Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred med 5-6 lager glossifier. Är nog förmodligen den enda i Sverige med vit metallic plasti dip :)
  • 111 Följare
  • 352 633 Visningar
  • Projektet avslutat 12 juli 2013
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Korsen skrev:

Mr_M_ skrev:

Korsen skrev:

kör ju också med 15mm spacer fram och precis som du har jag några mm från fjäderbenet,

man kan inte jämföra med en r32, då dom har annan upphängning som tillåter lite högre offset smile

Yes smile
Men man måste fråga för att lära sig tongue

exakt! tongue fränt att du kommer köra 9,5" fram, trodde aldrig att det skulle gå.. men det gör det smile

Klart att det går, men du kommer ju åka högre än mig som det verkar. Jag vill ju åka lågt som fan, och därav får jag mera problem än dig fram, men det ordnar sig smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Korsen
3 juni 2013 · 236 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Korsen skrev:

Mr_M_ skrev:

Yes smile
Men man måste fråga för att lära sig tongue

exakt! tongue fränt att du kommer köra 9,5" fram, trodde aldrig att det skulle gå.. men det gör det smile

Klart att det går, men du kommer ju åka högre än mig som det verkar. Jag vill ju åka lågt som fan, och därav får jag mera problem än dig fram, men det ordnar sig smile

precis, men tyvärr kan jag inte sänka så mkt mer, redan skrapat sönder flexiröret och en del gupp på väg till jobbet (E45) måste jag ner i 30km/h  sad

Man måste ha humor
Volkswagen Jetta mk2 "Dubbelnougaten" (1986)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
7 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Bättrade i mina trösklar igår.. Och testade även 15mm spacers bak. Har dock inga bilder på hur det såg ut med spacerna bak, men det kan komma på söndag då det ska testas igen utan camber shimsen monterade.

Har mailat en förfrågan till Toni på Manton ang 2st hålborrade 15mm spacers. Så jag väntar på svar därifrån, sen blir det en beställning. Dom är till bak. Johan min sponsor skickar hem lite grejer till mig under nästa vecka.
Och jag är inte på Bugrun som jag borde vara, eftersom det sker en flytt på tisdag som jag vill finansiera istället. Lär prioritera flytten istället. Och har fått tag på en kille som har massor av garage lokaler runt om dit jag flyttar. Så ska ta ett snack med honom när jag flyttat, så hoppas jag på att han har något trevligt ledigt till mig smile

När dom nya spacerna sitter på så kommer jag testa att ta bort "pinnen" som fjädern sitter på bak. Och förhoppningsvis så blir det i samma veva som fälgarna dippas om smile Har däremot inte hört något mera om dom två 9,5" fram fälgarna jag pratade om. Har även hört med annat folk att dom är slutsålda och dom flesta väntar på leverans. Så i värsta fall får jag åka med mina 8,8" fram, dippa om dom och sedan dippa om dom andra när dom kommer hem.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-6c6d09aae7b22be2934b3c7e4978daa3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-588461dd7b4af419ba1492fb437f250c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-353facb64538dbec3404c90c449e94d5.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Camber shimsen är bort monterade, och nu kör jag även utan spacers. Fälg kanten ligger i linje med skärmkanten. Men nu är det istället lite wheelgap jag lär fixa senare. Få se ut så här tills jag är klar med flytten nästa vecka. Lär då ta bort styr "pinnen" till fjädern bak, eller kapa bort ca 2cm i nederkant på fjädern, så det går över "pinnen" helt. Kan kolla över det när jag får hem nya färgen till fälgarna.
Har även beställt hem lite stickers från usa smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-2bd598959ae5a3dba093f3abbee5542b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-50a659fd743ee8c4880533065a3e255a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1ad901c027b6aef344d292b994f0cc80.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a2b55871f92ecaf672d8a9bb109f52c1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a54d09bfb68259da0e7b8e189986b82a.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Kommer vara dåligt med uppdateringar här nu på ett tag. Jag flyttar imorgon och kommer inte ha internet på en till två veckor. Men hoppas jag får det något tidigare. Hoppas jag får grejer av min sponsor i veckan så jag kan pyssla lite iaf, så får bilderna på det komma upp när det ordnat sig med interner hemma.
Vi hörs smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
FilipWelin
10 juni 2013 · 133 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Kommer vara dåligt med uppdateringar här nu på ett tag. Jag flyttar imorgon och kommer inte ha internet på en till två veckor. Men hoppas jag får det något tidigare. Hoppas jag får grejer av min sponsor i veckan så jag kan pyssla lite iaf, så får bilderna på det komma upp när det ordnat sig med interner hemma.
Vi hörs smile

Hoppas det blir bra med nya lyan big_smile

BMW F11 "Alpin" (2013)
Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 juni 2013 · 3 519 Inlägg

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:
Kommer vara dåligt med uppdateringar här nu på ett tag. Jag flyttar imorgon och kommer inte ha internet på en till två veckor. Men hoppas jag får det något tidigare. Hoppas jag får grejer av min sponsor i veckan så jag kan pyssla lite iaf, så får bilderna på det komma upp när det ordnat sig med interner hemma.
Vi hörs smile

Hoppas det blir bra med nya lyan big_smile

Det tror jag.. 3e lägenheten på 2 månader nu big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Twins Twins Bil & Plåt
12 juni 2013 · 2 577 Inlägg

varför tog du bort shimsen ?

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
almqvist__89
12 juni 2013 · 1 140 Inlägg

Twins skrev:
varför tog du bort shimsen ?

Jag tror vår trådskapare är mitt i en flytt utan internet så jag kan säga att han tog bort dom för han fick för mycket toe-in eftersom dom antagligen inte var gjorda för en så låg bil hmm

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
12 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Twins skrev:
varför tog du bort shimsen ?

Stämmer vad Almqvist säger. Har ingen internet här jag bor nu på ett tag, och dom nu att skriva via mobilen är värdelöst, så detta är ett undantag.
Men som sagt. Toen blev helt fel och det nötte bort säkert 3mm däck på ca 70mil. Ganska ovärt.
Även om toen kan fixas så är det inget jag kommer lägga ner energi på. Har en köpare på shimsen nu också.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
12 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Ska på arbetsintervju på fredag iaf. Vore trevligt om man kunde få jobb så pass snart efter en flytt. Manpower ringde när jag höll på att köra ett flyttlass smile och om det blir jobb blir det garanterar trevliga planer på bilen. Men ligger annars ganska lågt nu eftersom allt med bil kostar, och det är ingen bra kombination för en arbetslös. Behöver just nu dom pengarna till annat.

Har även funderingar på att sälja/byta bort bilen i höst. För att skaffa mig en vw caddy tdi -06. Och om jag har jobb då eller till nästa säsong så blir det säkert någonting av den med. Fast jag börjat tröttna helt på att åka lågt. Men caddys går att få riktigt råa enligt mig smile
Får se vad dom händer. Mkt beror på ekonomin.

Annars så är det träff nere i skara i helgen. Och tydligen är det ca 40 pers som vill ha dit mig för att se bilen. Men velar endel ändå.

Känner att jag har missat något, men detta får duga så länge.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
RobiinK Rust Is Not A Crime
12 juni 2013 · 1 215 Inlägg

"Stance for life" men du börjar tröttna på att åka lågt, är inte det lite grejen med stance?

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
12 juni 2013 · 3 519 Inlägg

BunnA skrev:
"Stance for life" men du börjar tröttna på att åka lågt, är inte det lite grejen med stance?

Så du menar att man inte kan älska en sak utan att ha det själv?
Bara för att jag ev kommer lägga av med en sak betyder det inte att jag fortfarande inte kan gilla själva stilen.
Jag älskar stance. Kommer alltid att göra. "Stance for life". Men jag känner att jag inte orkar åka lågt länge till. Tror det kallas att bli vuxen wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
RobiinK Rust Is Not A Crime
13 juni 2013 · 1 215 Inlägg

Mr_M_ skrev:

BunnA skrev:
"Stance for life" men du börjar tröttna på att åka lågt, är inte det lite grejen med stance?

Så du menar att man inte kan älska en sak utan att ha det själv?
Bara för att jag ev kommer lägga av med en sak betyder det inte att jag fortfarande inte kan gilla själva stilen.
Jag älskar stance. Kommer alltid att göra. "Stance for life". Men jag känner att jag inte orkar åka lågt länge till. Tror det kallas att bli vuxen wink

jojo abslut jag känner precis som du sen värken i kroppen gör det ju inte bättre av att hoppa runt på stan när man kan åka bekvämt smile
Jag hatar att ställa frågor på internet blir lätt missförstånd när man inte hör tonen.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
13 juni 2013 · 3 519 Inlägg

BunnA skrev:

Mr_M_ skrev:

BunnA skrev:
"Stance for life" men du börjar tröttna på att åka lågt, är inte det lite grejen med stance?

Så du menar att man inte kan älska en sak utan att ha det själv?
Bara för att jag ev kommer lägga av med en sak betyder det inte att jag fortfarande inte kan gilla själva stilen.
Jag älskar stance. Kommer alltid att göra. "Stance for life". Men jag känner att jag inte orkar åka lågt länge till. Tror det kallas att bli vuxen wink

jojo abslut jag känner precis som du sen värken i kroppen gör det ju inte bättre av att hoppa runt på stan när man kan åka bekvämt smile
Jag hatar att ställa frågor på internet blir lätt missförstånd när man inte hör tonen.

Ja sorry, är så många som är på mig om dittan och dattan hela tiden så jag får gör mig att alla är så 😉
Hoppas du inte tog illa vid dig.
Men jag fyller 30 i vinter, och känns som min tid att åka lågt är förbi. Det är snyggt, det förnekar jag inte. Men obekvämt som fan.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
ToXtreme
13 juni 2013 · 3 627 Inlägg

Den är riktigt denna kärran big_smile

Har du haft några funderingar på att fixa ett sånt kit så att bakhjulet blir centrerat i hjulhuset igen? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
13 juni 2013 · 3 519 Inlägg

ToXtreme skrev:
Den är riktigt denna kärran big_smile

Har du haft några funderingar på att fixa ett sånt kit så att bakhjulet blir centrerat i hjulhuset igen? smile

Det finns några som undrat samma sak. Men eftersom jag går i försäljnings tankar till hösten så känner jag inte att jag vill lägga ut dom pengarna. Vill bara att den ska se proper ut, och det gör den med lite små fix. Dom stora pengarna behöver jag lägga på annat tyvärr. Och jag tycker det ser bra ut med så som hjulena ligger. Gillar inte när det är centrerat på golf.
Om jag har kvar bilen en till säsong så blir det andra fälgar, ny kulör på bilen och lite pyssel. Men inte ens då kommer jag köpa ett sånt kit. Hoppas du följer tråden ändå smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
ToXtreme
13 juni 2013 · 3 627 Inlägg

Ja men då förstår jag smile

Det är ju en smaksak det där wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
13 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Skulle vilja sänka bilen mera.

Problem 1, bak går om jag tar bort juster "pinnen" till coilsen. Men då har jag kvar problem 2, som är att jag vill ha ut fälgen någon cm.
Problem 3, fram kan jag inte sänka mer pga för lite stretch så däcket kommer ligga emot innerskärmen.
Problem 4, väntar på svar om 2st 9,5" fälgar vad jag landar på för pris som ska sitta fram. Och då får jag automatiskt problem 5, att jag inte kan åka så lågt för fälgen sticker ut såpass mkt.
Problem 6. Om jag inte köper 2st 9,5" och låter 8,5" sitta kvar. Då skulle jag behöva 2st 205 däck istället.
Problem 7. Behöver mera pengar, pengar löser bekymmer, bekymmer kommer från pengar wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
PatrikB92 Med-lem
13 juni 2013 · 341 Inlägg

Känner igen mig väldigt mycket i problem 7 haha wink

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang