrustningslista nedan på min gamla 120d (om den fungerar)
http://www.bmwvin.com/?vin=PV43800& … code=izukw130in har rätt lagom utrustning tycker jag, kunde klarat mig utan takluckan men nu sitter den där

Tror för övrigt den kostade 12000:- extra ny. Och den har i princip M-sport, komfortpaket, belysningspaket, xenon, taklucka, hifi-paket.