VIKTIGT!! Ljuskombination

Crxkoffe
14 januari 2013 · 847 Inlägg

Hej! Som rubriken lyder så tycker iallafall jag att detta kan vara viktigt att tänka på...

https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186567/186567-a4831dbf76084353e2b210bc7edddd08.jpg

Enligt svensk polis så är bötern för denna kombination 400:- sist jag frågade, har jag fel?

Möter 10tal sådana billister med denna kombination dagligen när jag kör i mörker och det är inte bekvämt för ögonen, en idi*t hade sån stark belysning i denna kombination så jag så i0% och sedan körde upp i en snövall och fick sladd på bilen så jag åkte in i en vit reflexstolpe , (fick en gullig buckla vänster bak) men han tänkte inte på att stanna ...

Tycker ni att det är rätt att köra så eller vad säger ni?

Skriv gärna allt ni tycker

Själv tycker jag det är fullt idiotiskt!

Senast redigerat av Crxkoffe (14 januari 2013)

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
b0nd3n
14 januari 2013 · 1 944 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Hej! Som rubriken lyder så tycker iallafall jag att detta kan vara viktigt att tänka på...

http://www1.garaget.org/gallery/images/187/186567/186567-a4831dbf76084353e2b210bc7edddd08.jpg

Enligt svensk polis så är bötern för denna kombination 400:- sist jag frågade, har jag fel?

Möter 10tal sådana billister med denna kombination dagligen när jag kör i mörker och det är inte bekvämt för ögonen, en idi*t hade sån stark belysning i denna kombination så jag så i0% och sedan körde upp i en snövall och fick sladd på bilen så jag åkte in i en vit reflexstolpe , (fick en gullig buckla vänster bak) men han tänkte inte på att stanna ...

Tycker ni att det är rätt att köra så eller vad säger ni?

Skriv gärna allt ni tycker

det är ju absolut inte rätt o köra så, precis som du säger så är det där en olaglig kombination.
dagtid kan de faktiskt hända att jag kör med både dimljus och halvljus igång (trotts att jag vet att det ej är en laglig kombination) anledning är väl mest att man tycker att det är snyggt.. nattetid kör jag enbart med halvljus/helljus, aldrig dimljus.

/Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Blyfot_Racing
14 januari 2013 · 904 Inlägg

Det ä snyggt beror på hur starka lampor man har jag kör så jämt men har mindre styrka i dimljusen så dom bländar inte har mött polisen flera gånger

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Crxkoffe
14 januari 2013 · 847 Inlägg

b0nd3n skrev:

Crxkoffe skrev:
Hej! Som rubriken lyder så tycker iallafall jag att detta kan vara viktigt att tänka på...

http://www1.garaget.org/gallery/images/187/186567/186567-a4831dbf76084353e2b210bc7edddd08.jpg

Enligt svensk polis så är bötern för denna kombination 400:- sist jag frågade, har jag fel?

Möter 10tal sådana billister med denna kombination dagligen när jag kör i mörker och det är inte bekvämt för ögonen, en idi*t hade sån stark belysning i denna kombination så jag så i0% och sedan körde upp i en snövall och fick sladd på bilen så jag åkte in i en vit reflexstolpe , (fick en gullig buckla vänster bak) men han tänkte inte på att stanna ...

Tycker ni att det är rätt att köra så eller vad säger ni?

Skriv gärna allt ni tycker

det är ju absolut inte rätt o köra så, precis som du säger så är det där en olaglig kombination.
dagtid kan de faktiskt hända att jag kör med både dimljus och halvljus igång (trotts att jag vet att det ej är en laglig kombination) anledning är väl mest att man tycker att det är snyggt.. nattetid kör jag enbart med halvljus/helljus, aldrig dimljus.

/Andreas

ja det e ju så dagtid går fint för då bländar man ju inte, men många bryr sig kanske inte om andra , du gör ju iallafall rätt

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

komigen nu skriv lite vad ni tycker! smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
beta
15 januari 2013 · 804 Inlägg

Det blir helljuset tills mötande släcker antingen halv eller dim.

Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

beta skrev:
Det blir helljuset tills mötande släcker antingen halv eller dim.

HAHAH det är rätt äntligen en som vet hur dom ska tas , 5p får du bara för du e kung tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
15 januari 2013 · 1 098 Inlägg

Va fan är de som är så VIKTIGT med den här tråden?

Jävla hobbypoliser...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Va fan är de som är så VIKTIGT med den här tråden?

Jävla hobbypoliser...

kanske att senila folk som tar körkort utan att läsa vad som är lagligt och inte, men du har nog inte kört av vägen pga dessa idioter, då kanske du skulle lära dej hur farligt det är!

