Varför Saab som hat objekt?

Motch_swe
22 juli 2013 · 166 Inlägg

Evildan skrev:

Motch_swe skrev:

Evildan skrev:
eller en lågmilad fin 9-3 -08 för 60000kr.

Ooh! Skulle du kunna länka till den? Min farsa letar nämligen efter en fin lågmilad faceliftad 9-3. big_smile

Länka? Alla bilar förekommer inte på internet.
Det finns ett gäng på blocket strax under 80k hos handlare och privat, pruta så har ni snart köpt en lågmilad fin 9-3 -08 för 60k, för vad som begärs och vad som betalas är två helt skilda ting.

Kul att du har koll på vart dem billiga 9-3orna finns. För precis som du säger, dina "fina, lågmilade 08:or" finns verkligen inte på nätet. Inte ens för "strax under 80k". wink
Runt 90k kan jag väl sträcka mig till, för att man ska få en en hyfsat (egentligen inte, men bara för att vara schysst) "lågmilad" 9-3. Frågan är bara om det finns en prutmån på runt 30k på dessa. Speciellt med tanke på att dem redan är bland dem billigaste 9-3orna på blocket med dem milen...

Men visst jag kan ha fel. Största problemet här är dock antagligen att vi har väldigt skilda uppfattningar om vad lågmilat innebär. smile

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now
Saab 9-3 "Black Betty" (2008)
Evildan
22 juli 2013 ·

Motch_swe skrev:

Evildan skrev:

Motch_swe skrev:

Ooh! Skulle du kunna länka till den? Min farsa letar nämligen efter en fin lågmilad faceliftad 9-3. big_smile

Länka? Alla bilar förekommer inte på internet.
Det finns ett gäng på blocket strax under 80k hos handlare och privat, pruta så har ni snart köpt en lågmilad fin 9-3 -08 för 60k, för vad som begärs och vad som betalas är två helt skilda ting.

Kul att du har koll på vart dem billiga 9-3orna finns. För precis som du säger, dina "fina, lågmilade 08:or" finns verkligen inte på nätet. Inte ens för "strax under 80k". wink
Runt 90k kan jag väl sträcka mig till, för att man ska få en en hyfsat (egentligen inte, men bara för att vara schysst) "lågmilad" 9-3. Frågan är bara om det finns en prutmån på runt 30k på dessa. Speciellt med tanke på att dem redan är bland dem billigaste 9-3orna på blocket med dem milen...

Men visst jag kan ha fel. Största problemet här är dock antagligen att vi har väldigt skilda uppfattningar om vad lågmilat innebär. smile

Nej, dom bra prisvärda objekten hinner inte ut på nätet, dom vänder i dörren hos handlarna, det trodde jag var allmänt känt?
Det är nog sant att vår åsikt om lågmilat går isär då jag är van vid att bilar fungerar mer än 10000mil utan problem och då räknar även 8000 milare som lågmilare om en bil är 5år gammal. tongue

OpelP1
22 juli 2013 · 1 412 Inlägg

Evildan skrev:

Motch_swe skrev:

Evildan skrev:
Länka? Alla bilar förekommer inte på internet.
Det finns ett gäng på blocket strax under 80k hos handlare och privat, pruta så har ni snart köpt en lågmilad fin 9-3 -08 för 60k, för vad som begärs och vad som betalas är två helt skilda ting.

Kul att du har koll på vart dem billiga 9-3orna finns. För precis som du säger, dina "fina, lågmilade 08:or" finns verkligen inte på nätet. Inte ens för "strax under 80k". wink
Runt 90k kan jag väl sträcka mig till, för att man ska få en en hyfsat (egentligen inte, men bara för att vara schysst) "lågmilad" 9-3. Frågan är bara om det finns en prutmån på runt 30k på dessa. Speciellt med tanke på att dem redan är bland dem billigaste 9-3orna på blocket med dem milen...

Men visst jag kan ha fel. Största problemet här är dock antagligen att vi har väldigt skilda uppfattningar om vad lågmilat innebär. smile

Nej, dom bra prisvärda objekten hinner inte ut på nätet, dom vänder i dörren hos handlarna, det trodde jag var allmänt känt?
Det är nog sant att vår åsikt om lågmilat går isär då jag är van vid att bilar fungerar mer än 10000mil utan problem och då räknar även 8000 milare som lågmilare om en bil är 5år gammal. tongue

Ordet lågmilare har ju lite olika betydelse beroende på bilmärke tycker jag.

