Här är då mitt turboprojekt. Volvo 850 T5 -95 med 27 000 mil på mätaren. Bilen inhandlades en kall vinterkväll i Januari för en ytterst liten summa pengar. Motorras men väldigt fin i karossen. Så jag slog till. Används dagligen och gör små uppdateringar då och då.
Idag så togs bilen in för att fixa till tvåorna som jag fick på besiktningen. Så höger styrled samt handbromsbackarna skulle bytas. Men det visade sig att det satt i stort sätt helt nya handbromsbackar på som inte var injusterade så dessa behövde inte bytas. Så en ny styrled hittade dit iallafall, och så gjorde en framvagnsinställning också.
Nu är bilen redo för att åka och besiktiga igen, hoppas på att det går bättre denna gång
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Malish skrev: din bil är ju en exakt kopia på min förutom att min är en kombi
Haha, jaa du har sagt det förut har jag för mig. Har du bytt till orginial strålkastare nu? Skulle dock behövas en rejäl polering och putsning av listerna på min...
Nej, inte bytt än men de ligger i garaget, behöver nya fjädrar till blinkersen sedan åker det nog på original strålkastarna. de gnällde lite på bes att ljuset stod lågt men inom gränserna och att det var klent ljus i dem så till nästa bes blir det nog original iaf
Malish skrev: Nej, inte bytt än men de ligger i garaget, behöver nya fjädrar till blinkersen sedan åker det nog på original strålkastarna. de gnällde lite på bes att ljuset stod lågt men inom gränserna och att det var klent ljus i dem så till nästa bes blir det nog original iaf
Orginial strålkastare med USA blinkers är det enda rätta på 850
Inte för att vara en gnällkärring, men det ser ut som att din blinkers sitter väldigt konstigt alternativt att skärmen på något sätt blivit sne Håller med dig om att originalstrålkastare + usa-blinkers är det enda rätta!
TBergsten skrev: Inte för att vara en gnällkärring, men det ser ut som att din blinkers sitter väldigt konstigt alternativt att skärmen på något sätt blivit sne Håller med dig om att originalstrålkastare + usa-blinkers är det enda rätta!
Jag såg det jag med efter jag hade tagit bilden, den hade inte riktigt hamnat i sitt rätta läge Men nu är det tillrättat!
TBergsten skrev: Inte för att vara en gnällkärring, men det ser ut som att din blinkers sitter väldigt konstigt alternativt att skärmen på något sätt blivit sne Håller med dig om att originalstrålkastare + usa-blinkers är det enda rätta!
Jag såg det jag med efter jag hade tagit bilden, den hade inte riktigt hamnat i sitt rätta läge Men nu är det tillrättat!
TBergsten skrev: Inte för att vara en gnällkärring, men det ser ut som att din blinkers sitter väldigt konstigt alternativt att skärmen på något sätt blivit sne Håller med dig om att originalstrålkastare + usa-blinkers är det enda rätta!
Jag såg det jag med efter jag hade tagit bilden, den hade inte riktigt hamnat i sitt rätta läge Men nu är det tillrättat!
Trevligt! Är det något på g annars då?
Mjaa, ska åka in och ombesiktiga imorgon. Sen så är det väl tänkt att den ska tvättas, poleras, försöka hålla rent och köras med så mycket som möjligt. Sen så kommer coliovers och annat godis på i vår
Ska även börja skruva isär den rasade motorn och se vad det är som har rasat sen börja renovera den
Bilen rullar på, riktigt skönt! Den rullade igenom ombesiktningen utan problem också. Har dock inte fixat problemet med motorelektroniklampan än, men har pratat med en Volvomek som sa att det kan vara att kabeln till vevaxelgivaren och kamaxelgivaren ligger för nära varandra och stör. Tydligen rätt vanligt misstag man gör när man gör motorbyte
Har även börjat snegla på lite bromsar som behöver uppgraderas lite. Är inne på att byta till 302mm skivor eller bara köra på slitsade med Green Stuff belägg. Den bollen får hållas i luften ett tag till
Dynamic_Bass skrev: 330 slitsade skivor med yellowstyff och r-ok så lär du stanna
Skulle vara fint med större skivor, har sneglat på K-sport/D2 också, men det känns inte så värt att slänga ut dom pengarna när jag inte kommer utnyttja den bromskraften.
Dynamic_Bass skrev: 330 slitsade skivor med yellowstyff och r-ok så lär du stanna
Skulle vara fint med större skivor, har sneglat på K-sport/D2 också, men det känns inte så värt att slänga ut dom pengarna när jag inte kommer utnyttja den bromskraften.
Men du kommer att göra sen när du börjar bygga din motor
Dynamic_Bass skrev: 330 slitsade skivor med yellowstyff och r-ok så lär du stanna
Skulle vara fint med större skivor, har sneglat på K-sport/D2 också, men det känns inte så värt att slänga ut dom pengarna när jag inte kommer utnyttja den bromskraften.
Men du kommer att göra sen när du börjar bygga din motor
Jaa, det är ju sant. Men då får man uppgradera bromsarna då isåfall, inte säkert att monstermotorn hamnar i den här karossen
Idag så var brevbäraren riktigt snäll och lämnade massor med paket hos mig.
Shortshift, polyuretan bussning till övre motorfästet, LED lampor till backljuset, instatsfilter och xenon lookalike lampor Var ute och bytte filtret direkt och även lamporna i backljuset och i strålkastarna. Var besviken på xenon lamporna då dom lyser precis som ett par vanliga halogen, inte en tillstymelse till blått
Backljuset får vi se hur bra det lyser ikväll, men vilket skillnad på ljud det blev med filtret. Låter mumsigt!
Shortshiften och bussningen åker dit i helgen, sen så väntar jag på lite mer LED lampor