Ser snyggt ut . Vart lämna du in dina saker för blästrning? Prislapp
Brukar lämna till Sthåls blästring, bra att ha att göra med, ligger strax utanför Staffanstorp Prislappen blev 800:- vilket jag tycker va billigt det va mycket prylar (frontplåten, fyra bärarmar, fyra spindlar,fyra styrstag, två fjädrar, två stötfångarfästen, en krägninshämmare) inget jag orka stå och blästra i lilla blästerskåpet. Tyvär visade det sig att bärarmarna va för dåliga så måste ragga fatt i ett par bättre.
Ser snyggt ut . Vart lämna du in dina saker för blästrning? Prislapp
Brukar lämna till Sthåls blästring, bra att ha att göra med, ligger strax utanför Staffanstorp Prislappen blev 800:- vilket jag tycker va billigt det va mycket prylar (frontplåten, fyra bärarmar, fyra spindlar,fyra styrstag, två fjädrar, två stötfångarfästen, en krägninshämmare) inget jag orka stå och blästra i lilla blästerskåpet. Tyvär visade det sig att bärarmarna va för dåliga så måste ragga fatt i ett par bättre.
Aha okej synd. Säg till om du inte hittar några. För jag känner några amazon ägare. Som har delar. Är det undre bärarm som är kass?
Senast redigerat av Amazon_142_Duett (18 augusti 2013)
Oj det va längesedan man hade tid att uppdatera här. Har inte hänt så mycket med Amazonen mest slipat och spacklat på bakskärmarna, men fick köpt ett par framskärmar i plåt på tradera häromveckan till rätt pengar så nu åker plastskärmarna av
Den lilla rosten som fans är på det vanliga stället
En liten plåtbit fixar den rosten bara att skära ut och svetsa i
Lackade frontplåten invädigt och monterade den för ett par veckor sedan men blev aldrig färdig till att lägga upp några bilder men här kommer lite bilder
Har börjat slipa bort färgen på de nya framskärmarna som visat sig vara i mycket bra skick
Fick mig en liten överraskning när jag plocka av plastskärmarna! Viste att framskärmsbalkarna varit bytade sen innan så trode det skulle vara lugna gatan, bara att plocka av plastskärmaran och sen dit med plåtskärmarna. Men som allt annat som varit lagat/bytt på denna bilen så va inte det i heller ordentligt gjort
Hmm lite frasigt
Andra sidan likadant
Har lagt ett par lager epoxiprimer på skärmarna efter att de blivit slipade plåtrena