Ett stort tack till den föregående ägare som varit noga med att tectyla hela framvagnen, för efter att gått loss med högtryckstvätten och rejält med avfettning så visade det sig att det mesta i framvagnen va i nästan nyskick
Efter ordentlig rengöring har framvagnsbalken fått lite färg
Passar på att lägga upp vad som hände i går med Amazonen, medan jag väntar på att meckar kläderna ska bli torra i torktumlaren så att jag kan åka till verkstan igen
Lite framvagnsdelar upphängda för pulverlack
Delarna får svalna lite efter man tagit ur dem ur ugnen
Bromssköldar, övre bärarmar plus lite andar smådelar pulverlackade
Passa även på att rostskydda hjulhusen ordentligt nu när framvagnen inte va i vägen
Kommer kanske mer update i kväll, dagens plan är iaf att montera ihop och tillbaka framvagnen
Blir strålande Fina bilder, skoj och meka ihop så fräscha grejor
Tackar tackar bara mobilbilder, har slutat släpa med mig kameran tycker de blir tillräckligt bra Ja det är med ett leende på läpparna som delarna kommer på plats
Har man inte jobb så skapar man sig Skulle byta främre bromsrören som går från fördelningen ner till framhjulen, bar det att de satt som berget i fördelningen så blev irriterad och klippte bort alla rören från fördelningen så att jag kunde skruva loss den och sätta upp den i skruvstädet och banka loss de gamla nipplarna! Så eftersom jag klippt av de gamla rören så får det bli nya bromsrör till hela bilen