Hool skrev:
patrik89 skrev:
Hool skrev:
Ja fördomar finns det gott om.. Man köper tex inte bilar från Y län.. Under några som helst omständigheter

Importbilar i sig själv är inga problem, mätarskruvning är straffbart i Tyskland.. Problemet är VEM som importerat.
Vissa handlare i sydsverige myglar friskt. Om bilen i Sverige är dyrare än motsvarande i Tyskland så ... Hmmmm?!
Finns många halvproffs och kontoret på fickan som myglar friskt..
En hel del tas in av folk som vill ha en riktigt fin bil i rätt färg med rätt utrustning och de är inte skruvade. En del köper ju Euro Premium bilar av auktoriserade BMW handlare i Tyskland mm.
I tidernas begynnelse så var det accis och moms och meck utan dess like att importera.. Sedan gick vi med i EU.. Många åkte ned utan en susning och drog hem allt som fanns inom lämpligt avstånd från färjan. Där kom det in en hel del SKROT.
Gör du det rätt och köper en vettig bil är det inga problem med en importbil från Tyskland..
Och med detta vill du påstå att jag har helt fel uppfattning eller?

Ja
Det ligger i dagsläget ungeför 10 tusen BMW ute på blocket. Fler om man räknar med bytbil och de siterna..
AV dem är det inte många som är skruvade av de flertalet som är importbilar.
Nja snarare du som har fel

Av de 10tusen bilarna som enligt dig finns på blocket så är de flesta importerade skruvade annar hade de inte varit till salu samma vecka efter importen

Kanske några då ekonomin föändrats, familje skäl osv.
MEN det finns nog inte många importbilar till salu med rätt miltal tyvärr, bara att inse det.
Bilarna i tysklan är nästan lika dyra som i sverige om man jämför skick o miltal.
Däremot skulle jag förstå ifall det var en imolaröd bmw e60 som är importerad med indivduall klädsel. MEN en 320d /520d kombi manuell och standard stolar? dom destuom ex rullat 9000mil på 5år? hahaha nej TACK!
Ex: billagste bmw 320d på mobile från 2006 och ca 13-14k mil är denna:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm … age=150000Pris 8700Euro + resan dit, transport tillbax, inregning, skrotningsavgift, exportskyltar osv. vips kostar den hemma och klar i sverige ca 90tusen. (OBS då helt NY importerad)
Billigast i sverige är denna från 2006 med samma milantal och AUTOMAT och den är ute för 105tusen så det går att pruta en 5:a minst:
http://www.blocket.se/skaraborg/BMW_320 … 11&w=3Så vad finns det för vits att hämta en bil i tyskland med manuell låda och fösöka sälja den för säg 115-120k ( för man måste göra vinst på den oxå eller hur?)
Nästa fråga vad hade du köpt? en NY import manuell för 115-120k eller en Sv-såld automat för 100-105k?
(jag räknar på att man tar en risk när man kör hem en bil från tyskland, investerar ca 90k i bilen och kanske måste vänta ca 1månad för att få den såld. Då måste man ha en vinst på minst 20-25k)
Motbevisa mig gärna!