MB, volvo eller liknande är ju kända för att gå långt och då kan ju en en bil som gått 15K vara en lågmilare.
Medans bilar som t.ex saab och bmw börjar kännas svettiga vid 20K vilket gör att lågmilare-kategorin är mycket lägre.

Senast redigerat av OpelP1 (22 juli 2013)

Evildan
22 juli 2013 ·

OpelP1 skrev:

Evildan skrev:

Motch_swe skrev:

Kul att du har koll på vart dem billiga 9-3orna finns. För precis som du säger, dina "fina, lågmilade 08:or" finns verkligen inte på nätet. Inte ens för "strax under 80k". wink
Runt 90k kan jag väl sträcka mig till, för att man ska få en en hyfsat (egentligen inte, men bara för att vara schysst) "lågmilad" 9-3. Frågan är bara om det finns en prutmån på runt 30k på dessa. Speciellt med tanke på att dem redan är bland dem billigaste 9-3orna på blocket med dem milen...

Men visst jag kan ha fel. Största problemet här är dock antagligen att vi har väldigt skilda uppfattningar om vad lågmilat innebär. smile

Nej, dom bra prisvärda objekten hinner inte ut på nätet, dom vänder i dörren hos handlarna, det trodde jag var allmänt känt?
Det är nog sant att vår åsikt om lågmilat går isär då jag är van vid att bilar fungerar mer än 10000mil utan problem och då räknar även 8000 milare som lågmilare om en bil är 5år gammal. tongue

Ordet lågmilare har ju lite olika betydelse beroende på bilmärke tycker jag.

MB, volvo eller liknande är ju kända för att gå långt och då kan ju en en bil som gått 15K vara en lågmilare.
Medans bilar som t.ex saab och bmw börjar kännas svettiga vid 20K vilket gör att lågmilare-kategorin är mycket lägre.

Du utvecklade och förtydligade mina insinuationer väl.

marcus0510
22 juli 2013 · 243 Inlägg

OpelP1 skrev:

Evildan skrev:

Motch_swe skrev:

Kul att du har koll på vart dem billiga 9-3orna finns. För precis som du säger, dina "fina, lågmilade 08:or" finns verkligen inte på nätet. Inte ens för "strax under 80k". wink
Runt 90k kan jag väl sträcka mig till, för att man ska få en en hyfsat (egentligen inte, men bara för att vara schysst) "lågmilad" 9-3. Frågan är bara om det finns en prutmån på runt 30k på dessa. Speciellt med tanke på att dem redan är bland dem billigaste 9-3orna på blocket med dem milen...

Men visst jag kan ha fel. Största problemet här är dock antagligen att vi har väldigt skilda uppfattningar om vad lågmilat innebär. smile

Nej, dom bra prisvärda objekten hinner inte ut på nätet, dom vänder i dörren hos handlarna, det trodde jag var allmänt känt?
Det är nog sant att vår åsikt om lågmilat går isär då jag är van vid att bilar fungerar mer än 10000mil utan problem och då räknar även 8000 milare som lågmilare om en bil är 5år gammal. tongue

Ordet lågmilare har ju lite olika betydelse beroende på bilmärke tycker jag.

MB, volvo eller liknande är ju kända för att gå långt och då kan ju en en bil som gått 15K vara en lågmilare.
Medans bilar som t.ex saab och bmw börjar kännas svettiga vid 20K vilket gör att lågmilare-kategorin är mycket lägre.

Lågmilare måste väl ändå vara när en bil ligger under snittet för sin modell ?

Som den Saab som länkades här förut, 2008 på 13.500mil = Körd 2700mil om året.
Man räknar väl att en bil körs ca 1500mil per år så dom flesta 2008 borde ligga runt 7.500-10.000mil

En bil som gått 5000mil är ingen lågmilare om den bara är ett år gammal, snarare en långmilare.

Motch_swe
22 juli 2013 · 166 Inlägg

Evildan skrev:

Motch_swe skrev:

Evildan skrev:
Länka? Alla bilar förekommer inte på internet.
Det finns ett gäng på blocket strax under 80k hos handlare och privat, pruta så har ni snart köpt en lågmilad fin 9-3 -08 för 60k, för vad som begärs och vad som betalas är två helt skilda ting.

Kul att du har koll på vart dem billiga 9-3orna finns. För precis som du säger, dina "fina, lågmilade 08:or" finns verkligen inte på nätet. Inte ens för "strax under 80k". wink
Runt 90k kan jag väl sträcka mig till, för att man ska få en en hyfsat (egentligen inte, men bara för att vara schysst) "lågmilad" 9-3. Frågan är bara om det finns en prutmån på runt 30k på dessa. Speciellt med tanke på att dem redan är bland dem billigaste 9-3orna på blocket med dem milen...

Men visst jag kan ha fel. Största problemet här är dock antagligen att vi har väldigt skilda uppfattningar om vad lågmilat innebär. smile

Nej, dom bra prisvärda objekten hinner inte ut på nätet, dom vänder i dörren hos handlarna, det trodde jag var allmänt känt?
Det är nog sant att vår åsikt om lågmilat går isär då jag är van vid att bilar fungerar mer än 10000mil utan problem och då räknar även 8000 milare som lågmilare om en bil är 5år gammal. tongue

Then we'll have to agree to disagree. lol

marcus0510 skrev:

OpelP1 skrev:

Evildan skrev:
Nej, dom bra prisvärda objekten hinner inte ut på nätet, dom vänder i dörren hos handlarna, det trodde jag var allmänt känt?
Det är nog sant att vår åsikt om lågmilat går isär då jag är van vid att bilar fungerar mer än 10000mil utan problem och då räknar även 8000 milare som lågmilare om en bil är 5år gammal. tongue

Ordet lågmilare har ju lite olika betydelse beroende på bilmärke tycker jag.

MB, volvo eller liknande är ju kända för att gå långt och då kan ju en en bil som gått 15K vara en lågmilare.
Medans bilar som t.ex saab och bmw börjar kännas svettiga vid 20K vilket gör att lågmilare-kategorin är mycket lägre.

Lågmilare måste väl ändå vara när en bil ligger under snittet för sin modell ?

Som den Saab som länkades här förut, 2008 på 13.500mil = Körd 2700mil om året.
Man räknar väl att en bil körs ca 1500mil per år så dom flesta 2008 borde ligga runt 7.500-10.000mil

En bil som gått 5000mil är ingen lågmilare om den bara är ett år gammal, snarare en långmilare.

Så resonerar jag med. Dem här bilarna hamnar nog någonstans kring 1500-2000mil/år. Vilket betyder att en lågmilare borde gått mindre än 1500mil/år.

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now
Saab 9-3 "Black Betty" (2008)
zemet
22 juli 2013 · 4 041 Inlägg

Growe skrev:

Johan85 skrev:

UhrJr skrev:
Lite så är det nog.
Kolla bara på oljebytesintervallena på växellådorna. De äldre behöver man aldrig byta olja i enligt Saab (någon måste ha glömt bort vad en växellåda är)
De nyare har mer eller mindre samma innanmäte, och dessa håller utan problem.

ingen tillverkare byter olja i lådorna vilket är sjukt:S kör du cross ska du byta olja var 5e timme i lådan samt motorn på 4 taktarna. det går knappt 1 liter i lådan på en 2takt men i en bil går det inte så mycket mer heller och den byts aldrig:)
att motoroljan byt på 4takts cross är självklart då det är så liten volym och ingen kylning:)

jämför man en låda i en cross mot en bil så inser man varför en cross behöver ny olja i lådan.

en billåda släpper inte ifrån sig så mycket metallspån från dreven som det gör på en cross
på crossen är allt osynkat och raktskuret så det gör att dreven skaver loss rätt b ra med metall
medans en billåda har en syncring och sneskruvna drev som inte alls skaver på samma sätt.

