STANCE PROJECT (VW Golf CL mkII -90)

Det kommer handla om ett cleant stance bygge 2013! UPDATE: Montera inredning! Förbereda inför regbes, Stay tuned buddies!
  • 144 Följare
  • 123 972 Visningar
  • Projektet avslutat 3 mars 2016
Knugcab
15 januari 2013 · 5 111 Inlägg

Fprobban skrev:
Sen att spackla igen hål i golvet är inget "fel" (då det inte är en bärande del han spacklat igen) och är isånnafall lika "fel" att sätta på plast kjolar...

Tack för att du öppet deklarerar din inställning här, en till på listan över folk man inte ska köpa bil av. cool

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
15 januari 2013 · 1 132 Inlägg

Har man inte tillgång till svets så får man ju göra det bästa av det man har?

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
rickylicious Webbutvecklare
15 januari 2013 · 2 369 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Har man inte tillgång till svets så får man ju göra det bästa av det man har?

Haha, så om du inte haft något annat än maskeringstejp så hade det varit en bra lösning? tongue Ska man göra något så tycker jag man ska göra det ordentligt, speciellt när det gäller lagningar av saker smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
AmneLL
15 januari 2013 · 147 Inlägg

Säger som många andra, 15" blir perfekt!

/ / amneLL
FjonkeeN93 Volkswagen <3
16 januari 2013 · 1 132 Inlägg

rickylicious skrev:

FjonkeeN93 skrev:
Har man inte tillgång till svets så får man ju göra det bästa av det man har?

Haha, så om du inte haft något annat än maskeringstejp så hade det varit en bra lösning? tongue Ska man göra något så tycker jag man ska göra det ordentligt, speciellt när det gäller lagningar av saker smile

Nej inte maskeringstejp! Silvertejp!

Nej men asså jag ser det också så att om man väl ska göra något, ska man göra det redigt så man slipper göra om det tongue Men alla tänker ju inte så och då får man ju ta det man har tongue

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
rickylicious Webbutvecklare
16 januari 2013 · 2 369 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:

rickylicious skrev:

FjonkeeN93 skrev:
Har man inte tillgång till svets så får man ju göra det bästa av det man har?

Haha, så om du inte haft något annat än maskeringstejp så hade det varit en bra lösning? tongue Ska man göra något så tycker jag man ska göra det ordentligt, speciellt när det gäller lagningar av saker smile

Nej inte maskeringstejp! Silvertejp!

Nej men asså jag ser det också så att om man väl ska göra något, ska man göra det redigt så man slipper göra om det tongue Men alla tänker ju inte så och då får man ju ta det man har tongue

Jag höll på att skriva silvertejp först, men kom på att silvertejp faktiskt är världens bästa grej wink

Folk får väl ful-laga om dom vill, men då kan dom fan säga att halva golvet är en spackelkaka också när dom säljer bilen. Men så är ju oftast inte fallet...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Finalboss
16 januari 2013 · 241 Inlägg

UPDATE!


Tyvärr en skriftlig.. men vill att alla ska ta del av den!

Åherre va de ska vara tjaffs hit och dit! Kan ni inte bara vara glada? lol


Här kommer ett inlägg till alla er istället där ja klargör vissa grejer:

1. Som sagt, det är ett STANCE projekt och all info ni fått om bilen visar tydligt att det kommer bli en stanced bil. Äre ett klibba så äre en klibba, tänk om ja faktiskt ville sätta den i pannan istället för på bilen? wink

2. 15" och 16" kommer att testas på bilen så ja verkligen är säker på vad ja ska välja enligt min egna smak. Men tack verkligen för att ni visar vad och hur ni tycker vad ja ska ha smile

3. Om folken kan vara lite mer glada och sluta vara så negativa så kan vi göra så denna sida blir mer rolig att vara på samt att min tråd inte blir bombad av vissa "onödgia" inlägg..

4. Jag har ingen tillgång till svets (tyvärr) om någon har tips på en bra svets för en schysst summa så kan ni gärna tipsa mig om detta. Den ska vara mer av den enkla varianten, som går att ha i ett vanligt garaget utan massa spec grejer!!!

5. Då ja inte har tillgång till någon svets så får ja göra det bästa av situationen. Jag har gjort så gott ja kan, hålen ja spacklat för har haft "kapsyler" som täcker hålen, då dom flyttat på sig så va de väl redan dåligt gjort från fabrik????!?!?!?!?!?! eller har ja fel??? sad I alla fall... enligt mig så va spacklet en schysst idé då ja är väldigt säker på att den inte kommer bara "ploppa" upp och forsa in vatten... hålen befinner inte sig på några bärande delar och det är inte så att hela golvet är en spackelkaka utan hålen är ca 4x4 centimeter och de befinner sig under stolarna ( TYVÄRR LITE SPOIL NU PGA ATT FOLK BOMBAT OCH HAR SIG LITE HIT OCH DIT ) ingen kommer ha fötter där hålen är. OCH, de hålen som är under förarens fötter, där la ja tillbaka kapsylen och spacklade över den istället. smile

Jag vill verkligen inte att folk ska ta illa upp eller så pga detta inlägg men ja behövde klargöra vissa grejer för er.. Om ni har frågor så äre bara att skriva så ska ja svara på dom så snabbt som möjligt  lol
Annars tack för schyssta kommentarer och till andra, haters gonna hate <3 lol big_smile

Ha en trevlig kväll nu! smile


Mvh

Martin

Senast redigerat av Svullenkanin (16 januari 2013)

Stance? STANCE! VW Golf MkII Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262576
Martin81
17 januari 2013 · 1 232 Inlägg

och som alltid:gillar man inte något behöver man ej titta på det....
men detta inlägg är helt klart godkänt!

henkaae
17 januari 2013 · 230 Inlägg

Asballt projekt! Synd på den gamla bilen du hade, kommer det bli rost på denna också eller vad händer?
Btw: skapligt stekig tröjja du fick av tjejen! smile

Golfburk
17 januari 2013 · 42 Inlägg

henkaae skrev:
Asballt projekt! Synd på den gamla bilen du hade, kommer det bli rost på denna också eller vad händer?
Btw: skapligt stekig tröjja du fick av tjejen! smile

kommer lätt att följas bara den inte blir röstad

Volkswagen Golf mk6 "Golfburken" (2009)
Zorz Touch by U
17 januari 2013 · 910 Inlägg

Svullenkanin, jag vill se mera uppdateringar av bilen! big_smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Mattyyy DMNDphoto
17 januari 2013 · 727 Inlägg

Mer bilder mindre tjafs wink

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
Finalboss
17 januari 2013 · 241 Inlägg

Martin81 skrev:
och som alltid:gillar man inte något behöver man ej titta på det....
men detta inlägg är helt klart godkänt!

tackartackar wink

volvoanton142 skrev:

henkaae skrev:
Asballt projekt! Synd på den gamla bilen du hade, kommer det bli rost på denna också eller vad händer?
Btw: skapligt stekig tröjja du fick av tjejen! smile

kommer lätt att följas bara den inte blir röstad

nej denna kommer bavaras röd, för tillfället... kommer foliering när sommaren visar sina spår wink


Emilius skrev:

Svullenkanin skrev:
Jag vill verkligen inte att folk ska ta illa upp eller så pga detta inlägg men ja behövde klargöra vissa grejer för er.. Om ni har frågor så äre bara att skriva så ska ja svara på dom så snabbt som möjligt  lol
Annars tack för schyssta kommentarer och till andra, haters gonna hate <3 lol big_smile

Hater:    
A person that simply cannot be happy for another person's success. So rather than be happy they make a point of exposing a flaw in that person.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hater

Jag är inte avundsjuk på dina framgångar. Få dina fakta rätt.

Mitt inlägg var inte riktat mot någon, utan till alla som läser min tråd. Men nu börjar ja allvarligt tvivla på om du seriöst förstår det att du är jobbig?! Kan du seriöst SLUTA FÖRSTÖRA MIN TRÅD? SKRÄPA NER SÅDÄR? Kan du inte skriva dina kommentarer på ett löst papper till dig själv, för dig själv? Kan du SNÄLLA ha RESPEKT för min projektråd och låta bli kommentera. Tack på förhand. neutral


torpis skrev:

Emilius skrev:
Jag är inte avundsjuk på dina framgångar. Få dina fakta rätt.

Du har två varningar redan innan och det fortsätter drälla in rapporter om dig. Tagga ner och håll en normal profil i forumet innan det är för sent.

Tack för att modertor försöker styra upp detta! smile


Emilius skrev:

torpis skrev:

Emilius skrev:
Jag är inte avundsjuk på dina framgångar. Få dina fakta rätt.

Du har två varningar redan innan och det fortsätter drälla in rapporter om dig. Tagga ner och håll en normal profil i forumet innan det är för sent.

Nu ska jag förklara vad hemsidan vi befinner oss på är för sorts hemsida,
diskussionsforum kallas det, det är till för att diskutera, inte för att skriva vad man tycker för att sedan bli rapporterad för det och sen få det borttaget av en moderator som inte vet vad hemsidan är till för.

Vad du anser vara "normal profil" vet inte jag, men enligt mig håller jag vad jag anser normal profil vara.

Det du gör nu är att fylla på med onödiga saker i en projekttråd som jag måste svara på,
du är välkommen att ta bort detta inlägget men isåfall lär du också ta bort ditt eget.

För övrigt är du nu också rapporterad för ditt beteende med att hälla bensin på elden.

Att det dräller in rapporter om mig spelar väl mindre roll, jag har hittills inte fått någon varning,
så då lär det ju vara lugnt. Du har säkert missat alla rapporteringar jag också gjort senaste dagarna,
men det är ju inte konstigt när vi pratar om Garaget.org. Här missar man det mesta som inte har med mig att göra.

Mina varningar har som sagt inget med tråden att göra och jag har fått varningarna för mildare saker än jag fått höra mot mig senaste dagarna, dessa inlägg som varit värre än mina har blivit borttagna men ingen varning har utdelats, men jag däremot får varningar såfort jag skriver nånting oavsett vad det handlar om.

Jag skrev ett (1) inlägg i den här tråden, resten är bara svar på tal när andra ska tjafsa emot,
så du är välkommen att ta bort allas gnäll.

Om du nu ska ha svar på tal hela tiden kan du ta de på ett PM till just de personerna du vill vara brevvän med..


Fprobban skrev:
Svullenkanin, jag vill se mera uppdateringar av bilen! big_smile

Det kommer robban! Så snabbt ärtisarna kan ge sig av och låta bli smutsa ner tråden smile



Mattyyy skrev:
Mer bilder mindre tjafs wink

Håller med! smile

Stance? STANCE! VW Golf MkII Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262576
Jonbe
17 januari 2013 · 315 Inlägg

Mer bilder nu och fina updates! GIEF!!! Ska snart sätta igång med ett eget projekt som kommer ut sen!! big_smile fast i sedan modell wink

Volvo XC70 "Civilaren" (2001)
jonTe
18 januari 2013 · 5 710 Inlägg

Suck...den ena rapporterar den andra.
Vi gör såhär, jag raderar de inlägg som inte har med projektet att göra för att inte skita ned TS projekttråd.
Sedan kan vi väl försöka hålla oss på en bra nivå i fortsatta inlägg.....

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............
Finalboss
20 januari 2013 · 241 Inlägg

Bennfors skrev:
Mer bilder nu och fina updates! GIEF!!! Ska snart sätta igång med ett eget projekt som kommer ut sen!! big_smile fast i sedan modell wink

Det kommer det kommer tongue måste bli lite varmare tongue fasen va schysst ju! big_smile

jonTe skrev:
Suck...den ena rapporterar den andra.
Vi gör såhär, jag raderar de inlägg som inte har med projektet att göra för att inte skita ned TS projekttråd.
Sedan kan vi väl försöka hålla oss på en bra nivå i fortsatta inlägg.....

mvh Jonas/moderator

Tackar för detta! EDIT: Tycker att det är synd att man måste med moderatorer till att få ro på tråden.. aja! Tack! smile

Stance? STANCE! VW Golf MkII Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262576
Finalboss
20 januari 2013 · 241 Inlägg

UPDATE!

Tjenare alla pigga och glada! big_smile

Det har inte blivit så mycket pillande osv då skolan tagit över all tid känns de som.. Men i alla fall! Just nu väntar ja på att Bride stolarna ska komma hem smile Därefter kommer ja börja planera de hela för att få en fin lösning på hur ja ska montera dom smile har nog en bra idee! big_smile

Sen så har ja fått ett tips av chilenko om ett par feeeta fälgar. hah såklart blir det en överraskning! lol

Imorgon blire att hooka upp med Galic_Andro för att kolla upp lite tyg och allt de nu innebär för att fixa klart inredningen.. Taket, dörrsidorna, Stolparna, Dammasken mm... Ska byta färg! big_smile Är det någon som vet hur man fixar dörrsidorna så vore de guld att få veta!!! big_smile

JUSTE!!! Höll på att glömma..... Tror ja har en färg på g till golfen, men mer detaljerat blire sen!

http://i1275.photobucket.com/albums/y447/svullenkanin/1358296354877_zpsf1f7392c.gif


Mvh

Martin

Senast redigerat av Svullenkanin (21 januari 2013)

Stance? STANCE! VW Golf MkII Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262576
bbellman Retarded or just Overjoyed
21 januari 2013 · 353 Inlägg

Riktigt grymt projekt du har! Funderar också på att köpa en golf 2a och fixaa lite stance på den. Keep up the good work! smile

Skoda Superb "Laurin Klement" (2018)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
22 januari 2013 · 1 177 Inlägg

Tyget kommer att bli awesome mannen, dörrsidorna har jag klurat på en stund idag and I got it all figured out wink

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Finalboss
22 januari 2013 · 241 Inlägg

bbellman skrev:
Riktigt grymt projekt du har! Funderar också på att köpa en golf 2a och fixaa lite stance på den. Keep up the good work! smile

Glad man blir med positiva feedbacks! big_smile Gör det! Det är riktigt kul då dom är väldigt lättgjorda! wink

Galic_Andro skrev:
Tyget kommer att bli awesome mannen, dörrsidorna har jag klurat på en stund idag and I got it all figured out wink

JA mannen!! big_smile Tack för att du kom förbi idag och ja hoppas att vi ses imorgon bror lol

Stance? STANCE! VW Golf MkII Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262576
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang