Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred med 5-6 lager glossifier. Är nog förmodligen den enda i Sverige med vit metallic plasti dip :)
  • 111 Följare
  • 352 638 Visningar
  • Projektet avslutat 12 juli 2013
jenstommila
13 juni 2013 · 380 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Skulle vilja sänka bilen mera.

Problem 1, bak går om jag tar bort juster "pinnen" till coilsen. Men då har jag kvar problem 2, som är att jag vill ha ut fälgen någon cm.
Problem 3, fram kan jag inte sänka mer pga för lite stretch så däcket kommer ligga emot innerskärmen.
Problem 4, väntar på svar om 2st 9,5" fälgar vad jag landar på för pris som ska sitta fram. Och då får jag automatiskt problem 5, att jag inte kan åka så lågt för fälgen sticker ut såpass mkt.
Problem 6. Om jag inte köper 2st 9,5" och låter 8,5" sitta kvar. Då skulle jag behöva 2st 205 däck istället.
Problem 7. Behöver mera pengar, pengar löser bekymmer, bekymmer kommer från pengar wink

Fan har du innerskärmarna kvar yikes

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
13 juni 2013 · 3 519 Inlägg

PatrikB92 skrev:
Känner igen mig väldigt mycket i problem 7 haha wink

Haha, ja det är nog ett ganska vanligt problem wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
13 juni 2013 · 3 519 Inlägg

jenstommila skrev:

Mr_M_ skrev:
Skulle vilja sänka bilen mera.

Problem 1, bak går om jag tar bort juster "pinnen" till coilsen. Men då har jag kvar problem 2, som är att jag vill ha ut fälgen någon cm.
Problem 3, fram kan jag inte sänka mer pga för lite stretch så däcket kommer ligga emot innerskärmen.
Problem 4, väntar på svar om 2st 9,5" fälgar vad jag landar på för pris som ska sitta fram. Och då får jag automatiskt problem 5, att jag inte kan åka så lågt för fälgen sticker ut såpass mkt.
Problem 6. Om jag inte köper 2st 9,5" och låter 8,5" sitta kvar. Då skulle jag behöva 2st 205 däck istället.
Problem 7. Behöver mera pengar, pengar löser bekymmer, bekymmer kommer från pengar wink

Fan har du innerskärmarna kvar yikes

Ja det är väl klart wink men om det blir 9,5" fram med så ryker dom.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Twins Twins Bil & Plåt
14 juni 2013 · 2 577 Inlägg

ahh, fan vad många får problem med shims på golf...
Finns det inga som korrigerar toe'n samtidigt som det ger camber ?

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
14 juni 2013 · 2 322 Inlägg

Twins skrev:
ahh, fan vad många får problem med shims på golf...
Finns det inga som korrigerar toe'n samtidigt som det ger camber ?

köper du -1 graders shims så  behöver du inte göra ett skit.. sitter pefekt o sliter inte något på däck.. toe  är perfa där.. körde på min gamla  svarta mk4 och det vart kanon ända tills jag la på en extra på 0,5 grader .. då  åt den upp mina däck på mindre en månad .. blankslitna däck

Twins Twins Bil & Plåt
14 juni 2013 · 2 577 Inlägg

mingan77 skrev:

Twins skrev:
ahh, fan vad många får problem med shims på golf...
Finns det inga som korrigerar toe'n samtidigt som det ger camber ?

köper du -1 graders shims så  behöver du inte göra ett skit.. sitter pefekt o sliter inte något på däck.. toe  är perfa där.. körde på min gamla  svarta mk4 och det vart kanon ända tills jag la på en extra på 0,5 grader .. då  åt den upp mina däck på mindre en månad .. blankslitna däck

hmm, jag hade tänkt och köra antingen 1,5 eller 2 grader hmm, tänkte ha 1,5 fram på min MKII:a
Men räcker 1 grad fram och bak ?

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
14 juni 2013 · 2 322 Inlägg

Twins skrev:

mingan77 skrev:

Twins skrev:
ahh, fan vad många får problem med shims på golf...
Finns det inga som korrigerar toe'n samtidigt som det ger camber ?

köper du -1 graders shims så  behöver du inte göra ett skit.. sitter pefekt o sliter inte något på däck.. toe  är perfa där.. körde på min gamla  svarta mk4 och det vart kanon ända tills jag la på en extra på 0,5 grader .. då  åt den upp mina däck på mindre en månad .. blankslitna däck

hmm, jag hade tänkt och köra antingen 1,5 eller 2 grader hmm, tänkte ha 1,5 fram på min MKII:a
Men räcker 1 grad fram och bak ?

men på mk2 mk3 är en skillnad för de har mer kapacitet än  mk4  när det komemr til shims.. shimsen ser annorlunda ut till mk2 mk3 vilket det är samma shims finns   en  del olika men  en av dom   är anpassad för  just mk2 mk3.  hade tidigare en leverantör som jag  samarbetade  med som jag beställde hem o sålde till  folket.  men tyvärr så  kursade han i england.