åker man smallblocks vw motor så är det påfyllning av växellådan som gäller minst 2gånger om året smile

jag fyller var 3000mil alltså varannan service så det blir nästan gånger om året
fördelen är att man aldrig behöver oroa sig för att oljan blir förstörd smile fast så pissar det olja ur deras lägsta punkt som råkar vara växelaxeln in i lådan smile


största anledningen att vissa har problem med saab motorerna medans andra aldrig har problem är hur bilen används.

man kan inte jämföra en bil som rullar 70-100mil i veckan med en som gör 70-100mil på en månad
det sliter så sjukt med korta intervallerna och saabs motorer slaggar igen totalt och först rasar turbon sen kommer lagrena

men går dom långa sträckor så blir oljan varm och man slipper problemet.

märks rätt tydligt hur mycket det spelar in på att motorn rullar långa sträckor.
lyfte ventilkåpan på våran seat för någon månad sen då den börjat läcka lite
den var som ny! men så rullar den minst 17mil om dagen
och får en riktig olja var 1500mil

en saab motor som får ny olja var 1500mil och går långa sträckor så håller både turbo och motor utan tvekan.
derför upplever många dom som olika hållbara

Jag kunde inte sagt det bättre själv:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Henka_ Slav
22 juli 2013 · 1 454 Inlägg

Jag har ju en saab med saab motor och inte GM, den sköts väl om hyfsat bra och jag kör på Edge sport 10-60 olja. varvstoppet på 7000 rpm och hittills har de rasat tre original turbos varav ingen hade rullat under 33k mil. helt okej anser jag. Nu börjar ventiltätningarna sina lite i toppen och jag tror även tändkasetten börjar bli dålig, det är saker som aldrig är bytta på bilen och den har nu rullat ca 35000 mil. soppa pumpen skar ihop vid 29k mil, annars har den gått felfritt sen ny.
Lådorna för den delen håller rätt bra, men diffarna är de sämre med.
Sen att folk hackar på saab ägare är för att saab har gjort en del skit genom åren som hänger kvar i minnet är lite fjantigt, det finns ganska många bilmärken som gjort skit med.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
master_lars
24 juli 2013 · 1 160 Inlägg

Förstår faktiskt inte detta HAT mot olika tillverkare. Jag köper heller inte att man säger att man känner någon som har en säg gammal ng900 från 94 som är skitdålig, allt beror på hur bilen är omhändertagen under dess hela livslängd.

En bil som har rullat 10 000 mil utan större underhåll är säkerligen sämre än en bil som rullat 30 000 mil med är väldunderhållen och omhändertagen.

Jag kan ärligt säga att jag inte är speciellt förtjust i Volvo eller Audi, har provat och ägt många av dessa tillverkares modeller, och nej, jag gillar dem inte. Varför kan vi ta någon annan gång, men huvudsaken, jag har erfarenhet av dessa bilar, och min åsikt är min åsikt.

Att sedan blida sin uppfattning på en 18-ägars bil som gått 40 000 mil och inte är det minsta underhållen säger ju mer om personen i fråga än om biltillverkaren och bilen.

Underhåll är A&O när det kommer till maskiner. Underhåller man inte, så håller inte maskien. Så är det...

Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
it_mutt Avstängd
24 juli 2013 · 10 388 Inlägg

master_lars skrev:
Förstår faktiskt inte detta HAT mot olika tillverkare. Jag köper heller inte att man säger att man känner någon som har en säg gammal ng900 från 94 som är skitdålig, allt beror på hur bilen är omhändertagen under dess hela livslängd.

En bil som har rullat 10 000 mil utan större underhåll är säkerligen sämre än en bil som rullat 30 000 mil med är väldunderhållen och omhändertagen.

Jag kan ärligt säga att jag inte är speciellt förtjust i Volvo eller Audi, har provat och ägt många av dessa tillverkares modeller, och nej, jag gillar dem inte. Varför kan vi ta någon annan gång, men huvudsaken, jag har erfarenhet av dessa bilar, och min åsikt är min åsikt.

Att sedan blida sin uppfattning på en 18-ägars bil som gått 40 000 mil och inte är det minsta underhållen säger ju mer om personen i fråga än om biltillverkaren och bilen.

Underhåll är A&O när det kommer till maskiner. Underhåller man inte, så håller inte maskien. Så är det...

Fast; jag hävdar fortfarande att det inte handlar om -hat- utan om att många saab-ägare tar det rent löjligt hårt så fort någon säger "Saab...skitbil...gillar inte bilarna, har aldrig gjort, kommer antagligen aldrig göra". Och det, ja det ä'r då verkligen inte "hat".

Sen har åtminstone jag personligen märkt, att säger man "Jag gillar inte SAAB" så finns det galet många saabägare som dedikerar resten av dagen med att försöka "övertala" en om hur bra SAAB är. Ptja, sorry, men, det hjälps inte, jag gillar inte SAAB, simple as that. "Oh din SAABhatare!" ...Ja... just... det

Senast redigerat av it_mutt (24 juli 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
gamlingen
24 juli 2013 · 5 198 Inlägg

it_mutt skrev:

master_lars skrev:
Förstår faktiskt inte detta HAT mot olika tillverkare. Jag köper heller inte att man säger att man känner någon som har en säg gammal ng900 från 94 som är skitdålig, allt beror på hur bilen är omhändertagen under dess hela livslängd.

En bil som har rullat 10 000 mil utan större underhåll är säkerligen sämre än en bil som rullat 30 000 mil med är väldunderhållen och omhändertagen.

Jag kan ärligt säga att jag inte är speciellt förtjust i Volvo eller Audi, har provat och ägt många av dessa tillverkares modeller, och nej, jag gillar dem inte. Varför kan vi ta någon annan gång, men huvudsaken, jag har erfarenhet av dessa bilar, och min åsikt är min åsikt.

Att sedan blida sin uppfattning på en 18-ägars bil som gått 40 000 mil och inte är det minsta underhållen säger ju mer om personen i fråga än om biltillverkaren och bilen.

Underhåll är A&O när det kommer till maskiner. Underhåller man inte, så håller inte maskien. Så är det...

Fast; jag hävdar fortfarande att det inte handlar om -hat- utan om att många saab-ägare tar det rent löjligt hårt så fort någon säger "Saab...skitbil...gillar inte bilarna, har aldrig gjort, kommer antagligen aldrig göra". Och det, ja det ä'r då verkligen inte "hat".

Sen har åtminstone jag personligen märkt, att säger man "Jag gillar inte SAAB" så finns det galet många saabägare som dedikerar resten av dagen med att försöka "övertala" en om hur bra SAAB är. Ptja, sorry, men, det hjälps inte, jag gillar inte SAAB, simple as that. "Oh din SAABhatare!" ...Ja... just... det

ja just ja,,, gäller nog inte bara saab ägare,, gäller nog de flesta skulle jag tro..Det jag irriterar mej på är när folk gnäller på ett märke å sen har mage å säga att dom varken har ägt eller provkört märket i fråga, utan bara pratar skit * bara för att*

master_lars
24 juli 2013 · 1 160 Inlägg

it_mutt skrev:

master_lars skrev:
Förstår faktiskt inte detta HAT mot olika tillverkare. Jag köper heller inte att man säger att man känner någon som har en säg gammal ng900 från 94 som är skitdålig, allt beror på hur bilen är omhändertagen under dess hela livslängd.

En bil som har rullat 10 000 mil utan större underhåll är säkerligen sämre än en bil som rullat 30 000 mil med är väldunderhållen och omhändertagen.

Jag kan ärligt säga att jag inte är speciellt förtjust i Volvo eller Audi, har provat och ägt många av dessa tillverkares modeller, och nej, jag gillar dem inte. Varför kan vi ta någon annan gång, men huvudsaken, jag har erfarenhet av dessa bilar, och min åsikt är min åsikt.

Att sedan blida sin uppfattning på en 18-ägars bil som gått 40 000 mil och inte är det minsta underhållen säger ju mer om personen i fråga än om biltillverkaren och bilen.

Underhåll är A&O när det kommer till maskiner. Underhåller man inte, så håller inte maskien. Så är det...

Fast; jag hävdar fortfarande att det inte handlar om -hat- utan om att många saab-ägare tar det rent löjligt hårt så fort någon säger "Saab...skitbil...gillar inte bilarna, har aldrig gjort, kommer antagligen aldrig göra". Och det, ja det ä'r då verkligen inte "hat".

