4477
Sök

åskikter om fastone.se

preem pump
836 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
Dom gamla original skivorna har suttit på bilen sen inköp.
skivorna var dåliga redan när jag köpte bilen, men av ren snålhet eller fattigdom snarare så har jag själv kört med dom i 1500mil.
skivorna var slitna men fortfarande raka och fina när jag äntligen sparat i hop till nya skivor.

köpte nya fina slitsade bromskivor i original storlek till min saab 9000
priset landade på 2200:- med frakt och nya belägg
jag kör aldrig speciellt hårt/fort samt aldrig på bana.
ändå så slår sig dom nya skivorna redan efter 500 mil och blir JÄTTE skeva
dom har blivit skevare och skevare med tiden.
till slut så bestämde jag mig för att det fick vara bra så jag hivade dit dom gamla raka skivorna igen.
tog kontakt med FASTONE.SE och förklarade problemet.
dom svarar med att dom aldrig har haft några problem innan.
det var även så att leverantören inte trodde att det var något fel på skivorna
DET ÄR FEL PÅ SKIVORNA. DOM ÄR VINDA och detta efter vanlig svensson körning på landsväg.
dom skriver också att dom inte kommer att hjälpa mig. för att dom tycker att jag hade en speciell attityd, när jag påpekar att jag tycker att dom arbetar sakta samt att jag anser mig bestulen när jag köpt deras skit produkter och inte får någon hjälp.
skrev yterligare ett mail efter det med några väl valda ord.
får numera inget svar från dom
FEGT
Senast redigerat av mannen666666 (13 oktober 2006)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

1 256 Inlägg
13 oktober 2006
Är inget fel på dom grejerna.. Har kört flera bilar med FastOne.se Bromskit, Och har fungerat VÄLDIGT bra! Ska själv köpa kit av han till min nya bil..

4 571 Inlägg
13 oktober 2006
Redigerat inlägget och rubriken för att förhindra onödig smutskastning.

Det finns alltid 2 sidor av allt och nu har du skrivit ner dina åskikter.

Jag samt flertalet vänner har beställt därifrån och de är väldigt trevliga att ha att göra med och vi har aldrig haft några problem.

Bil och MC guru
272 Inlägg
13 oktober 2006
Här är min sida:

Om nån vill reklamera än produkt är dom mer än välkomna att göra det.
Men eftersom "mannen" i tranås valde ganska grova ord i sin reklamation så
måste jag tyvärr bara meddela att det hjälpte inte hans sak om man säger så.
Dessutom så har det gått lite för kort tid för att vår leverantör skall hinna
med att sätta sig in i fallet och godkänna reklamationen.

Men hur som helst, trots att det inte är några garantier på bromsdetaljer enl. fastOne.se köpvillkor som finns att läsa på sidan har vi ändå beslutat att skicka denna kunden en retur sedel.

Om den nu kommer att användas av kunden får vi väl se....

Jag har alltid fått lära mig att man vinner mer på att ha en mjuk attityd om man vill ha någonting i livet.....speciellt om det skall vara gratis...men det e min personliga uppfattning och har inget med detta att göra........Ha en trevlig helg!
Senast redigerat av Karlzzon (13 oktober 2006)

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

preem pump
836 Inlägg
13 oktober 2006
Trådstartare
kan till viss del erkänna att min attityd i mailet var en aning grov, jag vill dock på peka att jag fick intrycket av att fastone inte ville hjälpa mig, nu ska ju tydligen en frakatsedel vara skickad till mig så då har ju faktiskt fastone behandlat min reklamation.
jag står fortfarande fast vid att skivorna är skeva pga ett fabrikations fel eller dyligt.
dock så är dom redan skickade på svarvning

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

1 256 Inlägg
13 oktober 2006
mannen666666 skrev:
kan till viss del erkänna att min attityd i mailet var en aning grov, jag vill dock på peka att jag fick intrycket av att fastone inte ville hjälpa mig, nu ska ju tydligen en frakatsedel vara skickad till mig så då har ju faktiskt fastone behandlat min reklamation.
jag står fortfarande fast vid att skivorna är skeva pga ett fabrikations fel eller dyligt.
dock så är dom redan skickade på svarvning

Jag vill absolut inte vara otrevlig på något sätt, Men är det inte så att man behandlar folk såsom man själv vill bli behandlad?

Som företagare idag så är man väldigt mån om sina kunder och kan i alla lägen inte hjälpa kunden på studs.. Utan man gör allt som står i sin makt att hjälpa till.. Även om det tar lite tid så måste man som kund alltid ha tålamod..

Jag jobbar i bilbranschen och jag vet precis hur arga kunder kan vara, Men varför är man arg, Jo en viss besvikelse kan finnas när det blir ett fel..

En missnöjd kund blir en nöjd kund när han får sin vara iordningställd..
Och en nöjd kund, han kommer nästan alltid tillbaka!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Mvh Jonni

Administratör
11 967 Inlägg
14 oktober 2006
Tråd låst på begäran från trådskaparen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök