Marlboroman skrev:
marcus0510 skrev:
Vet du vad dom tar för en E85 mappning på Atech ?
Nej.
marcus0510 skrev:
Vad tycker du att man ska välja för lmm samt turbo? Är det för klent med 19t ?
Hade för enkelheten skull siktat på en vanlig 960 / 16V lmm som byggs om. 19T funkar väl, men visst finns det annat som kan vara vettigt också. plånbok, effektmål och krav bestämmer.
Okaj.
Allt som allt får man nog räkna med runt 50.000 - 70.000:- för att få en hållbar motor förbi 300hk då alltså.
Förutsatt att man köper det mesta nytt och gör allting själv.
Komplett H-profil/renoveringssats - 10.000:-
Ramlager - 1000:-
Kamremssats - 1500:-
Ventiltätningar - 500:-
Servicepaket - 2000:-
___________________
Avgass - JT 3", Racekat + 2 dämpare - 8400:-
Grenrör - Från 2.4t-T5 00-04, slutnummer 688 - 2200:- beg.
Turbo - TD04-19T Turbo - 8500:-
Spridare - Siemens Deka 630cc - 4000:-
Bränslepump - Bosch 040 - 2000:-
Lmm - 2000:- ?
Koppling - Tryckplatta+lamell 440nm - 5445:-
Mappning - E85 - 10.000:- ?
57,545:-