Sen har åtminstone jag personligen märkt, att säger man "Jag gillar inte SAAB" så finns det galet många saabägare som dedikerar resten av dagen med att försöka "övertala" en om hur bra SAAB är. Ptja, sorry, men, det hjälps inte, jag gillar inte SAAB, simple as that. "Oh din SAABhatare!" ...Ja... just... det

Men du måste väl ändå hålla med om att man inte kan säga tex Skitbil om en bil man aldrigt ägt, eller en bil som uppenbart är redigt nedgånget pga år av obefintligt underhåll. Då är det ju ALLA gånger inte bilen eller biltillverkarens fel, utan bara ägarrelaterade fel som folk klagar på.

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
it_mutt Avstängd
24 juli 2013 · 10 388 Inlägg

gamlingen skrev:
ja just ja,,, gäller nog inte bara saab ägare,, gäller nog de flesta skulle jag tro..Det jag irriterar mej på är när folk gnäller på ett märke å sen har mage å säga att dom varken har ägt eller provkört märket i fråga, utan bara pratar skit * bara för att*

Det köper inte jag heller, att man pratar "skit" om något man inte ens provkört. Det är bara, i mitt tycke, trams. Men det gäller ju vilket märke som.

Och nej, inte bara SAAB-ägare, men åter igen, så anser jag SAAB-ägare vara "mer defensiva" när det gäller sina bilar än "andra", och det rent generellt. Så den biten håller jag inte helt med dig om dock.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


master_lars skrev:

it_mutt skrev:

master_lars skrev:
Förstår faktiskt inte detta HAT mot olika tillverkare. Jag köper heller inte att man säger att man känner någon som har en säg gammal ng900 från 94 som är skitdålig, allt beror på hur bilen är omhändertagen under dess hela livslängd.

En bil som har rullat 10 000 mil utan större underhåll är säkerligen sämre än en bil som rullat 30 000 mil med är väldunderhållen och omhändertagen.

Jag kan ärligt säga att jag inte är speciellt förtjust i Volvo eller Audi, har provat och ägt många av dessa tillverkares modeller, och nej, jag gillar dem inte. Varför kan vi ta någon annan gång, men huvudsaken, jag har erfarenhet av dessa bilar, och min åsikt är min åsikt.

Att sedan blida sin uppfattning på en 18-ägars bil som gått 40 000 mil och inte är det minsta underhållen säger ju mer om personen i fråga än om biltillverkaren och bilen.

Underhåll är A&O när det kommer till maskiner. Underhåller man inte, så håller inte maskien. Så är det...

Fast; jag hävdar fortfarande att det inte handlar om -hat- utan om att många saab-ägare tar det rent löjligt hårt så fort någon säger "Saab...skitbil...gillar inte bilarna, har aldrig gjort, kommer antagligen aldrig göra". Och det, ja det ä'r då verkligen inte "hat".

Sen har åtminstone jag personligen märkt, att säger man "Jag gillar inte SAAB" så finns det galet många saabägare som dedikerar resten av dagen med att försöka "övertala" en om hur bra SAAB är. Ptja, sorry, men, det hjälps inte, jag gillar inte SAAB, simple as that. "Oh din SAABhatare!" ...Ja... just... det

Men du måste väl ändå hålla med om att man inte kan säga tex Skitbil om en bil man aldrigt ägt, eller en bil som uppenbart är redigt nedgånget pga år av obefintligt underhåll. Då är det ju ALLA gånger inte bilen eller biltillverkarens fel, utan bara ägarrelaterade fel som folk klagar på.

Klart jag kan säga skitbil om en nedgången bil, den bilen kan ju mycket väl vara en...just det, skitbil. Att man säger "skitbil" syftar väl oftast på en specifik bil? Men, du kan väl tycka ett märke är sunk för att du inte gillar den bilen du kört. Om bilen ifråga inte har något som tilltalar dig; du sitter dåligt, tycker den är tråkig invändigt, ful att titta på osv, så har du väl all rätt i världen att tycka att det är en "skitbil" även rent generellt?

Men som sagt, säga det om en bil som man aldrig kört, det köper jag inte (igen)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang