3071
Sök

Styling och uppfräschning Audi S3

Här kommer en projekttråd på min S3:a för er som vill se vad som händer i framtiden. Jag hade tänkt mig att det mesta på bilen ska va svart med ytterst lite rött och silver/krom.

164 174 Visningar
Uppdaterades senast 12 maj 2017
German Engineering
9 083 Inlägg
22 maj 2013
#322
muuns skrev:
CarpeDiem skrev:
När ska S3an på besiktning? smile

10 Juni smile

Inför besiktningen så kan du kika i denna länk med tips om hur man undviker 2or smile

http://hstd7dagar.se/News2.asp?idNews=2243

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

471 Inlägg
1 juni 2013
Trådstartare
#323
Står stilla här nu.. Generatorn gav typ upp så bilen är inte körbar men generatorn ska få sig service snart!

Igår fick jag en ny LMM av skruvat.se för den jag fick gick sönder direkt. Det var bara att skicka in den till dem för de ville kolla på den så fick jag en ny, hade den varit hel hade jag fått tilbaka den gamla gratis också tongue Sjukt bra support å service smile


German Engineering
9 083 Inlägg
1 juni 2013
#324
Tråkigt med generatorn men det ordnar sig smile Har du kopplat in LMM?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

471 Inlägg
1 juni 2013
Trådstartare
#325
CarpeDiem skrev:
Tråkigt med generatorn men det ordnar sig smile Har du kopplat in LMM?

Yepp, de var de första jag gjorde då jag kom hem med den wink Har inte kunnat testa dock!


German Engineering
9 083 Inlägg
1 juni 2013
#326
muuns skrev:
CarpeDiem skrev:
Tråkigt med generatorn men det ordnar sig smile Har du kopplat in LMM?

Yepp, de var de första jag gjorde då jag kom hem med den wink Har inte kunnat testa dock!

Ok, då är jag med smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

471 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
#327
Var på besiktningen idag, fick lite anmärkningar som måste fixas..

*För svagt halvljus på höger sida samt för lågt.
*Airbag lampa tänds ej (redan fixat för de va nån tratt som hade tejpat igen lampan för airbagen.)
*glapp spindelled höger sida.

Blir att fixa detta inom kort så projektet kan fortsätta nån jäkla gång tongue Kommer nog byta länkarmsbussningar också.


German Engineering
9 083 Inlägg
18 juni 2013
#328
Tråkigt med anmärkningarna men det ordnar sig ska du se smile Kämpa på, grabben.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

471 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
#329
CarpeDiem skrev:
Tråkigt med anmärkningarna men det ordnar sig ska du se smile Kämpa på, grabben.

Va inga direkt jobbiga anmärkningar smile Har fixat allt snart, funderar bara på varför jag har caster på höger fram... Kan de va länkarmen? Isåfall köper jag en ny!


471 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
#330
Ny spindelled hemma, ska byta den då jag har tid!

fick iaf klistra på min nya sponsor på bilen idag wink Får se om de blir något kul framöver då! Har bara köpt lite "osynliga" grejer än så länge smile

http://imageshack.us/scaled/large/189/9do3.jpg


German Engineering
9 083 Inlägg
19 juni 2013
#331
Nice med sponsorer smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

471 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
#332
CarpeDiem skrev:
Nice med sponsorer smile

Jo de är gött me bra priser! smile


111 Inlägg
5 juli 2013
#333
Det var en fin S3a du har!
Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här.
Uppstod en hel del frågor dock,
Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar?
Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf smile


471 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
#334
Epforce skrev:
Det var en fin S3a du har!
Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här.
Uppstod en hel del frågor dock,
Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar?
Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf smile

Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.

Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.

Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.


111 Inlägg
5 juli 2013
#335
muuns skrev:
Epforce skrev:
Det var en fin S3a du har!
Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här.
Uppstod en hel del frågor dock,
Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar?
Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf smile

Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.

Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.

Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.

Okay, då vet jag smile
Då lär den ju garanterat vara chippad om dom höjt ladded med 0.5 bar ca från original smile
Förresten, vill inte hacka eller så men jag tror jag vet varför du har haft sönder dina LMM's. Dumpen du kör med, testa ställ den till helt återcirkulerande eller köp en som är helt återcirkulerande. Vet att LMM's inte alls gillar när det dumpar öppet.


207 Inlägg
6 juli 2013
#336
Epforce skrev:
muuns skrev:
Epforce skrev:
Det var en fin S3a du har!
Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här.
Uppstod en hel del frågor dock,
Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar?
Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf smile

Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.

Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.

Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.

Okay, då vet jag smile
Då lär den ju garanterat vara chippad om dom höjt ladded med 0.5 bar ca från original smile
Förresten, vill inte hacka eller så men jag tror jag vet varför du har haft sönder dina LMM's. Dumpen du kör med, testa ställ den till helt återcirkulerande eller köp en som är helt återcirkulerande. Vet att LMM's inte alls gillar när det dumpar öppet.

du kan även flytta lmm till trycksidan om du absolut måste ha en öppen smile


471 Inlägg
6 juli 2013
Trådstartare
#337
Epforce skrev:
muuns skrev:
Epforce skrev:
Det var en fin S3a du har!
Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här.
Uppstod en hel del frågor dock,
Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar?
Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf smile

Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.

Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.

Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.

Okay, då vet jag smile
Då lär den ju garanterat vara chippad om dom höjt ladded med 0.5 bar ca från original smile
Förresten, vill inte hacka eller så men jag tror jag vet varför du har haft sönder dina LMM's. Dumpen du kör med, testa ställ den till helt återcirkulerande eller köp en som är helt återcirkulerande. Vet att LMM's inte alls gillar när det dumpar öppet.

Tchn226 skrev:
Epforce skrev:
muuns skrev:

Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.

Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.

Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.

Okay, då vet jag smile
Då lär den ju garanterat vara chippad om dom höjt ladded med 0.5 bar ca från original smile
Förresten, vill inte hacka eller så men jag tror jag vet varför du har haft sönder dina LMM's. Dumpen du kör med, testa ställ den till helt återcirkulerande eller köp en som är helt återcirkulerande. Vet att LMM's inte alls gillar när det dumpar öppet.

du kan även flytta lmm till trycksidan om du absolut måste ha en öppen smile

Jag vet att öppna dumpventiler äter LMMs! Jag ville ha en öppen ett tag bara för att (kosta vad det kosta vill tongue). Men nu kör jag med originaldumpen men ska införskaffa en bättre helt återcirkulerande eller ev skaffa en täckbricka till GFB dumpen.

Kalla mig barnslig men jag tyckte det var kul med dumpljud ett tag!


German Engineering
9 083 Inlägg
7 juli 2013
#338
Hur går det, grabben? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

471 Inlägg
7 juli 2013
Trådstartare
#339
CarpeDiem skrev:
Hur går det, grabben? smile

Har fått hem en ny spindelled som jag ska byta sen så sitter jag och kollar på nya coils smile


471 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
#340
Mina coils börjar bli lite hängiga så jag tänkte köpa nya! men jag har ett litet problem...Vilka ska jag välja!?

Jag har kollat på FK och H&R. FK är nästan dubbelt så billiga och verkar ha helt okey kvalitet? H&R tror jag har jäkligt bra kvalitet men prislappen är ju nästan dubbelt så hög!

Någon som har några åsikter på något av dessa märken eller varför inte något annat märke? Kom med förslag smile



Sök