blev ju ett ryck idag med naturligtvis :-) gjorde klart stötdämparfästet i bak på ramen samt tog bort orginal växelådsfäste och fäste till kopplingslänkaket och sist men inte minst växelförarfästet. Angående stötdämparfästet har jag stulit samma desain av en herre här på garaget hoppas han uppskattar att jag föll för hans ide annars äre som de är :-) å lite bilder :-)
Är det okej om jag lånar din stötdämparbalksbild till ett inlägg på chevaforumet där vi diskuterar just detta?
ideerna tog vi ju på telefon igår
Ja de går bra det :-) va är de för forum :p?
det är classic chevy forumet, enbart för 55-57 cheva, men inte så välanvänt forum. http://www.classicchevy.se/
förrseten, fästena du tagit loss kan du sälja till nån orginalrenoverare för nån krona
Okej :p ja tänkte slänga ut nån annons så fort ja gått igenom lite prylar å då tänkte ja sälja iväg rattstången å fästen som tillhör med kopplingspedal å hela den biten då :-) lär vell ta tag å göra nån annons snart förstår ja :-)
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
3 april 2013
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
Ja de går bra det :-) va är de för forum :p?
det är classic chevy forumet, enbart för 55-57 cheva, men inte så välanvänt forum. http://www.classicchevy.se/
förrseten, fästena du tagit loss kan du sälja till nån orginalrenoverare för nån krona
Okej :p ja tänkte slänga ut nån annons så fort ja gått igenom lite prylar å då tänkte ja sälja iväg rattstången å fästen som tillhör med kopplingspedal å hela den biten då :-) lär vell ta tag å göra nån annons snart förstår ja :-)
ahh glöm inte det jag ska köpa bara men det vet vi ju redan,
Ja visst :-) är de i di tråd diskutionen flödar ?:-)
6 583 Inlägg
3 april 2013
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
Ja visst :-) är de i di tråd diskutionen flödar ?:-)
nä bara fördriver tiden, men jag kommer hem till dig nån dag & kollar in ramen
Idag blev det att rensa av ramen från bärarmar bakaxel å diverse. Farbrorbozze kom på besök å inspekterade ! Bjöd han på en kaffe å en hårdbrösmörgås. Sedan gick vi ut igen å energin verkade flöda både hos han och mig så de sluta med att vi hjälptes ått att skruva å även ett till moment blev klart ! Tackar för skruvhjälpen å lite trevligt sällskap! Sedan hängde ja upp bakaxeln å börja rensa den glömde ta foto när de va klart men kommer några iaf ! Allt för idag
6 583 Inlägg
4 april 2013
Lite hjälp skadar aldrig att få, du får sluta bjuda på kaffe , jag blir så arbetssugen då
hahahahahaha....
nädå du gav mig lite energi till mitt projekt nu, tyvärr kommer jag väl jobba bort den energin på vedhögen idag&imorgon för att sen återfå energin igen på DAK marknaden på lördag
Lite hjälp skadar aldrig att få, du får sluta bjuda på kaffe , jag blir så arbetssugen då
hahahahahaha....
nädå du gav mig lite energi till mitt projekt nu, tyvärr kommer jag väl jobba bort den energin på vedhögen idag&imorgon för att sen återfå energin igen på DAK marknaden på lördag
Hehe jaa de är vell så :p står du i den där vedhögen å längtar att få sätta tänderna i gamla cheva delar ist ;-)
Idag satte jag fart på bläster skåpet å körde lite framvagnsdelar. Bromssköldar bak + trumbromsarna å pitmanarmen på styrsnäckan kvar. Sen är de bara nya delar som inte behöver smaka på blästen :-) en fråga! Är de nån som vet om trumbromsarna fram är lika som bak ? Dom i bak var mer eller mindre slut Och ett fotografi på kvällens sysselsättningar
6 583 Inlägg
4 april 2013
Jackson_ skrev:
Idag satte jag fart på bläster skåpet å körde lite framvagnsdelar. Bromssköldar bak + trumbromsarna å pitmanarmen på styrsnäckan kvar. Sen är de bara nya delar som inte behöver smaka på blästen :-) en fråga! Är de nån som vet om trumbromsarna fram är lika som bak ? Dom i bak var mer eller mindre slut Och ett fotografi på kvällens sysselsättningar