Marlboroman skrev:
Ska man börja kika på exakt vilka grejjer man väljer så blir det en fråga om vad man har för budget, vilket bränsle och vilka krav man har på körbarhet. Det finns en lång rad olika varianter från billigt till dyrt. Men om vi säger såhär så är det ingen konst att bränna 50.000:-, för en schysst 400hk motor så är det inte så svårt att komma upp i det dubbla om man vill ha bra körbarhet och säkerhetsmarginal.
Jag är beredd att lägga ner pengar på det men kommer gärna samtidigt undan så billigt som möjligt.
Hela iden är att jag vill lära mig lite mer om hur grejerna funkar samtidigt som jag vill ta mig förbi det där hemska steg 3 träsket. Men steg 3 tar en knappt förbi 250hk om jag förstått rätt. Jag nöjer mig som sagt med runt 300 ärliga hästar ur en frisk motor. Går det att kräma på mer utan att öka på budgeten så är det givet. Men annars är jag glad om den bänkar ut på runt 300hk

Vilket bränsle är bäst att köra på ?
Jag har kommit så här långt än så länge; Har läst runt i olika trådar-
Komplett H-profil/renoveringssats - 10.000:-
Ramlager - 1000:-
Kamremssats - 1500:-
Ventiltätningar - 500:-
Servicepaket - 2000:-
___________________
Avgass - JT 3", Racekat + 2 dämpare - 8400:- / alt. hembyggt - 4000:-
Grenrör - Från 2.4t-T5 00-04, slutnummer 688 - 2200:-
Turbo - TD04-19T Turbo - 8500:-
Spridare - Bosch 465cc eller Siemens Deka 630cc - 4000:-
Bränslepump - Walbro 255 - 1200:-
IC, tryckrör etc - do88 BigPack Volvo 850, X70 Turbo 1994-98 - 4500:-
Lmm - ?
Koppling - ?
Mappning - ?
Om detta ser OK ut, vad ska man ha för lmm samt koppling ?
Hur mycket kan man få ut med denna setup ?
Ska man köra E85 eller 98 ?