Skulle byta kolvringar idag. Märkte då detta! dem gamla kolvringarna satt alltså inte fast så har inte varit på och brytit, den biten som fattas ramlade bara bort i princip! så var väl en jävlans tur att man märkte det nu.
Funderar starkt på att köpa en komplett motor istället, Någon som har en ca18det till hyffsat pris?
SYND MED KOLVEN DÄR!! om du ska köpa en ny så kan jag köpa din gamla? annars har jag 10 CA18DET kolvar
Jasså? åker troligtvis o hämtar en ny motor imorn, något du vill köpa från min gamla motor så säg till annars kanske du vill sälja en kolv billigt
om du hittar nån med bra pris så köp den, jag skulle vilja ha allt under toppen och neråt vad är det för kolv du behöver/nummer? jag har 1an 2an och 4an liggandes och vad kan du tänka dig att ge? svara i pm?
NISSAN 200SXS132JZ kolla in projektet här->GARAGET.org
Hämtade mig en ny motor idag, Smidd ca18det! ska väl funka bättre hoppas jag Ska bytas vevlager och ramlager innan ilyft bara för att. Kommer en update imorgon för ska hålla på imorgon med dem nya grejerna
32 följare och knappt någon som kommenterar! come on nu ;D
Jo jag vet! ska få lite ork bara, då jävlar kommer det updates! Håller på o samlar på mig lite saker så jag kan göra mycket på en gång! har acl lager o lite annat ligger hemma nu iaf!
Jävlar så dålig man är med updates! ska se om man kan fylla ut lite Startade bilen idag äntligen efter lite motorrenovering! Bytt till acl lager osv.
Fått på mina coilovers äntligen! Men dem står i botten och vill ha bilen lägre när jag fixat spacersena och krängt om till dom andra däcken men hur!?
Mobilbilder dock, '
En polare kom förbi idag med en ny växelspaksknopp som han tillverkade åt mig löööv it, vart perfekt runt 20cm.
Även fått i lite andra bälten. Kommer till andra sidan senare men måste fixa mig lite stag osv först.
Har även klätt och fixat till i bagaget men det hade jag tydligen inga bilder på! även mer saker som är gjort men har helt enkelt varit slarvig med bilder haha
Som det ser ut i bagaget nu! skönt o närma sig ett färdigt stadie Imorgon blir det att montera nypressade slangar till oljekylen och kränga lite däck sen är det troligtvis första åkturen som gäller!
Nu har bilen rullat på vägen i 3 dagar nästan utan problem! Hände ngt med kopplingen igår som ska undersökas idag, Bilen är inte färdig på långa vägar men kommer hålla på med den samtidigt som jag kör med den
Klibbade även bagageluckan då jag inte hade råd med lack just nu men ändå ville få ut bilen och Rödtonade bakljus! Även bytt utblås och tagit bort sista ljuddämparen Dålig på att ta bilder!
Tycket den vart lagom låg i fronten men vart inte som jag ville ha i hjulhusen så blir större fälgar framöver bilen är lite lägre nu än på bilden då när dämparna satte sig så aa haha ;D