Kassettadapter till bil-bättre än fm sändare?

siiimooon Påstängd
5 februari 2013 · 1 194 Inlägg

Stefan1980 skrev:

siiimooon skrev:
Köpte en kassetadapter för 49kr på Netonnet, krånglade i början och "bytte sida" så att säga, men när den fått spela lite så fungerar den perfekt och det är riktigt bra ljud för dom pengarna.

Jag köpte en Kassettadapter på clasohlson i fredags, körde cirka 90 mil ToR i helgen.. på vägen tillbaka så började den krångla, verkar som kugghjulen i kassetten har lossnat och hamnat på snedded som gör att min HU-603 "vänder sida" två gånger och sedan spelar en stund till, ibland en hel timma, ibland några sekunder.. hmm

Efter sett ett svar på NetOnNets kassettadapter att den vände och höll på och hur den person "lagade" sin genom att ta bort de små kugghjulen och behöll bara de 3 stora så drag jag fram en mejsel på kontoret och gjorde samma sak, får se om det fixade mitt "vändande" stereon gjorde igår.

Jobbigt, min krånglade lite i början, efter det har den inte bytt sida en enda gång, och ljudet är klockrent! smile

TT-Avant
6 februari 2013 · 6 851 Inlägg

PerJonasson skrev:
Den erfarenhet jag har är att FM-modulatorn krånglar väll vid dålig inställning eller dålig teckning (börjar brusa) och tar upp onödigt mycket plats.
Annars väldigt bra.

Kassetadaptern är bättre må jag påstå, Tar upp midre plats och du får ett klart ljud var du än befinner dig.
Att tänka på dock är att kabeln ska oftast gå ut ur luckan som sluter kassetspelaren och denna kabeln är oftast så ytterst klen att den väääldigt lätt börjar glappa.

En fm modul är nog bland det bästa du kan ha , ljudmässigt. En fm  sändare kan dock bli som du säger.
Dessa två är inte riktigt samma sak.
Har  en sådan moduler själv i bilen och det enda som blir dåligt är när mobil här dålig teckning, men det är ju inte modulens fel.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 februari 2013 · 3 929 Inlägg

Jag tycker att kassettmojängerna fungerar rätt okej. TILLS stereojäveln börjar spotta ut skiten stup i ett. Hänt i varenda bil jag haft det i, gör en galen och vill spöa en eskimå.
Har inte folk lött in AUX kablar in i OEM enheten på bland annat Saabar?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Presidento Of World
6 februari 2013 · 3 332 Inlägg

Än så länge fungerar mitt bra, det gäller bara och inte ha max ljud på "musikenheten" jag te.x använder iphone då kör jag på halva ljudnivån på den, sen resten på stereon i bilen och då blir ljudet rent och fint utan som helst kladd!

Köpte mitt på teknikmagasinet

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
NMI
6 februari 2013 · 1 045 Inlägg

Stefan1980 skrev:

NMI skrev:
annars finns ju bra aux adaptrar nu, kostar nån krona till men bättre ljud och smidigt med usb också
http://multimedia-import.se/product.do? … Id=volvohu

Jag har redan en vol-aux från auxadapter.se (tror jag det var).
Fungerade inte med min HU-603, får inte valet cd-changer/cd-växlare alls på stereon.

vet då vi har sålt till massa HU-603 och det funkar galant,

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang