Kass ljusbild trots hyfsat fräsch reflektor (VW Passat -96)

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
14 januari 2013 · 919 Inlägg

fixa en ny jord ska du se att det lyser fräsigt smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
it_mutt Avstängd
14 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Elipowe skrev:

it_mutt skrev:

Elipowe skrev:
Ska försöka få tag på en mätare och kolla mycket som kommer fram!

Om det är ett spänningsfall hur löser jag det på enklaste sätt? smile

Då kollar du andra sidan också och sen snickrar du ihop dig en "ljusförstärkare" med två relä och lite kablar wink

Men blir det kopplat Batteri - relä - lampor då?  Ska gammal utrustning sitta på kvar?  smile
Jag och ström är inte den bästa kombon, så detta ska bli intressant!


TheMPG: Går det att sätta H4;or i halvljuset istället för h1;or?  Blir det inte väldigt ojämt då? Eller det ska sättas två kit? En till höger och en till vänster? Frågan är dom ifall kitet är tillräckligt långt, mina relä ligger rätt långt bak och nosen är lång!  sad

Strömstyrkan ska iallafall mätas nu på morgonen om det slutar blåsa som inihelvete. 
Var ute och körde igår kväll, jag har verkligen knappt någon nytta av mina halvljus.  Så jag måste verkligen göra något åt detta! Blä!

Ja, det blir så det kopplas...batteri->säkring->relä->lampa

Och nej, det är inte samma kontakt eller sockel på H4 som H1

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Elipowe
4 april 2013 · 43 Inlägg

Jopps då är jag tillbaka med mina problem! Haha!
Har ingen tillgång till en mätare, men jag jobbar på att leta fram en!

MEN! Senaste tiden har lampjäveln börjat lysa sämre, tillslut såg man den knappt öht.  Lampan var hel, så jag provade byta säkringarna på båda strålkastarna. Lampan började lysa igen.  Gamla säkringen hade ingen bruten tråd, men plattorna var oxiderade/matta.  Jag tror att fd ägaren har varit och traslat med säkringarna innan, så är det något som vet vad det kan tänkas sitta för säkring till strålkastaren? Jag ersatte den gamla med en 10:a - röd, med en likadan.

Men skitet lyser fortfarande lika dåligt..  (ursäkta för mobilbild!)
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186790/186790-bb72a752f7525d1ed9659aa168c2257b.jpg

Dessutom tycker jag att helljuset på vänster blivit sämre.  Har dock ingen bild på detta.

I mitt grävande så hittade jag dock detta! (ännu en gång världens sämsta mobilbilder)

https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186790/186790-b6afca9a46ca5ad985400198d6af6b52.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186790/186790-7192c360e191ad4a2582e499432e12e8.jpg
För er som inte ser, så har sladden till strålkastaren blivit delade verkar det som? Gamla kontakter på mitten, sen är det förlängt. Känns ju inte som att det borde se ut såhär ifrån fabrik. Sladdarna känns liksom dåligt lindade med eltejp.  Eller kan dessa kontakterna vara till ett dimljus? Bilen har inga dimljuslyktor.   Det känns ju som mycket ström borde smita ut där? Det ser likadant ut även på höger strålkastare.

Och just det. Orange måste väl vara jord eller?  Den oranga sitter fast typ i strålkastarens insats/metaldel/random på.

Har även provat byta lampan. Men Philips lyser ännu sämre än Osmar lamporna som sitter i nu.

Det här med el är verkligen inte min grej. tongue

Senast redigerat av Elipowe (4 april 2013)

it_mutt Avstängd
4 april 2013 · 10 388 Inlägg

Elipowe skrev:
Jopps då är jag tillbaka med mina problem! Haha!
Har ingen tillgång till en mätare, men jag jobbar på att leta fram en!

MEN! Senaste tiden har lampjäveln börjat lysa sämre, tillslut såg man den knappt öht.  Lampan var hel, så jag provade byta säkringarna på båda strålkastarna. Lampan började lysa igen.  Gamla säkringen hade ingen bruten tråd, men plattorna var oxiderade/matta.  Jag tror att fd ägaren har varit och traslat med säkringarna innan, så är det något som vet vad det kan tänkas sitta för säkring till strålkastaren? Jag ersatte den gamla med en 10:a - röd, med en likadan.

Men skitet lyser fortfarande lika dåligt..  (ursäkta för mobilbild!)
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … c2257b.jpg

Dessutom tycker jag att helljuset på vänster blivit sämre.  Har dock ingen bild på detta.

I mitt grävande så hittade jag dock detta! (ännu en gång världens sämsta mobilbilder)

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … af6b52.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 2e12e8.jpg
För er som inte ser, så har sladden till strålkastaren blivit delade verkar det som? Gamla kontakter på mitten, sen är det förlängt. Känns ju inte som att det borde se ut såhär ifrån fabrik. Sladdarna känns liksom dåligt lindade med eltejp.  Eller kan dessa kontakterna vara till ett dimljus? Bilen har inga dimljuslyktor.   Det känns ju som mycket ström borde smita ut där? Det ser likadant ut även på höger strålkastare.

Och just det. Orange måste väl vara jord eller?  Den oranga sitter fast typ i strålkastarens insats/metaldel/random på.

Har även provat byta lampan. Men Philips lyser ännu sämre än Osmar lamporna som sitter i nu.

Det här med el är verkligen inte min grej. tongue

Tycker nog du ska dra om det där med lite relä istället

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
TheMPG
4 april 2013 · 141 Inlägg

TheMPG skrev:

Elipowe skrev:
Ska försöka få tag på en mätare och kolla mycket som kommer fram!

Om det är ett spänningsfall hur löser jag det på enklaste sätt? smile

Koppla in denna
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … are-42680/

Även den högra sidan kommer lysa ännu bättre, det blir rak strömmatning till lampan utan effektförluster

Du har ju fått konkret tips på en billig lösning, montera denna

Jag fixar din A/C, skicka PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang