2768
Sök

Dödsklockan på bilen är satt

892 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
Detta kanske är lite fånigt men...

Jag fick just reda på att min kära Scorpio INTE kommer gå igenom besiktningen, och för att laga det som behöver fixas innan det är dags kommer det kosta lika mycket jag köpte bilen för dvs. minst 6000:-, vill skriva av mig lite antar jag.

Hade hoppats på att bilen skulle hålla lite längre, dels då man kanske "personifierar" bilen på något sätt och dels då det är förstabilen som verkar vara lite speciell för alla. Jag hade lite stylingplaner för den, som t ex fixa all ytrost, tona, lite blåa leds här och var och skalning av dekaler. Hade till och med köpt grillgaller som hade blivit elegant, men nu känns de planerna helt meningslösa.

Jag kanske är lite löjlig, och jag räknar ju med att ha många bilar, men det är lite sorgligt. Jag tycker ju om bilen. Den går bra, är mycket komfortabel och den är ju inte någon direkt vanlig bil att styla, men jag anser att priset för att laga är runt dubbelt så mycket som den är värd, så det skulle nog mest vara att läga pengar i sjön.

Så dödsklockan är satt. I januari måste den besiktigas, och då kommer SBP att utdela dess sista dom.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
13 oktober 2006
vad är det som ska lagas då? åk till en skrot, köp delarna och laga själv! då kommer det garanterat inte kosta 6000:-

vet du inte hur du ska göra? fråga oss på sidan!
Senast redigerat av Bullo (13 oktober 2006)

man lever bara en gång så lev väl!

892 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
Det största och dyraste är att trösklarna är så rostiga att de i stort sett måste sågas bort och byggas upp på nytt då det låter som wellpapp när man knackar lite löst på dem. Jag har ingen svetserfarenhet eller garage så för mig är det en omöjlighet innan det är dags. 6000:- är priset jag fick av en "hobbymekaniker" jag känner och litar på. Jag såg själv först nu hur illa det faktist var undertill, och jag tror honom när han säger det priset.

Tack för att du försöker ge mig hopp och alternativ, men i detta fallet tror jag det är kört. Jag kanske kunde sälja bilen till någon händig då den faktist är skön att åka långt i, men hur många Scorpio entusiaster finns det... smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
13 oktober 2006
ok då var det något annat..

men som mitt motto lyder: man lever bara en gång...
vill du verkligen ha kvar bilen ska du fixa den tycker jag, bilstyling är inget man får tillbaks i pengar när man säljer, utan man ska ha roligt och trivas med det, pengarna är ju skit samma så länge man mår bra!
Senast redigerat av Bullo (13 oktober 2006)

man lever bara en gång så lev väl!

Sök