Här kommer en projekttråd på min S3:a för er som vill se vad som händer i framtiden. Jag hade tänkt mig att det mesta på bilen ska va svart med ytterst lite rött och silver/krom.
Står stilla här nu.. Generatorn gav typ upp så bilen är inte körbar men generatorn ska få sig service snart!
Igår fick jag en ny LMM av skruvat.se för den jag fick gick sönder direkt. Det var bara att skicka in den till dem för de ville kolla på den så fick jag en ny, hade den varit hel hade jag fått tilbaka den gamla gratis också Sjukt bra support å service
Var på besiktningen idag, fick lite anmärkningar som måste fixas..
*För svagt halvljus på höger sida samt för lågt. *Airbag lampa tänds ej (redan fixat för de va nån tratt som hade tejpat igen lampan för airbagen.) *glapp spindelled höger sida.
Blir att fixa detta inom kort så projektet kan fortsätta nån jäkla gång Kommer nog byta länkarmsbussningar också.
Tråkigt med anmärkningarna men det ordnar sig ska du se Kämpa på, grabben.
Va inga direkt jobbiga anmärkningar Har fixat allt snart, funderar bara på varför jag har caster på höger fram... Kan de va länkarmen? Isåfall köper jag en ny!
Det var en fin S3a du har! Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här. Uppstod en hel del frågor dock, Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar? Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf
Det var en fin S3a du har! Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här. Uppstod en hel del frågor dock, Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar? Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf
Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.
Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.
Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.
Det var en fin S3a du har! Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här. Uppstod en hel del frågor dock, Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar? Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf
Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.
Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.
Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.
Okay, då vet jag Då lär den ju garanterat vara chippad om dom höjt ladded med 0.5 bar ca från original Förresten, vill inte hacka eller så men jag tror jag vet varför du har haft sönder dina LMM's. Dumpen du kör med, testa ställ den till helt återcirkulerande eller köp en som är helt återcirkulerande. Vet att LMM's inte alls gillar när det dumpar öppet.
Det var en fin S3a du har! Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här. Uppstod en hel del frågor dock, Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar? Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf
Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.
Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.
Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.
Okay, då vet jag Då lär den ju garanterat vara chippad om dom höjt ladded med 0.5 bar ca från original Förresten, vill inte hacka eller så men jag tror jag vet varför du har haft sönder dina LMM's. Dumpen du kör med, testa ställ den till helt återcirkulerande eller köp en som är helt återcirkulerande. Vet att LMM's inte alls gillar när det dumpar öppet.
du kan även flytta lmm till trycksidan om du absolut måste ha en öppen
Det var en fin S3a du har! Kolla gärna min också, har också ett S3 projekt igång. Dock inte skrivit något här. Uppstod en hel del frågor dock, Vad är det gjort med bilen för att den ska ladda 1.5 bar? Samt att 275 km/t top hastighet är rätt kryddat, ifall du inte har papper på det iaf
Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.
Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.
Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.
Okay, då vet jag Då lär den ju garanterat vara chippad om dom höjt ladded med 0.5 bar ca från original Förresten, vill inte hacka eller så men jag tror jag vet varför du har haft sönder dina LMM's. Dumpen du kör med, testa ställ den till helt återcirkulerande eller köp en som är helt återcirkulerande. Vet att LMM's inte alls gillar när det dumpar öppet.
Tchn226 skrev:
Epforce skrev:
muuns skrev:
Original så sitter fartspärren på 253km/h om jag inte har fel(?) Men fartspärren är flyttad till 275 och jag kan inte säga om den verkligen gör 275km/h och jag vill inte testa heller med coilsen som sitter på nu.
Den har en peak på 1,5 bar och sedan sjunker det till ca 1,4 bar (har glömt att skriva det). Sen för den ska ha de laddet så är de bytt avgasystem efter katten (ja jag vet att de inte ska ha någon betydelse men jag nämner det ändå!) Sen så vet jag inte vad tidigare ägare har gjort med den, någon form av chipp eller mappning finns.
Jag kör även med oktan förhöjande medel, har väll inte sån stor betydelse men jag tycker det är bra att använda.
Okay, då vet jag Då lär den ju garanterat vara chippad om dom höjt ladded med 0.5 bar ca från original Förresten, vill inte hacka eller så men jag tror jag vet varför du har haft sönder dina LMM's. Dumpen du kör med, testa ställ den till helt återcirkulerande eller köp en som är helt återcirkulerande. Vet att LMM's inte alls gillar när det dumpar öppet.
du kan även flytta lmm till trycksidan om du absolut måste ha en öppen
Jag vet att öppna dumpventiler äter LMMs! Jag ville ha en öppen ett tag bara för att (kosta vad det kosta vill ). Men nu kör jag med originaldumpen men ska införskaffa en bättre helt återcirkulerande eller ev skaffa en täckbricka till GFB dumpen.
Kalla mig barnslig men jag tyckte det var kul med dumpljud ett tag!
Mina coils börjar bli lite hängiga så jag tänkte köpa nya! men jag har ett litet problem...Vilka ska jag välja!?
Jag har kollat på FK och H&R. FK är nästan dubbelt så billiga och verkar ha helt okey kvalitet? H&R tror jag har jäkligt bra kvalitet men prislappen är ju nästan dubbelt så hög!
Någon som har några åsikter på något av dessa märken eller varför inte något annat märke? Kom med förslag