Twins Twins Bil & Plåt
14 juni 2013 · 2 577 Inlägg

mingan77 skrev:

Twins skrev:

mingan77 skrev:

köper du -1 graders shims så  behöver du inte göra ett skit.. sitter pefekt o sliter inte något på däck.. toe  är perfa där.. körde på min gamla  svarta mk4 och det vart kanon ända tills jag la på en extra på 0,5 grader .. då  åt den upp mina däck på mindre en månad .. blankslitna däck

hmm, jag hade tänkt och köra antingen 1,5 eller 2 grader hmm, tänkte ha 1,5 fram på min MKII:a
Men räcker 1 grad fram och bak ?

men på mk2 mk3 är en skillnad för de har mer kapacitet än  mk4  när det komemr til shims.. shimsen ser annorlunda ut till mk2 mk3 vilket det är samma shims finns   en  del olika men  en av dom   är anpassad för  just mk2 mk3.  hade tidigare en leverantör som jag  samarbetade  med som jag beställde hem o sålde till  folket.  men tyvärr så  kursade han i england.

jojo mk2 och mk3 har sammas shimstyp (bulthål), men borde ju finnas något bra shims så man slipper toe problem sad

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
14 juni 2013 · 2 322 Inlägg

Twins skrev:

mingan77 skrev:

Twins skrev:

hmm, jag hade tänkt och köra antingen 1,5 eller 2 grader hmm, tänkte ha 1,5 fram på min MKII:a
Men räcker 1 grad fram och bak ?

men på mk2 mk3 är en skillnad för de har mer kapacitet än  mk4  när det komemr til shims.. shimsen ser annorlunda ut till mk2 mk3 vilket det är samma shims finns   en  del olika men  en av dom   är anpassad för  just mk2 mk3.  hade tidigare en leverantör som jag  samarbetade  med som jag beställde hem o sålde till  folket.  men tyvärr så  kursade han i england.

jojo mk2 och mk3 har sammas shimstyp (bulthål), men borde ju finnas något bra shims så man slipper toe problem sad

www.eurosportacc.com  bolton  utan problem med toes n shit

Twins Twins Bil & Plåt
14 juni 2013 · 2 577 Inlägg

mingan77 skrev:

Twins skrev:

mingan77 skrev:

men på mk2 mk3 är en skillnad för de har mer kapacitet än  mk4  när det komemr til shims.. shimsen ser annorlunda ut till mk2 mk3 vilket det är samma shims finns   en  del olika men  en av dom   är anpassad för  just mk2 mk3.  hade tidigare en leverantör som jag  samarbetade  med som jag beställde hem o sålde till  folket.  men tyvärr så  kursade han i england.

jojo mk2 och mk3 har sammas shimstyp (bulthål), men borde ju finnas något bra shims så man slipper toe problem sad

www.eurosportacc.com  bolton  utan problem med toes n shit

endast 0,5 grader  sad

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
14 juni 2013 · 2 322 Inlägg

Just ja.. kolla med lillstorch han säljer fina billiga shims till mk2-3

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Jag är fortfarande internet lös. Får det inkopplat den 24e hmm inget att göra åt.
Men har lite uppdateringar nu.

Får hem färg i veckan till fälgarna. Så dom dippas om i midsommar. Funderar på att dippa om backspeglarna i samma veva, i samma kulör som fälgarna, men lär fundera vidare på det.

Har fått pris på 9,5" fälgarna nu med. Men frågan är om det fortfarande är värt det. Har inte riktigt pengarna heller, om jag inte säljer mina basar och steg som skulle säljas ändå, men till att köpa en skitbil att slänga runt arslet i. Hur skulle ni göra? Ska jag sälja stereo grejerna för att kunna köpa 2st fälgar?

Står även fortfarande i valet om jag ska beställa spacers till bak eller inte. Ska se hur pass lägre den blir när jag tar bort "pinnen" bak till fjädern. Det görs i samma veva som fälgarna dippas om.

Nästa update kommer i helgen när fälgarna har dippats. Måste ta och låna morsans dator då så jag kan ladda upp bilder.

Hej så länge smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
19 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Fick min färg tidigare än väntat, så jag for hem till mor och började greja smile
Fälgarna är inte klara på bild, men så här blir dom cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-cb5739cc8140786b50287064148a30fc.jpg


Mera updates kommer imorgon när fälgarna sitter på bilen smile
Håll tillgodo big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
saftarN
19 juni 2013 · 249 Inlägg

Daaamn!! Bild när dom sitter på sehr schnell bitte!

keep calm and let it scrape
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Styr pinnarna till fjädrarna bak är nu bort plockade! Bilen sitter nu endast på fjädrarna, och fortfarande inget gummi i överkant. Lägre än så går inte att få om man inte börjar kapa fjädrarna, men det vill jag inte.







Tråget har tagit i några gånger såg jag idag, men hoppas det håller sommaren ut iaf

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-ef3e4c14b1eabac893c6b30bea5039f7.jpg






Resultat av fälgarna på bil big_smile Mycket nöjdare nu än dom var i guld, hehe smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-ffabe18c9239b891a251a752473ce0cf.jpg






https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-dc7a0653398aa9fcb2bbe08882c166de.jpg


Flera bilder kommer upp när jag har internet hemma. Sämre internet uppkoppling får man leta efter här, så håll till godo så länge smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
20 juni 2013 · 357 Inlägg

blev riktigt bra! smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 juni 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:
blev riktigt bra! smile

Tack smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Märkte att bilen blev stummare nu när pinnarna bak är borta. Nästan så jag blev rädd att åka på gupp ifall fjädrarna skulle lossna. Men för att dom ska lossna så lär ju bilen behöva "flyga" eller nå. Dom lossnar ju knappt när man hissar upp bilen, men lite vanskligt känns det.
Dock är det många blickar på bilen nu big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
FilipWelin
20 juni 2013 · 133 Inlägg

blev ju riktigt bra! smile

Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
BMW F11 "Alpin" (2013)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 juni 2013 · 3 519 Inlägg

FilipWelin skrev:
blev ju riktigt bra! smile

Har fått både positiva och negativa åsikter. Men jag är grymt nöjd. Får väl se ut så här nu tills försäljning.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang