7963
Sök

Använda Playstation Protable (PSP) som bilstereo?

506 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
Tjenare!

har länge funderat på ifall det skulle gå att byta ut min jvc spelare i bilen. har ingen brännare på datorn och jag skulle ändå vilja byta ut stereon mot en som iaf tar mp3. Känns lite onödigt att bränna ca 20 låtar på en skiva där det skulle få plats ca 60-80 låtar när det är mp3.

Men min fråga är. Hur gör jag för att koppla in min PSP så jag styr musiken från den? Man har en relativt stor kontakt som vanligtvis går till stereon men ifall jag vill ersätta stereon med min psp nu?
Eller måste jag ha ett slutsteg till bilen och koppla pspn från den?

MVH
Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 oktober 2006
Du måste ha någon form av förstärkare för att det ska fungera, då den inbyggda förstärkeren i pspet inte orkar driva bilhögtalarna.
Senast redigerat av laazy (14 oktober 2006)

506 Inlägg
14 oktober 2006
Trådstartare
Så ett litet slutsteg hade varit det bästa? Men jag har nog 8 st högtalare i min bil. 2 i hatthyllan, 2 i bakdörrarna, 2 i framdörrarna och 2 framme vid rutan.

Vad skulle man köpa för steg då? Måste jag inte ha ett 8 kanaligt steg då?
Senast redigerat av RaGnaR RattmuFF (14 oktober 2006)

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 oktober 2006
Vad för steg du ska ha vågar jag inte svara på men billigt kommer det säkert inte bli, så en ipod + ipodadapter eller en fm sändare till psp:et tror jag skulle vara ett bättre och framförallt billigare alternativ.

1 631 Inlägg
15 oktober 2006
RaGnaR RattmuFF skrev:
Men min fråga är. Hur gör jag för att koppla in min PSP så jag styr musiken från den? Man har en relativt stor kontakt som vanligtvis går till stereon men ifall jag vill ersätta stereon med min psp nu?
Eller måste jag ha ett slutsteg till bilen och koppla pspn från den?

Det bästa är ju om din spelare har en AUX-ingång. Då kopplar du bara in PSP:et där. Saknas det så är en FM-sändare ett sämre men okej alternativ.

Att köpa slutsteg och koppla direkt på funkar ju men då måste ju en spelare med AUX på vara ett bättre val...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

506 Inlägg
15 oktober 2006
Trådstartare
Jo men då blir jag inte av med bilstereon. Då får jag behålla den och koppla in pspn i "line in" utgången på bilstereon. Vet ej ifall det blir så snyggt men är nog det billigaste alternativet. Men jag måste köpa en mp3spelare som har line in.

Men det finns ju annars ett alternativ då man köper en mp3spelare med ingång för olika mobiltelefon, psp minnen. då kan man bara föra över musiken från datorn till minnet och sätta det i bilen. Senare så kan man bara köpa ett steg och en bas och bygga en liten diskret låda i bilen.

Sök