14 januari 2013
Trådstartare
Hejsan, jag skulle behöva lite hjälp av någon som är lite mera kunnig än jag så jag testar här.
Jag har konstiga elfel i min 240 som rubriken säger. Det började för ca. 1 månad sen när helljusen helt plötsligt bara brann, tänkte inte mer på det utan körde bara vidare, men efter ca. 3 dagar brann kupéfläkten och i samma veva gick en säkring så det fick givetvis bytas ut på engång så att man kunde köra igen, några dagar efter det så brann halvljusen och då bytte jag lampor på en gång men direkt när jag slog på helljus så brann dom igen, sen kort där efter brann halvljusen igen.
Och igår när jag hade bytt växellåda och skulle testa så det fungerade som det skulle så började det ryka under huven när jag skulle gnugga igång den, gick och kollade men såg inget fel så testade igen,
fick igång den och testade köra, absolut inga problem där iallafall, men när jag skulle köra in den i garaget igen så började det lukta bränt så jag stängde av den och då märkte jag att det brann vid gaswiren vid foten, så jag blåste ut det men wiren hade redan hunnit smälta av, jag bytte wiren från min donator bil på en gång men har inte vågat starta den för jag har ingen lust att börja leta efter en ny wire..
Har försökt hitta någonslags + laddad kabel eller liknande som ligger och skaver någonstans med lyckas inte..