2840
Sök

Styling och uppfräschning Audi S3

Här kommer en projekttråd på min S3:a för er som vill se vad som händer i framtiden. Jag hade tänkt mig att det mesta på bilen ska va svart med ytterst lite rött och silver/krom.

164 172 Visningar
Uppdaterades senast 12 maj 2017
792 Inlägg
14 maj 2013
Trevlig bil smile Pren lagd. Jag ska också köpa en Gopro, har köpt en mic hittils smile

3 151 Inlägg
14 maj 2013
Trevlig tråd, och fin bil. Har läst igenom allt och tänkte fortsätta följa härifrån. smile

471 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
J3n5 skrev:
Trevlig bil smile Pren lagd. Jag ska också köpa en Gopro, har köpt en mic hittils smile

Mervolic skrev:
Trevlig tråd, och fin bil. Har läst igenom allt och tänkte fortsätta följa härifrån. smile

Tackar att ni följer projektet!

@J3n5 Jaså, vilken ska du köpa då? Jag skulle också behöva en mic tongue

@Mervolic Tackar tackar, kul att höra att du har läst genom allt yikes

Imorgon kommer det förmodligen upp bilder på de provisoriska ljudbygget, förvänta er inget grymt, det är bara en stor låda ;P

RetarDz
27 Inlägg
15 maj 2013
Om du ej har köpt Coils ännu så rek. jag TaTechnix. hyfsat billiga och den blir låg satan smile

vorsprung durch technik
277 Inlägg
15 maj 2013
Frugan_92 skrev:
Om du ej har köpt Coils ännu så rek. jag TaTechnix. hyfsat billiga och den blir låg satan smile

Eller så lägger man lite till och får grejer som går att ställa in smile

RetarDz
27 Inlägg
15 maj 2013
Soderholm skrev:
Frugan_92 skrev:

TaTechnix går att ställa rätt fint hörrudu wink

471 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
Frugan_92 skrev:
Soderholm skrev:
Frugan_92 skrev:

TaTechnix går att ställa rätt fint hörrudu wink

Mina TaTechnix går inte att ställa in, eller ja höjden går ju uppenbarligen att ställa men inte exempelvis caster. Sen så så tycker jag de är rätt dåliga då en fjäder bak redan är tokslut. Sen så har har ju S3an ingen camberjustering bak så jag får ju åka runt med Camber vilket inte är så kul.

Jag skulle gärna haft coils som är "ställbara" men de kommer längre fram isåfall!

792 Inlägg
15 maj 2013
muuns skrev:
J3n5 skrev:

Mervolic skrev:

Imorgon kommer det förmodligen upp bilder på de provisoriska ljudbygget, förvänta er inget grymt, det är bara en stor låda ;P

Har spelat in en video med micen och systemkameran. Men har tänkt fästa micen på bakkjolen nästa gång, så man hör bättre ljudet smile micen heter zoom h1.

http://www.youtube.com/watch?v=TPPmOSP8hFk
Senast redigerat av J3n5 (15 maj 2013)

471 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
J3n5 skrev:
muuns skrev:
J3n5 skrev:

Mervolic skrev:

Har spelat in en video med micen och systemkameran. Men har tänkt fästa micen på bakkjolen nästa gång, så man hör bättre ljudet smile micen heter zoom h1.

http://www.youtube.com/watch?v=TPPmOSP8hFk

Ah, nice smile Jag vill också ha mic å systemkamera yikes

471 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
Har satt in ljudet i bilen igen nu, det är inte mycket att hänga i granen men jag kan ju visa det i alla fall tongue Vart otålig med kolfibervinylen tongue Men jag ska ändå bygga om allt nån gång i framtiden!

http://img836.imageshack.us/img836/7634/img25891.jpg

Rekonadre..ish
103 Inlägg
15 maj 2013
6*9:or och bas i samma låda är ju inte de ultimata kanske..! Särskilt så fina 6*9or!! wink

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida

471 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
Pontyz skrev:
6*9:or och bas i samma låda är ju inte de ultimata kanske..! Särskilt så fina 6*9or!! wink

de är olika kammare såklart haha tongue Basen har en separat.

Rekonadre..ish
103 Inlägg
15 maj 2013
muuns skrev:
Pontyz skrev:

Ah tänkte väl smile Annars hade man ju undrat lite wink tongue

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida

471 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
Pontyz skrev:
muuns skrev:
Pontyz skrev:

Ah tänkte väl smile Annars hade man ju undrat lite wink tongue

Haha tongue de e en sluten låda  inbyggd i en öppen låda typ

471 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
Polisen tyckte ju inte min bil va riktigt laglig så det står stilla i projekttråden nu ett tag tongue

Har fått ta bort toningen på bakljusen samt xenon i halvljuset (sätter förmodligen tillbaka det till vintern). Jag har även fixat det glappa bromsljuset.

Som tur var det jävligt sköna poliser, vågade knappt röra min nypolerade bil tongue De frågade mig hur jag polerade den samt vilka produkter jag använde haha ^^

German Engineering
9 083 Inlägg
21 maj 2013
Har följt projektet sen ett tag, det ser bra ut grabben smile

*Prenumeration lagd*

smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

471 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

*Prenumeration lagd*

smile

Jaså smile Kul att du följer det!

Ska försöka komma igång snart igen! Håller på med smågrejer som inte är värt att nämna här för tillfället ^^

792 Inlägg
21 maj 2013
muuns skrev:
CarpeDiem skrev:

*Prenumeration lagd*

smile

Ska försöka komma igång snart igen! Håller på med smågrejer som inte är värt att nämna här för tillfället ^^

Känns som att polisen blivit väldigt medvetna om vad som är lagligt och icke senaste åren, på en cruising här för en dag sen stod de och vinkade in varenda biljävel med xenonljus eftermonterat etc. Bland annat kompisens Mustang GT -06

471 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
J3n5 skrev:
muuns skrev:
CarpeDiem skrev:

*Prenumeration lagd*

smile

Känns som att polisen blivit väldigt medvetna om vad som är lagligt och icke senaste åren, på en cruising här för en dag sen stod de och vinkade in varenda biljävel med xenonljus eftermonterat etc. Bland annat kompisens Mustang GT -06

Jo de e nå jäkla gnällspikar, halogen bländar ju fan också då de är fel ställt eller om man gasar som ett as. De e väll bra med nivåreglering men lite löjligt är det, tycker jag i alla fall.

German Engineering
9 083 Inlägg
21 maj 2013
När ska S3an på besiktning? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök