1878
Sök

B2 audio HN18, någon som har erfarenhet av basen?

lw-audio.com - ai-group.se - digital designs
446 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
Jag tänkte möjligtvis köpa en HN18 som ska drivas med drygt 4000 b2-watt. Men det jag undrar över, är basen bra? kan man spela riktigt högt med den? Har redan en RE audio sx18 nu. 1000 w rms och 3000 max.
Spelade 145.0 dB med RE'n (då bara med 1500 watt)
Så vad tror ni spelar bäst?
Min RE Audio sx18 med 3000 Ground Zero-watt...
eller en ny B2 HN18 med 4000 B2-watt?
Ska använda samma låda till båda. 180 liter (34hz)
Sitter i en passat kombi, väldämpad.

Alla teorier och svar är välkomna. Tack på förhand :-)
/ Marcus

www.overdrift.se - www.lw-audio.com - www.ai-group.se

983 Inlägg
7 januari 2013
Hmm inte säkert att det kommer bli samma avstämning på lådan med b2 basen då den har andra parametrar samt tar upp en annan liter volym.
Men alltid roligt att vidga sina vyer så skulle nog satsa på en b2 bas iaf smile
sen 145.0 db med en 18"are känns klet i mitt tycke borde ju gå att kräma ur mer;)

9 Inlägg
7 januari 2013
Figgaro skrev:
Hmm inte säkert att det kommer bli samma avstämning på lådan med b2 basen då den har andra parametrar samt tar upp en annan liter volym.
Men alltid roligt att vidga sina vyer så skulle nog satsa på en b2 bas iaf smile
sen 145.0 db med en 18"are känns klet i mitt tycke borde ju gå att kräma ur mer;)

Avstämningen på lådan ändras inte av att man byter bas. Däremot får man olika karaktär på olika basar eftersom dom har olika parametrar.
145 dB med en så låg avstämning och relativt lite effekt tycker jag är rätt ok.

Har tyvärr ingen teoretisk uppfattning om det tråden handlar om då det finns 1000 omständigheter som gör att vissa prylar presterar mer än andra wink

lw-audio.com - ai-group.se - digital designs
446 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
AndreasLeth skrev:
Figgaro skrev:

Avstämningen på lådan ändras inte av att man byter bas. Däremot får man olika karaktär på olika basar eftersom dom har olika parametrar.
145 dB med en så låg avstämning och relativt lite effekt tycker jag är rätt ok.

Har tyvärr ingen teoretisk uppfattning om det tråden handlar om då det finns 1000 omständigheter som gör att vissa prylar presterar mer än andra wink

Tackar för svar! smile Behåller min RE sx ett tag till och ger den dubbelt så mycket effekt istället..
Något bra förslag på högre avstämning på lådan om man siktar på att spela högt i 45hz? tror bilen peakar i ca 43hz..

www.overdrift.se - www.lw-audio.com - www.ai-group.se

Sök