2280
Sök

Chevrolet 1955 renovering med lite uppdaterat chassi

Helrenovering på min cheva 55:a

297 389 Visningar
Uppdaterades senast 16 september 2018
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
5 maj 2013
Blir skitabra med grön motor i bilen wink

passade kylarramen förresten?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

594 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Blir skitabra med grön motor i bilen wink

passade kylarramen förresten?

Nja nu blir den målad snart :p  dom ser då lika ut ska bara laga till de på nå bra vis :-)

594 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
God afton.
Har lagt upp ett nytt fotoalbum där jag kommer lägga upp delar som blivit över eller dubbelbeställt. Endel nya saker och endel begagnat, kan även hamna lite andra delar där. Så håll gärna koll om ni är intresserad :-)

För övrigt var ja och hämta grejorna som har varit på ytbehandling idag. Blir till att se riktigt fräscht ut tycker jag :-)
Så här såg de ut !

https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-f3be74d07910fffb20fc6c97799afb98.jpg

Givetvis efter de så börja man ju montera på lite saker och höll på bli gråhårig när ja skulle montera fjäderj*vel. Så ringer bästa eklunds bilservic efter stängning å ber om att få inhandla ett fjäderverktyg som han demonstrerat tidigare i veckan vid ett besök !
Så här ser den ut. ( månterar den innuti fjädern,funka kanon :-) )

https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-96e69e42584f81d52c9d1bdaf0d3959d.jpg

Och några bilder hur det kommer se ut med bromsar å bärarmar, själv tycker ja de blir riktigt snyggt med de  behandlande skruvarna :-)

https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-4da2073a94af2c3ae9c87e3a99d42e4c.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-8b6c72abfa7fa4aa137934b864c068a7.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-eb793779c288a2c6484f30efd075b58d.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-1572879e9de10b5c524c31c17eee4efb.jpg

Komenterna gärna å säg vad ni tycker :-)

Mvh

6 583 Inlägg
7 maj 2013
Skitsnyggt blev det, såg bra ut fjäderverktyget, vad kostade det?

har du hunnit öppna kartongen än då? smile

594 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
farbrorbozze skrev:

Tack för de :-) den kostade 450 riksdaler å 3 svordommar innan ja innsåg att ja skulle ha den :p slog ett öga på de lite snabbt bara hade förväntat.mig mer men de viktigaste var med för tillfället :-)

Fick för mig att du hade främre bladfjäderbussningar till övers har jag drömt de eller kan de stämma ? Hade tydligen glömt å beställt de av nån anledning ?

6 583 Inlägg
8 maj 2013
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:

Tack för de :-) den kostade 450 riksdaler å 3 svordommar innan ja innsåg att ja skulle ha den :p slog ett öga på de lite snabbt bara hade förväntat.mig mer men de viktigaste var med för tillfället :-)

Fick för mig att du hade främre bladfjäderbussningar till övers har jag drömt de eller kan de stämma ? Hade tydligen glömt å beställt de av nån anledning ?

nope dom bakre är det jag har extra av, jag tror nog eklund kan ha såna på hyllan eller få fram snabbt ?

594 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:

nope dom bakre är det jag har extra av, jag tror nog eklund kan ha såna på hyllan eller få fram snabbt ?

Okej. Då ska ja höra med han får se :-)

6 583 Inlägg
8 maj 2013
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:

smidigt att pressa i dom i huvudbladet innan du plockar ihop fjädern,
du hade ju iaf fått fjädermellanlägg, men vi gör en genomgång på listan vi skrev från början , stryker det vi fått & bestämmer sen hur vi ska göra med resten. det var ju mer påväg hem som skulle komma inom en månad.
men vi måste lägga ny beställning på det vi vill ha.

594 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:

du hade ju iaf fått fjädermellanlägg, men vi gör en genomgång på listan vi skrev från början , stryker det vi fått & bestämmer sen hur vi ska göra med resten. det var ju mer påväg hem som skulle komma inom en månad.

Japp vi gör så :-)

594 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Blev ju snyggt med bultar som bryter av mot det svarta.

Jag tyckte så jag med :-)

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
8 maj 2013
Ser riktigt kalas ut måste jag säga! Du ligger i hårt och resultatet blir ju allt annat än en skam! smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

594 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
Dixieman skrev:
Ser riktigt kalas ut måste jag säga! Du ligger i hårt och resultatet blir ju allt annat än en skam! smile

Tack för det ! : )

ontoft
8 maj 2013
Imponerad! Kommer att bli hur bra som helst detta.

6 583 Inlägg
8 maj 2013
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:

Japp vi gör så :-)

Låterfinfint det, bara jobba på nu, behövde du nå gummin till bakre fjäderfästen eller hade du där?
Senast redigerat av farbrorbozze (8 maj 2013)

6 583 Inlägg
8 maj 2013
Såg en sak bara, bulta dit motorfästena förfan, det är skittrångt & få in muttrarna i ramen när övre bärarmen sitter där.

594 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
ontoft skrev:
Imponerad! Kommer att bli hur bra som helst detta.

De tror jag med :-)

594 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Såg en sak bara, bulta dit motorfästena förfan, det är skittrångt & få in muttrarna i ramen när övre bärarmen sitter där.

Okej tack för tipset blir vid nästa besök tror ja :-) ang bussningarna ibak har ja 2 uppsättningar :p

693 Inlägg
8 maj 2013
Blir redigt snyggt chassi med förzinkade bultar och brickor som det ska vara:)

594 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
Streetfreak skrev:
Blir redigt snyggt chassi med förzinkade bultar och brickor som det ska vara:)

Absolut riktigt kul att man kan börja montera ihop lite tillbaka :-)

Sök