BMW E28 518i Ace-Of-Spades!

Tänkt att bygga Sleeper av min BMW då det är en sån underbar fantastik och frän bil :) ska se helt original ut på utsidan och insidan förutom frontspoilern :)
  • 46 Följare
  • 27 193 Visningar
  • Projektet avslutat 13 juli 2013
kapenkronk
17 maj 2013 · 61 Inlägg

Nice med ett e28 projekt smile har en e28 b38s38 motor i själv, Mycket trevlig bil!!

SSC47 V.A.G!
19 maj 2013 · 199 Inlägg

kapenkronk skrev:
Nice med ett e28 projekt smile har en e28 b38s38 motor i själv, Mycket trevlig bil!!

Tackar! smile värsting motorn, ja de är fina bilar! smile

V.a.g!
0lander
7 juni 2013 · 30 Inlägg

Härligt projekt! Smidig lösning med rostlagningen. Blir samma på min. Vilken plåttjocklek körde du? :-) Följ gärna mitt projekt å.
Detta ska följas! :-)

BMW E28 535i "Exemplaret" (1986)
SSC47 V.A.G!
10 juni 2013 · 199 Inlägg

0lander skrev:
Härligt projekt! Smidig lösning med rostlagningen. Blir samma på min. Vilken plåttjocklek körde du? :-) Följ gärna mitt projekt å.
Detta ska följas! :-)

Vilken del av rostlagningen tongue körde med 0.8mm som rästen av bilen . Ska jag göra! smile

V.a.g!
SSC47 V.A.G!
13 juni 2013 · 199 Inlägg

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade er vad som har hänt för det har vart lite mycket nu på sistonde. hmm

Iallafall så har jag fått ihop allt och fixat nya batteri positionen och skulle test starta men då ville den inte så kollade om monterat något fel men ike så testade kompen i motorn så var det 3kilo i varje cylinder bara så vart att slitit av toppen och plockat isär och tvättat så håller på att slipa ventiler nu få se om får komp då. För kolvringarna var friska så borde vara toppen tycker man så får se hur det går. Tur att man hade nya ventiltätningarna och topplockspackning liggande hemma smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/154/153550/153550-6d5b7bfbf31453f51ddf674623929fbb.jpg
Nya batteri positionen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/154/153550/153550-f503dc605f277b0f3ec6b38d362a7bef.jpg
Toppen flyger av i himla fart :o

https://www1.garaget.org/gallery/images/154/153550/153550-4514e3859758ccdc9e4d032b63d568b5.jpg
Oj lika bra att göra rent så man ser något wink

Någon som är bra på bmw el får jäna hjälpa min med några frågor roll

V.a.g!
cjagenmark
13 juni 2013 · 252 Inlägg

vad är det du undrar över ? skicka pm

0lander
16 juni 2013 · 30 Inlägg

SSC47 skrev:

0lander skrev:
Härligt projekt! Smidig lösning med rostlagningen. Blir samma på min. Vilken plåttjocklek körde du? :-) Följ gärna mitt projekt å.
Detta ska följas! :-)

Vilken del av rostlagningen tongue körde med 0.8mm som rästen av bilen . Ska jag göra! smile

Golv, trösklar och fjädertorn. Tänkte köra 1mm i golv och 0.7 i fjädertornen. Men det sitter dubbelplåt där, hur löste du det? Funderar på om man ska svetsa den undre plåten först sen den övre ovanpå. Ser ut som du byggde en egen lösning där? :-)

BMW E28 535i "Exemplaret" (1986)
SSC47 V.A.G!
16 juni 2013 · 199 Inlägg

0lander skrev:

SSC47 skrev:

0lander skrev:
Härligt projekt! Smidig lösning med rostlagningen. Blir samma på min. Vilken plåttjocklek körde du? :-) Följ gärna mitt projekt å.
Detta ska följas! :-)

Vilken del av rostlagningen tongue körde med 0.8mm som rästen av bilen . Ska jag göra! smile

Golv, trösklar och fjädertorn. Tänkte köra 1mm i golv och 0.7 i fjädertornen. Men det sitter dubbelplåt där, hur löste du det? Funderar på om man ska svetsa den undre plåten först sen den övre ovanpå. Ser ut som du byggde en egen lösning där? :-)

ja smile jag kapade så det blev en färsk plåt sen tog jag huggmejsel och högg bort plåten då den sitter punktsvetsad på ovansidan sen slipmaskinen så blev rent och jämt smile och plåten klippte jag efter formen och borrade hål i så kunde punkta fast den och använde svetspasta där i mellan då det är rostskyddande smile sen slipade jag det jämt och snyggt sen grunda de och måla! smile

V.a.g!
0lander
26 juni 2013 · 30 Inlägg

SSC47 skrev:

0lander skrev:

SSC47 skrev:

Vilken del av rostlagningen tongue körde med 0.8mm som rästen av bilen . Ska jag göra! smile

Golv, trösklar och fjädertorn. Tänkte köra 1mm i golv och 0.7 i fjädertornen. Men det sitter dubbelplåt där, hur löste du det? Funderar på om man ska svetsa den undre plåten först sen den övre ovanpå. Ser ut som du byggde en egen lösning där? :-)

ja smile jag kapade så det blev en färsk plåt sen tog jag huggmejsel och högg bort plåten då den sitter punktsvetsad på ovansidan sen slipmaskinen så blev rent och jämt smile och plåten klippte jag efter formen och borrade hål i så kunde punkta fast den och använde svetspasta där i mellan då det är rostskyddande smile sen slipade jag det jämt och snyggt sen grunda de och måla! smile

Okej! Dock är min undre plåt också dålig så blir bägge nya :-P. Får se hur jag löser det :-).

BMW E28 535i "Exemplaret" (1986)
SSC47 V.A.G!
27 juni 2013 · 199 Inlägg

0lander skrev:

SSC47 skrev:

0lander skrev:

Golv, trösklar och fjädertorn. Tänkte köra 1mm i golv och 0.7 i fjädertornen. Men det sitter dubbelplåt där, hur löste du det? Funderar på om man ska svetsa den undre plåten först sen den övre ovanpå. Ser ut som du byggde en egen lösning där? :-)

ja smile jag kapade så det blev en färsk plåt sen tog jag huggmejsel och högg bort plåten då den sitter punktsvetsad på ovansidan sen slipmaskinen så blev rent och jämt smile och plåten klippte jag efter formen och borrade hål i så kunde punkta fast den och använde svetspasta där i mellan då det är rostskyddande smile sen slipade jag det jämt och snyggt sen grunda de och måla! smile

Okej! Dock är min undre plåt också dålig så blir bägge nya :-P. Får se hur jag löser det :-).

Hoppas du löser det smile

V.a.g!
SSC47 V.A.G!
12 juli 2013 · 199 Inlägg

Nu är det så att Bilen är såld och tråden kommer det inte bli nå mer skrivande på.
Köpt en Audi 90 2.3 ;D

V.a.g!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang