Jag vill först tacka Jocke @ fastcar tuning and performance
Vi kan börja med att det inte är jag som byggt insidan av maskinen då det va förra ägaren som stod för den biten. och där av jag kan jag inte säga vad det är som är där inne men den är säker upp till Ca 700HK
Det som är gjort är följande:
Montering av Nya BC 272 kammar som gick mycket snabbt och smidigt att kasta ner.
Och där efter så insåg jag att det bara va att kasta bort det mesta runt motorn. Dvs Slangar tryckrör och lite elektronik.
Ny kylare som fick svetsas om ganska så ordentligt. Orginal kylare's gavlar skulle smälta ganska så snabbt. Grenröret låg ca 1 mm ifrån.
Monterade en Walbro 255L/H pump som sedans byttes ut och kasta ner en Deatsch Pump istället den tål etanolen mycket bättre.
Där Efter så kom det lilla problemet då jag fick jaga efter en borr hela kvällen så lyckades vi borra orginal fule railen så det nya 1600 spridarna passa. lite krångel men fick till det tillslut.
Intercooler kom snabbt därefter. Modell Gktec
Svetsning av Downpipe och screamerpipe.
2 veckor innan snön kom här i västerås så fick jag åka ut och lägga en fin gatmapp. har inte vart upp i bänken än med den. vilda gissningar så ligger jag nånstans på 480-500AWHK.
Så är klar med bilen för denna sommar. men kommer att rivas igen vinter 2013 för en lite vassare uppdatering.