4794
Sök

Baslåda i Volvo V50 -05

3 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Hejsan, Hade tänkt att sätta in en baslåda i en volvo v50 -05. Är inte den mest kunnige om bilar men har kikat lite bakom stereon och har inte hittat någon ljudutgång eller lågnivåutgång. Hörde att man skulle kunna ta ifrån högtalarna i bakdörren och dra därifrån till baslådan, men undrar bara om det inte finns något enklare sätt att göra det på? tacksam för svar samt lite enkelt beskrivet vid svar då jag inte är så jätte kunnig om bilar.

MVH Andreas

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
5 januari 2013
På sista V50:n jag gjorde så fanns det ett kontaktstycke med alla högtalarkablar i, under golvmattan på passagerarsidan, jag kommer inte ihåg var det var för årsmodell/utrustningspaket dock.
Grått 10- eller 12-poligt kontaktstycke med 10 grå och grå/vita kablar i.
Lågnivå fanns ej och ingen analog remote heller.

Det är enkelt att lyfta på golvmattan och kika iaf.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

559 Inlägg
5 januari 2013
Andy_J skrev:
Hejsan, Hade tänkt att sätta in en baslåda i en volvo v50 -05. Är inte den mest kunnige om bilar men har kikat lite bakom stereon och har inte hittat någon ljudutgång eller lågnivåutgång. Hörde att man skulle kunna ta ifrån högtalarna i bakdörren och dra därifrån till baslådan, men undrar bara om det inte finns något enklare sätt att göra det på? tacksam för svar samt lite enkelt beskrivet vid svar då jag inte är så jätte kunnig om bilar.

MVH Andreas

Koppla på bakhögtalarna med en sådan här och vidare till slutsteget som ska användas.
http://www.pmshopen.se/acv-305000-22/352-0

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
5 januari 2013
Körde med lågnivåomväandlare innan jag monterade in stereon. Funkade helt ok. Men du måste ta signalen från dörrhogtalarna bak..

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

3 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
okej, tack så mycket för svaren, är det "lätt" att köra med lågnivåomvandlare från bakre dörrhögtalarna? behöver inte ha kabeldragningen så extremt fin och har en kunnig bekant som sätter i det åt mig, skulle bara ta reda på lite information först.

Sök