Far och son bygger om en vanlig e30 318i byggs om till E30 M3. Kommer rulla som bruksbil vår/sommar 2013. Lackad i Marrakesh brun! Kommer få en m60b40 V8 vintern 2013/14! SFRO besiktning pågår våren 2015
Kolla nyss genom tråden, så satans snyggt det blev!
Kul att höra! Tack så mycket!
ErikAxelsson skrev:
Dra mig baklänges vilken kärra!!!!!
Haha tack så mycket!
Joppe_bmw skrev:
Har precis läst igenom hela tråden, vilket imponerande jobb ni har lagt ner och så fint det blev Ska bli kul att följa fortsättningen
Tack så mycket! Värt varenda timma i garaget Kul att höra!
AI-ZOOM skrev:
Väldigt fin, jag har lite bilder på den faktiskt vill ni att jag ska skicka över dom?
Tack! Ja tack gärna! Du kan länka eller maila dom till dojjan.larsson@gmail.com
Spenderade några timmar i garaget igår och några idag och nu är motorn så pass ren att den i princip bara väntar på att lyftas ur. Vi ska bara införskaffa motorlyft och motorstativ sen åker den ur!
Så såg den ut när jag lämnade garaget igår..
och efter några timmar idag såg den ut såhär
Fick även plockat ner styrservot som vi ska använda på e30:in för att man inte ska behöva ratta som en idiot för att få fullt rattutslag...
Kolla nyss genom tråden, så satans snyggt det blev!
Kul att höra! Tack så mycket!
ErikAxelsson skrev:
Dra mig baklänges vilken kärra!!!!!
Haha tack så mycket!
Joppe_bmw skrev:
Har precis läst igenom hela tråden, vilket imponerande jobb ni har lagt ner och så fint det blev Ska bli kul att följa fortsättningen
Tack så mycket! Värt varenda timma i garaget Kul att höra!
AI-ZOOM skrev:
Väldigt fin, jag har lite bilder på den faktiskt vill ni att jag ska skicka över dom?
Spenderade några timmar i garaget igår och några idag och nu är motorn så pass ren att den i princip bara väntar på att lyftas ur. Vi ska bara införskaffa motorlyft och motorstativ sen åker den ur!
Man får slipa upp hålen lite i bilens fästen. Sen gäller det att man har rätt rattaxelknut.
Stämmer med axelknutarna, de måste komma från en e30 med servo (vilket jag måste införskaffa) och sen 2 distanser för att de ska passa bra samt styrstoppringar för att begränsa rattuslaget. Detta är vad jag kommit fram efter jag läst en hel del på nätet, är det något annat så lär vi märka det i vinter
AI-ZOOM skrev:
AI-ZOOM skrev:
DojjanLarsson skrev:
Man får slipa upp hålen lite i bilens fästen. Sen gäller det att man har rätt rattaxelknut.
Stämmer med axelknutarna, de måste komma från en e30 med servo (vilket jag måste införskaffa) och sen 2 distanser för att de ska passa bra samt styrstoppringar för att begränsa rattuslaget. Detta är vad jag kommit fram efter jag läst en hel del på nätet, är det något annat så lär vi märka det i vinter
AI-ZOOM skrev:
AI-ZOOM skrev:
DojjanLarsson skrev:
Det blev 25mm bak och 15mm fram. Bilden visar 25mm bak
Här kommer några bilder på hur det blev
Blev STOR skillnad åt det bättre hållet!
IGÅR var en bra dag!
I början på veckan ringde vi på en E30 318IS -90 med 18500 mil på mätarn som är nylackad -05 och avställd sedan -06 och den är även svensksåld! Det negativa med den var att den inte startade pga torkade/spruckna bensinslangar i motorrummet och kasst batteri, inga svåra grejer att fixa direkt Eftersom den fanns nere i Blekinge bokade vi tid på lördagen (igår) eftersom vi hade 24 mil enkel resa. På bilderna såg den bra ut men vi tänkte att bilder oftast ljuger, och det gjorde det, den var i mycket bättre skick än vad den såg ut att vara!! Helt underbart kul att se! Så vi lastade på den på släpet och åkte hem nöjda som bara den!
När vi kom hem och jag loggade in på garaget.org så så jag att jag hade 33.000 visningar på tråden, sist jag kollade hade jag för mig att jag hade 28.000... och mycket riktigt, jag fick 5046 visningar bara igår!! Någon måste har länkat/tipsat om projekttråden för normalt brukar det vara 50-100 visningar när jag inte uppdaterat tråden.
Så jag undrar vart alla dessa visningar kommer ifrån?
Här kommer lite bilder på 318IS:en
Som ni ser är den i otroligt bra skick! Vi får se vad det kan bli för något av denna i framtiden
roligt att få positiv respons på ett så bra bygge! Inte konstigt att så många vill se detta härliga bygge! hoppas det blir ett roligt å fint bygge av den röde också!
Det var bra pris, mer säger jag inte Den är riktigt fin ja
770_EVOLVE skrev:
Den såg riktigt fräsch ut!
Och det är den!
R0biin skrev:
jä*lar den såg fin ut! ibland har man tur
ja det tänkte vi med när vi fick se den!
Tallifjant skrev:
roligt att få positiv respons på ett så bra bygge! Inte konstigt att så många vill se detta härliga bygge! hoppas det blir ett roligt å fint bygge av den röde också!
Jaa verkligen, man lyser upp varje gång någon kommenterar Nästa vinter ska vi nog ge oss på den röde och få den i ännu bättre skick!
Den röde 318is:en startade ju inte och när man försökte starta den så sprutade det bensin från motorn, dvs någon/några bensinslangar har spruckit, så jag rev ner insuget för att komma åt, och mycket riktigt var det två korta slangar som var rejält spruckna och järnhårda! Det var även ett par andra slangar som var spruckna så nu väntar vi på delar så vi kan byta ut dom och sedan se ifall den startar
Eftersom det inte händer något med den bruna just nu så kommer lite bilder på detta
Det var dessa två som var anledningen till att det sprutade bensin, troligtvis på bilden visas de nya
Dessa var också spruckna tillsammans med en del andra kylarslangar så de är beställda och kommer förhoppningsvis imorgon