2244
Sök

Renovering utav en Fiat 850 Coupe års 67

Projektplan Renovering av bil Bakgrund: Anledningen till varför vi valde att välja att renovera en bil var ganska simpel , vi båda har samma intresse för bilar och har länge pratat om att vi skulle renovera en bil ihop nån gång.... Visa mer

0 Följare
2 207 Visningar
Uppdaterades senast 17 januari 2013
2 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Jag (Marcus) och min vän Viktor är två grabbar på 18 år , nu inför sista året i gymnasiet skall varje elev ha ett projektarbete gärna så kopplat till programlinjen som möjligt , då jag går Teknik och Viktor går industri kände vi att vi ville göra något som innehöll båda arter, då vi båda gillar bilar blev valet enkelt ! vi valde att vårat projektarbete skulle vara att renovera en gammal bil utav något slag! Bilen blev en Fiat 850 Coupe Årsmodell 1967 som jag har haft stående under ett tag.
vi båda gillar och har erfarenhet utav motorer och renoveringar så förhoppningsvis leder det till en följsam tråd!
I denna tråd kommer ni att kunna följa vårat projekt under dessa kommande månaderna.

Målet med detta projekt är att få en fungerande veteran bil som förhoppningsvis ska se så original ut som möjligt för att sedan säljas för andra projekt.
Det som behöver göras är en lång lista! bland annat:fixa Bromsarna, motorn , interiör, lack .. aa i stort sett ska hela bilen renoveras och "piffas" till.

Karossen är en Coupe som Tråden lyder !
Karossen har blivit angrippen utav rost som vilken annan gammal illa bevarad bil som helst.
Motor ligger på 52 "vilda" hästar och är av motorstorlek 903cc

Om ni har frågor och funderingar är de bara att höra av sig i pm eller göra ett inlägg!
Bilder kommer inom kort!

Hoppas att tråden är intressant!

2 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
Såhär ser alltså bilen ut nu i dagsläget ! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184591/184591-013752af0dabf42122de3cdffba9f87a.jpg

Sök