Då var det dig jag såg, kommer dock inte ihåg vilken dag . då var det min du såg, blev stående där hela lördags kvällen då fuggen gav upp . Bilderna är på G... så fort jag ordnat med kameran
Jag var bara dit på fredagen så troligtvis var det då.
Robban_Fairlane skrev:
Då kameran tydligen tagit semester så fick det bli mobilbilder. Så här ser min lösning med TV-vajern ut: BILDER
Det är som sagt en gasarm från en strombergförgasare som jag bockat om lite och modifierat. Vajern köpte jag från hansen, tror tillverkaren hette lokar eller nåt sånt och man fick med ett fint litet verktyg för att ställa in rätt tryck. Jag har kört med denna konfiguration i ca 2 år nu och lådan har gått hur fint som helst och oljan har aldrig visat tecken på att den gått hårt eller att nåt inte stämmer, kör ganska hårt med bilen till och från.
I vinter ska troligtvis lådan förstärkas då jag fått tag i kompressor och grejjer till forden
Sedär! rätt så lik min installation. Tycker du tar och slänger upp en projektråd på din när bygget kommer igång
Uppdaterar lite igen då medans jag är här och skrotar...
Som jag visade i tidigare uppdatering så hade jag monterat pumpen rätt så högt upp i motorrummet. och precis som volvo_142racing sa så fungerade det inge bra...
Eftersom att pumpen låter förjävla mycket! så monterade jag gummibussningar på den.
Sedan monterade jag den under bilen så nära tanken och under soppa nivån jag kunde komma
Medans jag var där under och bökade hittade jag anledningen till att bromsarna kändes lite svampiga...
Så dit med ett nytt!
Efter mycket blod svett och trasiga verktyg så fick jag äntligen bort ratthelvetet!
Här skådar ni min profsbyggda rattavdragare
Medans ratten var borta vart det 300ggr enklare att ta bort mätarhuset och byta ut det gamla muggiga blinkersrelät
Mot ett nytt
Så nu fungerar blinkersen också, lät behövs eftersom det snart är dags för besiktning...
Och sist men inte minst så klappade jag dit min nya ratt!
Så jävla nöjd! och bilen blev bra mycket skönare att köra.
Ok inte äns höger dropplist på a stolpen höger fan va snygg ratt
Nej tyvärr. men PMa mig och påminn mig så ska jag skicka ett nummer till en som har jävligt massa Fairlane 62-64 prylar.
Mini mini uppdatering:
Reggade ett konto på Ebay och tänkte jag skulle prova på och handla något där, slutade med att jag klickade hem en framvagns renoveringssats för halva priset emot här hemma
Jag har en likadan ratt fast svart i min! Och ska du inte koppla in rättväxeln istället då?
Grattis till ditt förnuftigaste bilköp någonsin! Jo, det ska bli rattväxel någon gång. Lär riva ur rattstången från reservdelsbilen och flytta över den först bara. Den här har ju haft manuell växel.
Nu börjar hösten komma så snart ska det kapas hej vilt! Rostlagning, luftfjädring, renoverad framvagn och läcktätning står på menyn för i vinter.
För några dagar sedan insåg jag att det nyss blivit Mars och våren är på ingång med stormsteg, och jag som inte ens hunnit köra in bilen i garaget sen besiktningen i höstas!
Så jag har snällt fått lirka ut den berömda tummen och börjat panikskruva för att hinna med det viktigaste innan det blir säsong.
Eftersom det är en Ford så va det bara att vrida på nyckeln så span hon som en något yrvaken lite småtjurig katt.
FILM PÅ DEN FINNS HÄR! bilen då, och inte en småtjurig katt.
Naturen tar över typ...
Och råttjävlarna har baxat halva mitt ryggstöd, som om det inte var tillräckligt nersuttet redan...
Första punkten på listan är nytt soppasystem. Tanken är att köra med "vanligt" pump, en lågtrycksregulator och sen en returledning istället för Holley pumpen som låter mer än en stenkross en bakis Söndag.
Originaltanken skulle säkert fungera ypperligt som durkslag, som besintank däremot är den rätt så värdelös.
Temporärt så löstes dilemmat med en bensinstinkande fuel cell som läcker lite smått, har ett lock som inte tål bensin!? samt tar upp viktigt plats i skuffen.
Sjukt svårt att kidnappa folk när dom inte får plats i skuffen
Snål som man är så vill jag inte lägga ut ca 4000kr + frakt för en sprillans ny tank från andra sidan pölen. så jag köpte en tank till Ford Mustang som jag tänkte modda dit lite snyggt.
Tanken på Mustanger är nersänkt i skuffgolvet medans den hänger i tankband under på Fairlane.
Så det var bara att damma av fru vinkelkap och börja svinga!
Först skar jag bort tankrörstunneln lite snyggt, tanken är att göra denna bultbar i karossen och täta med lite lister och grejer.
sen vart det dags för skuffgolvet! [
Provmontering!
Hamnade bra i höjd också
Där tog det stopp! Väntar på lite fyrkantsprofil så jag kan bygga en ram runt hålet så tanken har något att vila på.
Men rulla tummar har jag inte tid med så jag rev ner bakvagnen för att plaska på lite ny färg, byta lite packningar, och självklart börja snickra på luftfjädringen
Orkar inte skriva något mer så bilderna får tala för sig själva, Ni läser säkert inte vad jag skriver i varje fall så
WOHO! över 10 000 visningar! Det tackar jag så ödmjukast för
Här har ni ett knippe virtuella kakor som tack.
NightCruiser skrev:
Riktigt kul bygge, speciellt att den är svensksåld och du kör på ett soft surfstuk....
Men jag blev nyfiken på den röde Cheva pickupen i bakgrunden, du ska inte sälja den? ;-)
Tackar! jo, tanken är något soft surfstuk, men med min egna personliga touch, eller något Nej, pickisen är inte till salu
Lillkanto skrev:
Härligt, har saknat detta projekt! Klart vi läser vad du skriver
Kul att du gillar mitt garagflummade
Uppdaterar lite när jag ändå är här och lurar.
Sen sist har jag rivit ner bladfjädrarna, sprättat isär dem och slängt bort alla blad utom de två översta.
Bilen har alltid lutat lite smått, det har klonkat lite från bakvagnen och jag kunde inte ha 17" fälgarna för däcket tog i på ena sidan, Nu vet jag varför!
Det där är bakre fästet för bladfjädern på höger sidan.
Och den här rostiga rörbiten ska sitta FAST i hålet... Det är fixat nu, har "glömt" att ta kort på det bara. (Eller så blev mina svetsar så jäka fula att jag inte vill visa dem...)
Plaskade på lite färg på stötdämparna, grått är inte okej!
Modifierat tanken med "AN8" koppling för bränslereturen. VM i svetsning nästa...
Har fått hem ett litet mysigt paket, men mina efterlängtade fyrkantsprofiler! Tänkt att några kilo stål kan göra en så glad
Snajdat ihop ramen till tanken, blev bättra än jag trott, (brukar mest bli tvärtom annars...)
Och KABAM! nu är tanken i, sitter fast med pop-nuts och sen försänkta skruvar, så det ska mycket till innan den smiter.