3965
Sök

Tips på hatthyllehögtalare i Volvo 744.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
Tröttnat lite på ljudet i bilen då jag har bara har högtalare i fram (original skulle jag tro
att det sitter där, har dock inte tittat än) och en baslåda i bagageutrymmet.

Vill göra om lite granna, hade jag tänkt!
Skippa baslådan så att man kan använda bagageutrymmet istället och högtalarna i
dörrarna (då det bara skramlar i fram) och bara köra nått vettigt i hatthyllan.
Vill inte lägga ner nå större byggen i denna bil, det ska jag göra i en annan bil senare.

Mer än 3500 vill jag nog faktiskt inte lägga i ljud på denna bil. Bör ju kunna hitta nått
för de pengarna. (Steg samt högtalare)

Är mer för fint ljud än för att spela högt.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

225 Inlägg
17 januari 2013
http://www.ljudstudion.se/jl-audio-c2-6 … c-356.aspx
http://www.ljudstudion.se/hertz-he2-2ch … c-486.aspx

dom där spelar rätt så bra ihop slutsteg e väl ingen riktig dunderspelare men den duger gott å bra till den som gillar att lyssna på musik JLaudio är kända för kvalite så dom behöver man inte oro sig för du kan ju köpa ett större slutsteg om du vill men jag rekomenderar starkt JLaudio wink

610 Inlägg
18 januari 2013
Skulle mer kört på http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318978
6"9or är inget man ska lägga för mycket krut på (om du ska ha baslåda) så 6"9or för 2k är lite mycket i en 740 enligt mig.

Ska du få nåt bra basljud i en 744 med 6"9or så får du antigen skära ut plåten i hatthyllan och montera bra eller de bästa vore att bygga en ny "hatthylla" så de blir som en låda.

1 749 Inlägg
18 januari 2013
Är det fler än jag som tänker på pioneer ts2088 nu, eller är jag i fel åldersgrupp tongue

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

452 Inlägg
18 januari 2013
Sätt ett 5,25 kitsystem fram ett par 6x9" i hathyllan och driv allt på ett 4-kanal steg så skall du se att det blir riktigt bra. Har monterat ett gäng såna system i volvo 740 innan och använt mig av Hertz DSK130 kit fram, Hertz DCX690 högtalare bak och drivit allt på ett Hertz HCP4 steg. 3385kr så håller du budget med smile

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Team_Bilradiohuset skrev:
Sätt ett 5,25 kitsystem fram ett par 6x9" i hathyllan och driv allt på ett 4-kanal steg så skall du se att det blir riktigt bra. Har monterat ett gäng såna system i volvo 740 innan och använt mig av Hertz DSK130 kit fram, Hertz DCX690 högtalare bak och drivit allt på ett Hertz HCP4 steg. 3385kr så håller du budget med smile

mvh mackan

Om det håller budget så vore det ju inte dumt med framhögtalare också, som du säger.
Men Kitsystem, är det med delningsfilter och prylar?

Har aldrig monterat någonting sådant. Är det knepigt?

(Googlade lite, verkade inte vara det svåraste man kan göra.

Då kanske detta alternativ låter rätt vettigt.)
Senast redigerat av ExXtr3me (19 januari 2013)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 168 Inlägg
19 januari 2013
www.loudstore.se Dom brukar ha bra pris på hatthyllepaket. Har ett själv därifrån, orion! och det spelar riktigt bra, och högt smile

452 Inlägg
19 januari 2013
ExXtr3me skrev:
Team_Bilradiohuset skrev:

mvh mackan

Om det håller budget så vore det ju inte dumt med framhögtalare också, som du säger.
Men Kitsystem, är det med delningsfilter och prylar?

Har aldrig monterat någonting sådant. Är det knepigt?

(Googlade lite, verkade inte vara det svåraste man kan göra.

Då kanske detta alternativ låter rätt vettigt.)

Det är inte speciellt svårt att montera lösa diskanter och filter, brukar vara bra uppmärkt på grejerna.

Du sitter ju fram i bilen och kör så det är där du bör lägga krutet på bättre högtalare, 6x9" bak skall bara agera utfyllnad.

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Sök