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
15 januari 2013 · 1 098 Inlägg

Så du menar på fullaste allvar att du aldrig gjort något olagligt i trafiken?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Så du menar på fullaste allvar att du aldrig gjort något olagligt i trafiken?

det kan jag säga nej på , men saker som e olagliga använder jag inte, förutom att högerfoten sjunker ner till botten ibland smile nu ska vi ju inte bli osams här va? tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
risodlarn
15 januari 2013 · 577 Inlägg

Jo det stör men jag hoppas väl ändå att du inte körde av vägen på grund av detta, blir man så bländad får man.antingen stanna.bilen eller slå på helljuset.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
15 januari 2013 · 1 098 Inlägg

Eller helt enkelt åka till en optiker!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

risodlarn skrev:
Jo det stör men jag hoppas väl ändå att du inte körde av vägen på grund av detta, blir man så bländad får man.antingen stanna.bilen eller slå på helljuset.

jo jag gjorde ju det tyvärr , drog på helljus men då drog han på sina oxå jag bromsade, men bara gled i halkan sen snurrade bilen sad tur väl så blev det inte en jättebuckla

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Eller helt enkelt åka till en optiker!

min syn e 100procent ok , tycker bara det lyser ÅT HELVETES STARKT!!!!!

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
15 januari 2013 · 1 098 Inlägg

Förmodligen nån sorts brytningsfel.. Men visst ja förstår dej/er, men förstår inte grejjen me å leka hobbypolis...

Och de kostar förövrigt 500 spänn å ha den kombinationen, inte 400...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Förmodligen nån sorts brytningsfel.. Men visst ja förstår dej/er, men förstår inte grejjen me å leka hobbypolis...

Och de kostar förövrigt 500 spänn å ha den kombinationen, inte 400...

jaja, jag tycker iallafall att poliserna kan slå upp ögonen och göra något åt saken !

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
beta
15 januari 2013 · 804 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Så du menar på fullaste allvar att du aldrig gjort något olagligt i trafiken?

Det är en jäkla skillnad på vad man gör för olagligheter i trafiken. Att jag ligger i 120km/h på en öde 90-väg påverkar ingen, har inte gjort än iaf på 12år och 25k+mil. Men att köra med olaglig ljuskombination går ut över varenda bil man möter. Är det så jäkla svårt att släcka halvljuset dagtid och dimljusen på kvällen? Ingen ser bilen i mörkret ändå så tufft är det inte, bara bristande respekt för sina medtrafikanter.

Crxkoffe
15 januari 2013 · 847 Inlägg

beta skrev:

speedfreak racing skrev:
Så du menar på fullaste allvar att du aldrig gjort något olagligt i trafiken?

Det är en jäkla skillnad på vad man gör för olagligheter i trafiken. Att jag ligger i 120km/h på en öde 90-väg påverkar ingen, har inte gjort än iaf på 12år och 25k+mil. Men att köra med olaglig ljuskombination går ut över varenda bil man möter. Är det så jäkla svårt att släcka halvljuset dagtid och dimljusen på kvällen? Ingen ser bilen i mörkret ändå så tufft är det inte, bara bristande respekt för sina medtrafikanter.

jo, bara synd att inte alla säger som du, fort kan man köra på en öde väg, ingen bryr sej, men att det ska vara så svårt att släccka dimljusen förstår inte jag heller hmm

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
simlar
15 januari 2013 · 5 524 Inlägg

Crxkoffe skrev:

beta skrev:

speedfreak racing skrev:
Så du menar på fullaste allvar att du aldrig gjort något olagligt i trafiken?

Det är en jäkla skillnad på vad man gör för olagligheter i trafiken. Att jag ligger i 120km/h på en öde 90-väg påverkar ingen, har inte gjort än iaf på 12år och 25k+mil. Men att köra med olaglig ljuskombination går ut över varenda bil man möter. Är det så jäkla svårt att släcka halvljuset dagtid och dimljusen på kvällen? Ingen ser bilen i mörkret ändå så tufft är det inte, bara bristande respekt för sina medtrafikanter.

jo, bara synd att inte alla säger som du, fort kan man köra på en öde väg, ingen bryr sej, men att det ska vara så svårt att släccka dimljusen förstår inte jag heller hmm

Håller helt med där.
Hatar folk som kör runt med halvljus och dimljus, speciellt när det är xenon i båda så man ser inte en meter bakom mötande bil mad
Bländar nog mycket när det bara är xenon i halvljuset, men sen dimljus med xenon i också. Och drar man på helljuset så drar ju dem j*vla idioterna på sitt helljus så man ser ännu mindre madmadmad

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang