Jag ska lägga ner tid och pengar för att få min 945a i bra skick. Hoppas att jag kan inspirera någon annan, samt få inspiration av er där ute, kommentera gärna!
Min grova strömkabel går på vänster sida, och det är väl bara några minikablar som går i högra tröskeln? har ju batteriet til vänster Betvivlar att de skulle störa signalen såpass att det hörs, inte många Ampere som färdas där.
Min grova strömkabel går på vänster sida, och det är väl bara några minikablar som går i högra tröskeln? har ju batteriet til vänster Betvivlar att de skulle störa signalen såpass att det hörs, inte många Ampere som färdas där.
Lite update!!! Fortsatte med baslåda två idag. Den är så gott som klar förutom klädnaden av den (vilket är ett ***** skitgöra enligt mig ). EN till likadan bas ska beställas inom kort
Lite väl mycket skruv :p
Och de två godingarna ihop!
Hoppas bara ljudbilden blir okej då basarna ska spela mot varandra. Läste en tråd om en som hade gjort likadant, och han var iallafall nöjd
Idag slängde jag i tryckklockan! Dock vare riktigt klurigt att justera den till en början då min laddmätare visade fel. Satte ett kors på en slang på insuget (inte dumpslangen) och då visade den som max 0,3 bar. Höjde tajtade då åt klockan och inget hände. Sedan skruvade jag fast en ny nippel så att laddmätslangen fick en egen. Den visade med en gång ett laddtryck som troddes stämma. SOm tur var han jag och min vän märka att det var för högt, flög direkt upp till ett bar men då häjdade vi oss. Sen blev det av att åka hem och ändra, körde då igen och då hamnade laddet på max ca 1,3 vilket är för mycket. Så nu har jag skruvat ut klockan ännu mer och hoppas på att den hamnar strax under baret där jag vill ha det.
Dock så ladar den mer än orginalklockan trots att den var inställd på samma längd. Är dett för att klockan e förstärkt?
Lite bilder!
Såsigt
Old vs ny
På plats, nästan
Imorrn ska jag göra fininställning så jag får den som jag vill ha den! TÄnkte även montera mina kombifjädrar bak om det hinns med!
kan skilja lite då du sätter dit en frisk och ny klocka och ett tips är att sätta att laddtrycksmätaren tar luften från insuget, min visade rätt värde då
Ser riktigt bra ut med både installationen av mätaren och klockan Sålänge man inte är besatt av att stirra på laddtrycket hela tiden när man kör så tycker jag inte man behöver ha den uppe på brädan. Hörde från en källa att turbon laddade på en hel massa del förmyvket över 1.5bar :o Tror din bil kommer bli lite högre ibak sen när kombi fjädrarna sittar där de ska, blir iallafall snyggast så